Kaspersky flagger alle henvendelser til Bonnier

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 1 uge, 6 dage siden.
Oprettet af
ojhabit2802232
Abonnent

Hej KFA, i nogen tid har jeg haft det problem at ALLE opslag på KFA og for den sags skyld andre magasiner (Bonnier) bliver afvist af mit Kaspersky Antivirus program som værende Farlige med risiko for tab af data. Ikke særligt betrykkende.

Er det noget i har forstand på? Se vedlagte fil.

mvh OJH

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Tak for den melding. Jeg har sendt problemet ind til vores webafdeling og bedt dem om at se på det snarest.


    ojhabit2802232
    Abonnent

      Da jeg intet har hørt, formoder jeg at I stadig arbejder på sagen 🙂

      I den seneste uges tid er alle henvendelser fra Bonnier gået i Spam fælden hos Kaspersky, se vedlagte detail rapport fra Kaspersky, og ja der er også andre end Bonier som dog har majoriteten 🙁

      YouSee, som er min mail operatør, klassificerer også mails fra Bonnier som Spam, jeg har gemt oversigten fra et par dage, men da de forsvinder når jeg omklassificerer dem til “Ikke Spam” kan jeg kun give nogle få eksempler fra YouSee ?

      Det ville være rart med en status på emnet, og selvfølgelig en løsning, så jeg kan undgå at skulle logge ind på YS mange gange om dagen (normalt overlader jeg det til mit mailprogram (Outlook)) for at omklassificere disse mails, så jeg ikke mister en vigtig mail 😉

      mvh OJH

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja, vi arbejder bestemt på det. Vores webafdeling er allerede pænt belastet med et nyt, fælles login, men den tager også dette problem alvorligt. Og den logfil, du har vedlagt, er lige hvad vi har brug for for at komme fremad. Den viser de konkrete grunde ved forskellige af vores nyhedsbreve. Det vil vi tage til Kaspersky og fortælle dem, at vi bestemt ikke udfører phishing (vi er os selv), spam (vores nyhedsbreve kan afmeldes) eller andet, der begrunder at vores e-post bliver klassificeret på den måde.

        Mange tak, og god weekend!

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Fredag aften, kort efter at jeg sendte din fil ind til vores webafdeling, fik jeg besked om at problemet er løst.

          Fortsat god weekend 🙂


          ojhabit2802232
          Abonnent

            Hej KFA v.Henning,

            jeg takker for meldingen og kan bekræfte at jeg siden 1851 ikke har haf Bonnier i Kaspersky rapporter.

            Dejligt, og fint at I fandt en god løsning.

            mvh Ove


            ojhabit2802232
            Abonnent

              Hej Henrik Clausen,

              jeg beklager at problemet stadig består Bonnier bliver fortsat afvist pga Spam, se vedlagte rapport.

              mvh OJH

              Vedhæftede filer:
              1. Bonnier-Spam-120220.txt
              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Av! Webafdelingen havde meddelt, at det var en mellemserver, der skabte problemet. Jeg kontakter dem igen, for det er forkert på enhver måde. Mange tak for dokumentationen!

                Du skal være abonnent for at skrive et indlæg