Synology DS416play vs. Windows 10

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
chn
Abonnent

Jeg købte for et par år siden ovennævnte NAS, som har virket helt perfekt.
Jeg har hidtil via stifinder kunnet tilgå den helt som ethvert andet drev.
Men for et par måneder siden forsvandt denne mulighed, og i stifinder kan jeg kun se dens IP-adresse.
Jeg har prøvet at google problemet; men har ikke kunnet finde en løsning.
Er der her nogen, der kan hjælpe mig?
Jeg kan tilføje, at hvis jeg bruger min laptop, som kører Windows 7, så virker alt perfekt.

Venlig hilsen Claus

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej
    Det kan skyldes et par forskellige ting. Prøv først at indtaste \\diskstation i Stifinder. Det har løst problemet for andre.

    Det er dog mere sandsynligt, at problemet ligger i den nyeste version 3.11 af Windows’ netværksprotokol SMB. I den situation skal du slå den fra, så vil Windows falde tilbage til den foregående version, der fungere. Microsoft har skrevet om det her:

    https://support.microsoft.com/en-us/help/2696547/how-to-detect-enable-and-disable-smbv1-smbv2-and-smbv3-in-windows-and

    Det er lidt teknisk – men når du har en Synology, går jeg ud fra at det ikke skræmmer. Jeg er interesseret i at høre, om du får problemet løst.


    chn
    Abonnent

      Hej Henrik.
      Løsningen i stifinder hjalp ikke.
      Jeg har kigget på SMB; men det er nok lige et nummer for “netværks-teknologi-nørdet”.

      Men tak for forsøget.
      venlig hilsen
      Claus

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Tak for tilbagemeldingen. Og ja, det her er i den tunge ende. Det kan vi ikke ændre på.

        Forummet 'NETVÆRK' er lukket for nye emner og svar.