Jeg leder forgæves efter et punkt i min router, hvor jeg kan opdatere dens software. Kan I hjælpe?
Vedhæftede filer:
Opgraderingen ligger typisk under punktet Administration.
Hvilket problem prøver du at løse med opgraderingen?
Jeg oplever ingen problemer, men mange (bl.a. jer) opfordrer til at holde routerens software opdateret.
Jeg kan heller ikke finde et punkt under Administration, der kunne indikere en opdatering.
Vedhæftede filer:
Mon “Firmware version” øverst til højre er klikbart?
Det er en udmærket idé at holde routeren opdateret, der har været en del sårbarheder.
Jeg undersøgte det lidt nærmere – opdateringen skal startes fra det tilhørende program:
https://www.netgear.com/support/download/
Jeg kan huske, at jeg faktisk fandt dette program på et tidspunkt, men når jeg prøvede at logge på routeren, stod den bar og “cyklede” – jeg kom bare aldrig på.
Som du kunne se af det tidligere screen-shot, kan jeg godt komme på routeren, hvis jeg bruger dens IP-addresse.
Vedhæftede filer:
Det var et fint skærmskud – kan du logge ind på routeren? Der står faktisk, at det er vejen til at kunne opdatere den.
Hvis jeg logger på via en browser (http://198.168.0.1) kan jeg godt, men der kan jeg ikke opdatere software
Her er et skærmskud, der viser resultatet efter et par minutter.
Vedhæftede filer:
Er din router leveret af din internetudbyder? Hvis det er tilfældet, skal han starte opdateringen.
Ja – jeg har fået den fra TDC/YouSee.
Hvordan skal det ske?
Så bør TDC/YouSee regelmæssigt sørge for at opdatere routeren, det kan de styre centralt.
Når jeg kigger nøjere på det første skærmskud, står der faktisk ‘TDC’ som en del af versionsnummeret. Det betyder at det er en version, der kommer fra TDC, så den kan du ikke opgradere selv.
Jeg foreslår at kontakte deres Kundeservice for at høre, hvordan deres opdateringer kommer.