Google Chrome kan ikke gå på nettet

Ikke løst
Dette emne indeholder 12 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  glibstrup898741 5 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
glibstrup898741
Abonnent

Programmets navn: Google Chrome
Spørgsmål: Jeg kører Windows 10 (Home, hedder den vist)
For nogen tid siden nægtede min Google Chrome pludselig at gå på nettet. Jeg forsøgt på forskellig vis at afhjælpe problemet bl.a. ved flere gange at afinstallere og geninstallere Google Chrome, hvilket imidlertid ikke ændrede på tingenes tilstand. I stedet installerede jeg så Firefox, og her er der ingen problemer med at komme på nettet.

Vi har to pc’ere i huset, og det var kun den ene, der oprindeligt var problemer med, men 8-10 dage efter at den første fik problemer med at gå på nettet med Google Chrome, skete der fuldstændig det samme med den anden pc. Også her prøvede jeg at afinstallere og geninstallere Google Chrome, hvilket heller ikke hjalp her, så den fik som den første pc installeret Firefox, hvorefter denne heller ikke havde problemer med at komme på nettet.

Firefox virker sådan set ok, men den giver desværre på nogle områder visse begrænsninger i forhold til Google Chrome, så jeg vil rigtig gerne have Google Chrome tilbage.

Er der nogen der har et godt råd til, hvordan jeg igen kan få Google Chrome til at gå på nettet ?

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Underligt – jeg foreslår at nulstille Chrome. Indtast denne ‘adresse’ i Chrome:

    chrome://flags/

    Øverst til højre ser du en knap Reset all to default – klik på den. Jeg vedlægger et skærmskud.


    glibstrup898741
    Abonnent

      Har prøvet at gøre som foreslået, og har efterfølgende genstartet Google Chrome. Da det ikke havde nogen effekt, har jeg lukket pc’en helt ned og genstartet den, men stadig uden den ønskede effekt – og altså stadig uden mulighed for at gå på nettet via Google Chrome 🙁

      Som nævnt i mit spørgsmål, så kører Firefox uden problemer.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Det kan også være en udvidelse, der giver problemer. Du finder listen her:

        chrome://extensions/

        Hvis du finder nogen, der virker mistænkelige, fjerner du dem naturligvis.

        Derefter slår du alle fra (hver af dem har en knap til det i nederste højre hjørne), og genstarter Chrome.

        Jeg vedlægger et skærmskud der viser, hvordan siden kan se ud.


        glibstrup898741
        Abonnent

          Har på Google Chrome tastet chrome://extensions/ og får så en side tilsvarende den, du har vist i dit skærmskud – dog blot med den forskel, at der overhovedet ikke er nogle udvidelser på min side. Jeg kan altså ikke fjerne evt. mistænkeligt udseende udvidelser …..

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Besynderligt – jeg har et mere eksotisk forslag (luk Chrome først). Start RegEdit (skriv det ind i Windows’ søgefelt) og find dette punkt ved at udfolde træstrukturen:

            HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\BLBeacon\state

            Skift værdien fra 1 til 0. Start så Chrome igen.


            glibstrup898741
            Abonnent

              Tak for din ihærdighed Henrik, men heller ikke dit seneste forslag til afhjælpning af mit problem virkede.
              Jeg gjorde som du foreslog – ændrede værdien i “state” fra 1 til 0, og startede herefter Google Chrome igen. Det virkede ikke, hvorefter jeg prøvede at genstarte pc’en og herefter forsøge mig med Chrome, men desværre fortsat uden resultat 🙁

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Jaeh, svære problemer gør mig nysgerrig…

                Her er en udviklerudgave af Chrome, der kan give mere detaljerede fejlmeldinger:

                https://www.google.com/chrome/canary/

                Den kan eksistere samtidig med den almindelige udgave, og kan give mere information.

                Jeg mistænker et problem med DNS-indstillingerne, så prøv også dette:

                Gå til adressen https://216.105.38.13 og se, om det bringer dig til http://SourceForge.net. Hvis tallet virker, men webadressen ikke gør, er computerens DNS-indstilling i stykker.


                glibstrup898741
                Abonnent

                  Har installeret udviklerudgaven af Chrome – og herefter indtastet adressen https://216.105.38.13 som du foreskrev.
                  Det eneste jeg får ud af det, er imidlertid en besked om, at “Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website” – angiveligt fordi Chrome ikke kan gå på nettet.
                  Jeg har forsøgt med adressen på Firefox, men får her en besked om, at “Din forbindelse er ikke sikker” og “For at undgå at dine informationer bliver stjålet, har Firefox ikke oprettet forbindelse til webstedet”.

                  HenrikClausen
                  HenrikClausen
                  Komputer for alle

                    Tak, så ligger problemet ikke i DNS.

                    Beskeden om at adressen er usikker skyldes blot, at vi prøver at få den via talværdien i stedet for tekst.

                    Så her kommer endnu et forslag – det kan ligge i de såkaldte “Proxy-indstillinger” på netværksforbindelsen. Hvis nogen (f.eks. et program) har rodet med dem, skal de tilbage til standardindstillingerne:

                    1) I Chrome vælger du Indstillinger, ruller ned til Avancerede indstillinger og aktiverer det.

                    2) Næsten nederst i Chrome finder du Åbn proxyindstillinger. Klik på det

                    3) Det åbner et vindue med nogle faneblade. Klik på Forbindelser, og så på LAN-Indstillinger.

                    4) Her sikrer du, at det første punkt er markeret, og at de næste to ikke er:

                    Hvis de stod anderledes, genstarter du computeren og prøver Chrome igen.


                    glibstrup898741
                    Abonnent

                      Hej Henrik
                      Jeg er næsten ked af at skulle skrive det, men mit billede med “Indstillinger for lokalnetværk (LAN)” er fuldstændig identisk med det billede du viser under 4) – altså med flueben i første rubrik og ikke noget i de to nederste 🙁

                      HenrikClausen
                      HenrikClausen
                      Komputer for alle

                        Det er jeg også ked af at høre, for nu har jeg ikke flere ideer 🙁

                        Det eneste tilbageværende er en nulstilling af Windows, og det vil også kræve geninstallation af alle programmer. Dine filer kan dog bevares:

                        https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415


                        glibstrup898741
                        Abonnent

                          Hej igen Henrik
                          Den tanke har mere end strejfet mig de seneste par dage, at en nulstilling af Windows måske ville være den eneste udvej, så det er nok der den ender 🙂

                          1000 tak for din ihærdige indsats og dine letforståelige forslag til afhjælpning af problemet 🙂

                          Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.