standardgatewzy ej tilgængelig

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 måneder, 1 uge siden.
Oprettet af
svingbroen
Registreret bruger

Hej alle.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skin, ovennævnte rammer jeg ind i ustandselig, og det er virkelig irriterende,

Jeg har set andre har lignende problem, men jeg har ikke set noget, der har kunnet hjælpe indtil nu.

Er der ikk e en  blandt bladets mange utrolig dygtige medarbejdere, der kan hjælpe mig ???

Jeg ville blive så så glad.

På forhånd tak !!!

Venligst Svend Aage

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Svend Aage

    Ja, det er meget generende – er det på trådløst netværk?

    Hvis det er trådløst, kan årsagen være, at dit netværk kolliderer med naboernes. Det kan du undersøge med WiFi Analyzer (til Android-telefoner):

    https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/app/wifi-analyzer

    Eller med Acrylic WiFi (til Windows-computere):

    https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/app/wifi-analyzer

    Der findes et ret begrænset (13) antal kanaler til trådløst net, og problemet gøres værre af, at der bør være tre kanalers afstand mellem hvert netværk. Så hvis et netværk bruger kanal 1, bør det næste ligge på kanal 4, derefter 7, 10 og 13.

    Hvis analyseprogrammet viser andre netværk på den samme kanal som dit, kan du vælge en anden kanal. Det er noget, du gør i indstillingerne for din router.


    svingbroen
    Registreret bruger

      Hej Henrik !

      Mange tak for dit svar på mit problem, men det har ikke hjulpet.

      Jeg glemte 2 ting i mit indlæg, nemlig at det er en trådløs router, ligesom der også manglede at fortælle, at alle øvrige ting virker med routeren, såsom, f.eks. den bærbare, medens det blot er den stationære pc, der er problemer med.

      Jeg går ud fra, at det er en indstilling af en eller anden art, der er fejl i, men jeg synes, jeg har prøvet alt, hvad jeg kender til.

      Det skulle glæde mig, om du eventuelt kunne komme på en ting , jeg skal gøre, for at rette op på miseren.

      Tak for ulejligheden.

      De venligste hilsener

      Svend Aage

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Er din stationære PC forbundet til routeren med kabel, eller trådløst?

        Jeg svarede på skift af WiFi-kanal i din anden tråd.

        Hvis det er en kablet forbindelse fra din stationære PC, skal du først køre en netværksfejlfinding, når problemet viser sig. Højreklik på netværksikonet i nederst højre hjørne og vælg Foretag fejlfinding af problemer. Så vil Windows undersøge en stribe mulige årsager, og rette op på dem (om muligt).

        Det er så også muligt at kablet er i stykker, eller at computerens netkort har udviklet en fejl i elektronikken.

        Du skal være abonnent for at skrive et indlæg