Problemer med outlook 365 og 2 mailadresser

Ikke løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
HCG
Registreret bruger

Programmets navn:Outlook 365
Spørgsmål:Jeg er den lykkelige inderhaver af en ny pc, jeg tog backup af pst filer og mails ifølge instruktion fundet på nettet, på den gamle pc, og gemte filen på min dropbox, senere lagde jeg filen tilbage i det nye outlookprogram, ligeledes efter instruktionen på nettet. Nu kommer mit problem, jeg har 2 mailkonti, og når jeg får mail på konto 1 bliver den også vist i konto 2 s indbakke, jeg har ikke før haft disse problemer, det er først opstået her på den nye pc, der har heller ikke før været sammenkædning af mailadresserne. Kan det være at jeg har lavet backuppen forkert ? eller er der et eller andet sted i programmet hvor man evt skal fjerne et flueben. Jeg har nu midlertidig slettet mailkonto 2 for ikke at blive irriteret på mig selv, men vil selvfølgelig have den tilbage når der findes en løsning på problemet. Kan nogen hjælpe ? Hans Christian Grønbech

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Hans

    Det skyldes bestemt nogle aktuelle indstillinger, ikke indlæsning af de gamle.

    Først vil jeg foreslå at tilføje den nye konto, som beskrevet her:

    https://support.office.com/da-dk/article/tilf%C3%B8j-en-mailkonto-i-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b

    Du kan have brug for at vælge avancerede indstillinger og angive detaljer manuelt:

    https://support.office.com/da-dk/article/tilf%C3%B8je-en-mailkonto-ved-hj%C3%A6lp-af-avanceret-konfiguration-560a9065-3c3a-4ec5-a24f-cdb9a8d622a2#bkmk_advanced

    Som de skriver, anbefales det at bruge IMAP. Og det vil forebygget problemet med fordoblet post.

    Hvis det ikke får tingene til at falde på plads, vil jeg gerne se nærmere på det. Der vil det være nyttigt at vide lidt mere om, hvilke(n) udbyder(e), du bruger, mm.

    Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.