kan ikke tilslutte/konfigurere wifi repeater 1200 Mbps Dual Band til min Router.

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  user-545191 3 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
user-545191
Registreret bruger

Min Router (yousee) har ikke en wps-knap så jeg har fulgt repeater-manualens mulighed 2:via mobiltelefon. I iPhonens indstillinger finder jeg repeaterens netværk og tilslutter det, men bliver ikke bedt om et password som jeg skulle iflg. manualen. Scanning af manualens QR-kode (step 3) fører til besked om at serveren ikke svarer og at iphonen ikke har forbindelse til internettet. Hvad gør jeg galt?

Vh JD-J

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    På siden af forlængeren er der en RESET-knap. Hold den inde i fem sekunder for at nulstille enheden.

    Det er helt normalt, at den ikke giver forbindelse til internettet, indtil opsætningen er gennemført. Det er så mere praktisk at gøre det fra en PC end fra en telefon, og det skal kun gøres en enkelt gang – opsætningen gælder for alle enheder, der siden bliver tilsluttet.

    Så nulstil enheden, og prøv igen.


    user-545191
    Registreret bruger

      Jens Daugaard-Jensen <[email protected]>
      19.44 (for 14 minutter siden)
      til Spørg

      Hej Henrik
      Tak for dit svar. Jeg har nu prøvet flere gange at nulstille repeateren med reset-knappen, men kan stadig ikke komme ind på opsætningsiden, da jeg ikke kommer på internettet med repeaterens IP-adresse, så jeg kan logge ind. Har på din anbefaling forsøgt via min pc (Widows 10), men uden held. Har du mon andre forslag?
      På forhånd tak,
      vh. Jens

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Hej Jens

        Kan du være lidt mere præcis om, hvad du gør, og hvad der sker?

        Hvis du tilslutter din pc til repeateren, er der ganske rigtigt ikke forbindelse til internettet. Det er ikke noget problem – du skal blot gå ind på den angivne IP-adresse og færdiggøre opsætningen der.


        user-545191
        Registreret bruger

          Hej Henrik

          Tak for din tålmodighed. Her er hvad jeg gør: Sætter repeateren i stikkontakt tæt på router. Nulstiller  med resetbutton. Afventer lyset for enheden slukker. Tilslutter Wireless-5574(2.4G) (ingen internetforbindelse) under netværks-og internetindstillinger (bliver ikke bedt om en adgangskode). Skriver 192.168.9.1 i adresselinjen. Enter. Besked: Kan ikke finde serveren, ingen internetadgang.

          Vh Jens


          user-545191
          Registreret bruger

            Hej Henrik

            Frygter du har opgivet at hjælpe mig da jeg ikke har fået svar på seneste mail. Repeateren har jeg fået som velkomstgave da jeg tegnede abonm. på Computer for alle. Synes derfor at kunne forvente hjælp til at få den til at fungere. Ved godt du ikke er forpligtiget på nogen måde, men kan du sige hvor jeg ellers kan henvende mig?

            Mvh

            Jens

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Hej Jens

              Ikke opgivet, men lettere forvirret, for det har fungeret for mig uden videre. Men nu har jeg en idé om, hvad der går galt: Du har tidligere haft forbindelse til udvideren, og Windows husker de forbindelsesoplysninger. Så jeg vil foreslå at gå ind i Windows’ oversigt over trådløse netværk, og glemme netværket.

              Udvideren har adgangskode ‘12345678’ indtil du ændrer den, og efter nulstilling og fjernelse af netværket i Windows skal den spørge efter adgangskode, når du tilslutter computeren til den.

              Derefter vil der være tilslutning til lokalnetværket, men uden internetforbindelse. Det er normalt.

              Gå så ind på adressen http://192.168.9.1

              Her bliver du først bedst om sprog. Tysk er godt, men engelsk er mere udbredt 🙂

              Derefter kommer du til en opsætningsside, hvor du skal vælge dit almindelige trådløse netværk, og indtaste adgangskoden. Derefter er udvideren køreklar, og forbindelse til internettet bliver etableret et øjeblik efter.

              Alternativt kan du bruge WPS-knap på din router og udvideren, medmindre routeren ikke har WPS.

              Her er et par skærmskud af, hvordan opsætningen ser ud:


              user-545191
              Registreret bruger

                kære Henrik

                Har ikke fået meldt tilbage, beklager, men har nu endelig fået repeateren til at virke. Det var et manglende “http://” på adresselinien der var årsag. Mange tak for hjælpen.

                Jens

                Forummet 'NETVÆRK' er lukket for nye emner og svar.