Programmets navn: Outlook (fra Office 365)
Spørgsmål: Hvordan kan det være, at jeg ikke kan genoprette en forbindelse til gmail.com?
Det er ikke lykkedes mig at oprette hverken en POP eller en IMAP, selv om jeg følger vejledningerne fra både Outlook og fra GMAIL.
Jeg kan konstatere at Office 365 har fået en opdatering, således at skærmbillederne er ændret i forbindelse med oprettelse af en konto i Outlook.
Jeg har forsøgt med “Reparer” Jeg har forsøgt at oprette en ny konto både med nye navn og også ved at slette den eksisterende konto.
Hvad er næste skridt?
Hej
Det forvirrer mig, at din mail-adresse ender med mail.dk, der er supporteret af YouSee (TDC), og dit spørgsmål går på Google Gmail?
Har du problemer med begge disse konti? og har du prøvet, at gå ind på mail-kontoerne via Webmail, og ikke kun via Outlook (fra Office 365)?
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj-Emil
Det drejer sig om 2 forskellige ting. Min mail hos YouSee kører som den skal på mine maskiner med Outlook. Til gengæld kan min kones maskine løse opgaven som beskrevet ovenfor. Der er ingen problemer med at logge ind på gmail kontoen som webmail. Det er således ikke et spørgsmål om fejlagtige koder i Outlook. Outlook prøver ihærdigt at oprette kontoen til den pågældende mail, men får ikke adgang. Jeg har forsøgt med opdatering af portnumrene som vejledningen på Gmail foreskriver. og har endvidere prøvet som POP mail og ikke IMAP som var den eneste mulighed da jeg oprindeligt oprettede kontoen i Outlook.
Hej
Jeg anbefaler følgende opsætning til Gmail, når der anvendes et mail-program, som f.eks. Outlook (fra Office 365):
For indgående post:
Servertype: IMAP-mailserver
Servernavn: imap.gmail.com
Port: 993
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Godkendelsesmetode: OAuth2
For udgående post:
Servertype SMTP-server
Servernavn: smtp.gmail.com
Port: 465
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Godkendelsesmetode: OAuth2
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj-Emil
Tak fordi du gør en indsats for at hjælpe mig.
Der er 2 ting:
- Godkendelsesmetode: OAuth2 – denne kan jeg ikke vælge, se udklip 1
- Det andet er at Windows promter mig med udklip 2, kan det være en af årsagerne, og hvad gør jeg ved den?
MVH
Tommy
Vedhæftede filer:
Hej Tommy
Tak for de venlige ord, og det er en fornøjelse, hvis jeg er til nogen hjælp.
Jeg glemte at sige, at der skal sættes “flueben” ved i hvertfald den udgående server (SMTP), server kræver godkendelse.
Prøv det og fortæl mig gerne om det virker.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Desværre ingen virkning.
MVH
Tommy
Hej Tommy
Det overrasker mig, at du ikke kan komme på G-mail med Outlook (fra Office 365).
Mulige årsager kan være, at du har angivet forkert bruger- og/eller adgangskode, eller at der er fejl i programmet.
Prøv også at kontrollerer, om din Gmail står til IMAP gør følgende:
Gå ind i din Gmail via browseren https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox og derefter
- Venstreklik på Tandhjulet og vælg Indstillinger.
- Vælg Videresendelse og POP/IMAP og kontroller, at IMAP er aktiveret (se billedet).
Du kan også prøve et andet mail-program eM Client, det tager omkring en halv time, at komme på Gmail-serveren fra man starter installationen, og du skal kun intaste sit brugernavn og adgangskode.
Program og vejledning kan hentes her i Fordelszonen.
https://fordelszonen.komputer.dk/?s=em+client
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Hej Kaj-Emil
Jeg har valgt den foreslåede mail klient og har ingen problemer med at hente mails fra G-mail.
Tak for hjælpen
Tommy