Hej
Jeg er ved at installere Kaspersky Anti-Ransomware Tool, fra Fordelszonen, på en bærbar, der er blevet nulstillet.
Men det opførte sig underligt ved installationen, bla stod den og arbejdede i over en time uden, at den grønne installations-bjælke bevægede sig, og der kom heller ingen genvej på skrivebordet. Har før installeret programmet uden problemer
Opgav at installere og afbrød installationen. Men iflg programmenuen i venstre side af skrivebordet ER det installeret og jeg ville nu bruge programmets eget afinstallationsprogram til at fjerne det med. Men så kommer der en besked frem om, at “Denne handling er kun gyldig for produkter, som er installeret i øjeblikket”
Jeg kan heller ikke få lov til at installere det igen forfra – der sker intet, når jeg prøver…
Nu kan jeg så ikke lige komme videre, er der nogle, der kan hjælpe….?
Vh Bjæs
Mon du har andre Anti-Ransomware installeret, eller har haft det? Den slags kan træde hinanden over tæerne, så at sige.
Hej
Undskyld den sene tilbagemelding, har lige holdt en total offline ferie, helt uden netadgang – det kan faktisk godt anbefales 🙂
Nej, der er ikke installeret andre Anti-Ransomeware.
Af sikkerhedsprogrammer er der kun installeret Bitdefender Antivirus og Malwarebytes, hentet fra Fordelszonen. Derudover er der installeret Chrome og stort set ikke andet, da computeren er blevet helt nulstillet.
Vh Bjæs
Aha: Det må være BitDefender, der står i vejen. Og det er der en god grund til:
BitDefender Antivirus har allerede ransomware beskyttelse indbygget. Det behøver du ikke et separat program til.
Hej
Super, tak for info – det havde jeg ikke lige lagt mærke til 🙂
….Men det løser jo desværre ikke problemet med at få Kaspersky afinstalleret, har du evt et råd til det ?
Kan det være nødvendigt at afinstallere Bitdefender, afinstallere Kaspersky og så installere Bitdefender igen ?
Vh Bjæs
Kaspersky har et program, der kan fjerne alle deres programmer – prøv det:
http://media.kaspersky.com/utilities/ConsumerUtilities/kavremvr.exe
Hej Henrik
Har nu prøvet at køre Kaspersky’s eget afinstallationsprogram, som du foreslog.
Men den nøjagtige titel på programmet Kaspersky Anti-Ransomware Tool for Home 4.0 , findes ikke i oversigten i afinstallationsværktøjet, hvor jeg skal indsætte programmets navn.
Prøvede med ……..Tool for Business 4.0, hvorefter den skrev, at det var afinstalleret med succes. Efter en genstart er programmet der dog stadigvæk og problemet er akkurat det samme. Det kan heller ikke afinstalleres via Kontrolpanel, hvor det også stadig ligger, eller programmets egen afinstallation, som ligger i mappen windows\programmer (x86).
Kommer igen med ovennævnte fejlmeddelelse “Denne handling er kun gyldig for produkter, som er installeret i øjeblikket”.
Lige et spørgsmål ifb med din tidligere kommentar – er ransomware beskyttelse indbygget i både Bitdefender Antivirus fra Fordelszonen og Bitdefender Internet Security ?
Vh Bjæs
Hej igen Henrik
Jeg har nu endnu en gang prøvet at installere programmet forfra oven i det, der åbenbart stadig lå af programmet på computeren. Mest for at se, om det alligevel skulle blive muligt at afinstallere programmet.
Og pludselig bliver det installeret uden problemer og programmet kører fuldstændigt som det skal !
Ved ikke lige, hvad der gik galt ved den allerførste installation, måske har der kørt et eller andet samtidigt som har konfliktet med installationen….. eller også har den bare haft sit eget liv…
Lige meget nu, jeg prøver at give det en chance og ser, om det ikke kommer til at fungere 🙂
Vh Bjæs
Tak for tilbagemeldingen. Det er lidt af en jungle, hvordan den slags fungerer, og kun deres egne udviklere vil være i stand til at udrede præcist, hvad der blokerede. Nu fungerer det, og det er godt.
I nogle sammenhænge – næppe denne – kan “Fejlsikret tilstand” omgå installationsproblemer.