Slørede billeder (var: BenQ RL2455)

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
signesfar
Abonnent

Jeg har en glimrende LCD-skærm, BenQ 24″ Skærm Zowie RL Series RL2455 – 1 ms.

Når jeg f.eks. forstørrer en avisside, varer det et øjeblik, før skriften står klart på skærmen. Kan det have noget at gøre med de indstillinger, der er valgt for skærmen?

Der er masser af indstillingsmuligheder.

Under “Picture”:

– Brightness

– Contrast

– Sharpness

– Instant Mode

– Black eQualizer

– Low Blue Light

– Color Temperatuer

– Hue

– Saturation

AMA

og under “Picture advanced”:

– Senseye Demo

– Dynamic Contrast

Hvad skal jeg være opmærksom på? Kan der gives nogen vejledning til indstillingerne?

Jeg er ikke engang klar over, hvad alle mulighederne betyder.

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det har ikke noget med skærmen at gøre. Den viser signalet som det leveres fra computeren, og det sendes 60 gange i sekundet. Når det tager synlig tid at blive skarpt, er problemet i computeren.

    Og det kan vi godt se på – hvis du giver lidt flere detaljer om, hvor det sker.


    signesfar
    Abonnent

      Mange tak for svar.

      Jeg har vedhæftet 3 skærmskud fra en avis, som viser problemet. Avisen kan læses elektronisk og benytter e-pages som program.

      1. Avissider i den størrelse, de først fremkommer med på skærmen.

      2. Avissider umiddelbart efter, at jeg har rullet på museknappen for at forstørre billedet.

      3. Efter måske ½-1 sekund står avissiderne igen skarpt på skærmen.

      Computeren er en MSI Nightblade med en i5-6400 processor og et Radeon RX 480 Graphics skærmkort.

       

      Og en ting mere: Kan du give nogle tip til en optimal indstilling af skærmen?

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Det tror jeg skyldes den tid, det tager at overføre billedet fra udbyderen til din computer. Jeg vil foreslå at spørge dem, om der findes en måde til at gøre det hurtigere. Det har næppe med din egen computer at gøre.

        Skærmkalibrering er et interessant emne, der egentlig kræver professionelt udstyr. Men Windows har faktisk et indbygget værktøj til at gøre det uden – tast ‘Kalibrer’ i Windows’ søgefelt, så finder du det.

        Jeg har ikke umiddelbart nogen vejledning til programmet, men vil foreslå Redaktionen at skrive en.


        signesfar
        Abonnent

          Tak til Henrik Clausen og Komputer for alle. Jeg har i tidens løb fået rigtig mange gode svar, som jeg umiddelbart har kunnet bruge.

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Selv tak. Jeg har lige flyttet dit spørgsmål til en anden kategori, så det bliver nemmere at finde for redaktørerne af Spørg Os. Det er et af de spørgsmål, der kunne finde vej til bladet.

            Og lad mig også takke for dine gode spørgsmål. Den slags inspirerer, og bliver til gavn for andre læsere.

            Forummet 'ONLINETJENESTER' er lukket for nye emner og svar.