Windows funktioner blokeres under arbejde med flere funktioner

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 2 måneder siden.
Oprettet af
user-290182
Abonnent

Gang på gang blokeres mit arbejde på PCén med tekstfelt som vedhæftede.

Det er jo min computer og er vel derfor også automatisk administrator, eller kræves der en indstilling et eller andet sted?

Mvh,

Michael W. Johansen

Abb.nr: 5010085750

Vedhæftede filer:

user-290182
Abonnent

    Hej, med henvisning til ovenstående desværre endnu uløste problem kan jeg ikke downloade tilbudene på Ashampo Win Optimizer program og nu Googleskolen, hvor jeg konstant bliver bedt om at kontakte “SYSTEMADMINISTRATOREN”.

    Se vedhæftede fil.

    Mvh.

    M.W. Johansen

    Vedhæftede filer:

    kaj-emil
    Abonnent

      Hej Michael

      I Windows Home er der 2 kontotyper Standard og Administrator, jeg tror, at din konto er sat til Standard.

      Jeg viser her hvordan du får din konto stillet til Administrator med Kontrolpanel:

      1. Skriv i Søgefeltet Kontrolpanel.
      2. Venstreklik på Åbn (ovre til højre).
      3. Venstreklik på Brugerkonti.
      4. Venstreklik (igen) på Brugerkonti.
      5. Venstreklik på Skift kontotype.
      6. Vælg her Administrator og venstreklik på Skift kontotype.

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil


      user-290182
      Abonnent

        28.10.21   kaj-emil skrev:

        Hej Michael

        # Hvorfor meddelte du ikke “bare” for 3-4 dage siden, at du ér Administrator?

        Det vidste jeg ikke på det tidspunkt.

        # Du har tidligere stillet spørgsmålet, men ikke reflekteret på Henrik Clausens svar?

        Med venlig hilsen

        Kaj-Emil

        Link til indlæg: https://forum.komputer.dk/forum/windows-10/emne/windows-funktioner-blokeres-ved-flere-funktioner-og-henviser-til-administrator/#post-112433

        ===============================================================

        Jeg forstod ikke svaret. Jeg er årgang 1943 (78 år) og så absolut ikke nørd, selv om jeg i rigtig, rigtig mange år har været trofast abonnent på KfA !!

        Jeg ser stadig frem til at få hjælp til at løse Administrator-problemet, der konsekvent griber ind ved åbning af vedhæftede filer og links i mails og hjemmesider 🙁

        https://forum.komputer.dk/forum/sikkerhed/emne/windows-funktioner-blokeres-under-arbejde-med-flere-funktioner-2

        =================================================================================

        Du modtager denne mail, fordi du har bedt om at få besked, når der er nyt i ovenstående indlæg. Klik på linket ovenfor, for at komme til indlægget. Du kan IKKE svare på denne mail.

        Vil du afmelde disse mails skal du logge ind og klikke på knappen “Afmeld” over selve indlægget.


        kaj-emil
        Abonnent

          Hej Michael

          Som jeg forstår HenrikClausen, er det, at dit problem kan skyldes, at der ikke er kommunikation mellem filtypen, og det program, der skal åbne den f.eks. .pdf, der kan åbnes af Browseren Chrome, men måske er sat til noget andet?

          Hvis har Windows 10, prøv da følgende.

          1. Tryk Wintast og i og vælg Apps.
          2. Venstreklik på Standardapps (fanebladet til venstre).
          3. Rul ned til Vælg standardapps efter filtype, som du venstreklikker på.
          4. Her vil du kunne sé hvilken filtype, der kan åbnes med hvilket program, der er installeret på din computer.
          5. På billedet (fra min computer) har jeg rullet ned til .pdf, hvilken jeg har venstreklikket på, og valgt programmet Adope Acrobat Reader DC, ud fra listen til højre, der alle kan åbne .pdf filer.

          Med venlig hilsen

          Kaj-Emil

          NB: Håber på du giver tilbagemelding uanset resultatet.


          user-290182
          Abonnent

            Hej, det løste desværre ikke problemerne 🙁

            Mvh. Michael


            kaj-emil
            Abonnent

              Hej Michael

              Det er et meget interessant spørgsmål, du stiller.

              Jeg har prøvet på min computer, at “provokere” den til at fremkomme med den fejlmeddelelse, du angiver “Kontakt systemadministratoren“, og det er ikke lykkes, selv helt ude i ekstremerne er det ikke lykkedes, at få fejlmeddelelsen med en computer, der er opdateret til Win.10 21H2:

              Prøv at kører disse reparationsværktøjer i Powershell med Administrator rettigheder:

              1. DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
              2. sfc /scannow
              3. Det kan tage nogle minutter, at finder/reparerer mange underlige fejl dybt i Windows.

              Det kunne være interessant at høre, om der er andre i dette Forum, der har fået fejlmeddelelsen Kontakt systemadministratoren.

              Med venlig hilsen

              Kaj-Emil

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Det kan skyldes noget så enkelt som afinstallation af den browser, Outlook bruger til at åbne links i posten. Det sker, hvis Outlook har Chrome eller Firefox som standardbrowser, og browseren derefter afinstalleres. Så vil Outlook blindt række ud efter den afinstallere browser, og give denne vildledende fejlmelding.

                Prøv først at installere Chrome / Firefox.

                Hvis det ikke hjælper, skal vi en tur i registreringsdatabasen for at rette et par ting…

                I øvrigt: Har du Outlook 2010? Den er forældet, og bør udskiftes med noget moderne.

                Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.