Scannerprogram virker ikke

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
Kim Vilstrup
Abonnent

Programmets navn: HP Solution Center – Medfølger Scanneren HP Scanjet G2710
Spørgsmål: Når jeg trykker på ’scan’ kommer der en fejlmelding med gode råd om genstart og den slag almindelige ting, som ikke hjælper. Heller ikke nyinstallering af programmet hjælper. Det starter godt nok op, men så kommer man ikke videre. Scanneren virker godt nok, hvis man bruger dens knapper, men så kan man ikke beskære osv i programmet. De ‘udvidede fejloplysninger’ er 8, [(1,0, -2147221502)]

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Kim

    Har du prøvet blot at genindstallere de grundlæggende drivere, der ligger her?

    https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-scanjet-g2710-photo-scanner/3423844

    Og fungerer skanneren med Microsofts lille skannerprogram?

    https://www.microsoft.com/da-dk/p/windows-scan/9wzdncrfj3pv?activetab=pivot:overviewtab


    Kim Vilstrup
    Abonnent

      Nej, opdateringen fra HP ændrede ikke noget. Jeg havde selvfølgelig tjekket at programmet var opdateret allerede, men heller ikke den fulde installering fra HP hjalp.

      Ja, jeg kan godt styre scanneren med Windows-programmet, så det er HP der er noget galt med og ikke hardwaren eller ledningsforbindelsen.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        HP har en “Print and Scan Doctor”, som du bør prøve først:

        https://support.hp.com/us-en/topic/printscandoctor?jumpid=ex_r4155/hho/ipg/ccdoc/trailhead_doc

        Men her forventer jeg egentlig, at din fejl er af en type, der ikke løses på den måde. Så hvis ‘doktoren’ ikke løser problemet, skal du finde frem til prorammet med Stifinder og køre det direkte. Det ligger i denne mappe:

        Programmer / HP / Digital Imaging / Bin

        Her finder du en af disse to filer:

        Hpiscnapp.exe

        Hpqscnvw.exe

        Dobbeltklik på den, du har, og vælg ny skanning. Vælg nogle indstillinger og gem dem, og skan så dit dokument. Det skulle løse problemet.

        Da jeg ikke har problemet (min skanner er ikke en HP), er jeg lidt usikker på, om du skal blive ved med at køre programmet direkte fra mappen (det kan du oprette en genvej til), eller om de gemte indstillinger vil få programmet til at fungere helt som tiltænkt.


        Kim Vilstrup
        Abonnent

          Nej, det hjalp ikke rigtig. Doktoren kunne slet ikke se min scanner (men nok min printer), og så kom det jo ikke videre. Hpiscnapp.exe åbnede programmet med de relevante funktioner (godt nok i en anden rækkefølge), og kunne også scanne og redigere, men nægtede at gemme (dvs. gjorde alt det der skulle ske ved gemning, der blev bare ikke noget gemt, og programmet spurgte, om man ville gemme, når man lukkede – hvilket heller ikke hjalp at klikke ja til).

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Nu er programmet nogle år gammelt, så det er desværre muligt, at det ikke er kompatibelt med de nyeste Windows-opdateringer. Lad mig foreslå, at du prøver med dette glimrende gratis program:

            https://www.naps2.com/


            Kim Vilstrup
            Abonnent

              Det fungerer da … tak for hjælpen

               


              Kim Vilstrup
              Abonnent

                Jeg er ikke begejstret for at arbejde med Naps2, men det har alligevel løst problemet på den måde at installationen af det har tilført computeren en driver eller noget , så det oprindelige program er begyndt at virke igen, og det er jo ideelt.

                HenrikClausen
                HenrikClausen
                Komputer for alle

                  Hej Kim

                  Tak for opdateringen – det er en situation, jeg ikke har hørt om før. Mit bedste bud på en forklaring er, at Naps2 har nulstillet nogle indstillinger i driveren, der havde generet HP-programmerne.

                  Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.