Hej.
Har netop lavet totrins bekræftelse på min Gmail, som I anbefaler. Det gør dog at jeg ikke kan komme ind på min Gmail på Microsoft Outlook, som jeg bruger for at kunne gemme i mapper m.v. Der kommer en boks op, hvor der står at jeg på server: pop.gmail.com skal skrive brugernavn og adgangskode. Hvorfor det og hvilket brugernavn og adgangskode er det jeg skal bruge?
mvh
Lene H
Hej Lene
Det er såmænd din Gmail postadresse og din adgangskode, der skal indtastes. Det vil så udløse 2-trins bekræftelsen. Du kan læse mere om brug af POP3 med Gmail i denne artikel fra Google:
Hej Henrik.
Tak for dit svar. Det løst dog ikke mit problem.
Jeg brugte vejledningen og var inde på såvel min G-mail i Indstillinger og tjekke og derefter inde på min Outlook under Indstillinger og tjekke server for indgående og for udgåede de post. Der tastede jeg såvel brugernavn og adgangskode – som jeg lige uden problemer var kommet på min G-mail på via Google. Når jeg går tilbage i Outlook og vil hente maile, kommer der en boks op, hvor der står “Skriv adgangskoden til netværket”. Og selvom jeg taster nøjagtig samme kode bliver bokset bare ved med at komme op – og der kommer ingen maile. Øv. Det må kunne løses. Men jeg er ingen IT nørd, så de store undersøgelser kan være svære for mig at gennemskue. Mvh og god påske, Lene
Hej Lene
Hvilken version af Outlook bruger du? Version 2007 kan have et problem, der ligner dit:
Løsningen er desværre ret teknisk, så lad mig først høre til din version?
Hej Henrik.
Jeg har Outlook 2007, så det er nok derfor.
Vil selvfølgelig gerne kunne bruge to-trins bekræftelse – hvis det umiddelbart er muligt.
Jeg har indtil videre gjort det at jeg har frameldt to-trins bekræftelse og så kan jeg igen modtage mine Gmails i min Outlook.
Men hvis du tror jeg vil kunne finde ud af at ændre noget, må du selvfølgelig gerne komme med et bud. Så må vi se om jeg kan finde ud af det.
Mvh
Lene
Hej Lene
Totrinsbekræftelse er vigtig, så lad mig uddybe, hvordan du får det til at fungere:
- Kør programmet RegEdit (kan findes i søgefeltet)
- Find frem til denne nøgle: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\RPC
- Højreklik på Outlook, vælg Ny, og derefter Nøgle. Den skal være af typen DWORD.
- Giv den nye nøgle navnet UseWindowsUserCredentials
- Sæt værdien af nøglen til 0
- Opret en tilsvarende nøgle med navnet DisableTransientFailureAuthPrompts
- Sæt værdien af denne nøgle til 1
Så skulle de gentagne anmodninger om adgangskode forsvinde.
Hej igen
Nu fandt jeg den rigtige løsning – der er brug for en app-adgangskode. Google skriver om det her: