Google kalender

Løst
Dette emne indeholder 19 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 8 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
knud-erik aaen
Abonnent

Har indlagt google kalender på Pc og Android smartphone, men egne indlagte data på PC eller smartphone bliver ikke vist på modsvarende enhed.

Synkronisering er, så vidt jeg kan se, slået til på begge enheder, og jeg har kørt fejlfindingsproceduren fra app. på smartphone igennem. 

Hvad mon jeg har overset?

mvh.

Knud-Erik

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Optræder de aftaler du opretter på kalenderen, nå du tilgår den via computeren på https://www.google.com/calendar/ ?


    knud-erik aaen
    Abonnent

      Nej, de aftaler jeg har oprettet på kalender i smartphonen kan jeg ikke se på kalenderen i PC.

      mvh

      Knud-Erik

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Er de to enheder tilknyttet den samme Google-konto?


        knud-erik aaen
        Abonnent

          Har nu skabt forbindelse mellem google kalendre således:

          – Data oprettet på Tlf. (g-kalender) kan ses på PC (g-kalender) og på Tlf. egen kalender – så OK

          – Data oprettet på PC. (g-kalender) kan ses på Tlf (g-kalender) og på Tlf. egen kalender – så OK

          – Data oprettet på Tlf. egen kalender kan ses på Tlf. (google) men ikke på PC (google) – kan dette etableres eller skal jeg droppe Tlf. egen kalender? (Jeg synes Tlf. egen kalender er meget nemmere at arbejde med og mere overskuelig, men!!)

          Nu ved jeg så ikke hvad der er gået galt, for når jeg nu vil oprette en aftale på PC (g-kalender) trykker jeg på opret øverste til venstre og så kommer en blank side og ikke oprettelsesside som tidligere. Hvordan får jeg det frem igen?

          mvh

          Knud-Erik

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Hvis Google kalenderen opfører sig mærkeligt i browseren på din pc, så prøv at logge ud af Google og ind igen. Hjælper det ikke, så nulstil browseren.

            Hvis du ønsker at synkronisere telefonens kalender med Google, skal du følge producentens vejledning. Præcis hvilken telefon har du?


            knud-erik aaen
            Abonnent

              Min telefon er LG-P710

              Nulstilling af browser løste et kort tid problemet med blanke side ved opret begivenhed. Men nu er situationen den samme og det hjælper ikke med nulstilling. Til gengæld dukker nu en masse pop op-vinduer frem, når jeg trykker på knapper og kalender låser. I instillinger er der sat “flueben” ved: Tillad ikke at websites viser pop op-vinduer. Det med pop op-vinduer sker nu uanset hvilken websites jeg gå ind på. Så nu er det gået fra slem til værre. 

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Prøv at køre en fuld scanning af computeren med AdwCleaner og Malwarebytes Anti-Malware. 

                Nulstil herefter browserne igen og genstart computeren.


                knud-erik aaen
                Abonnent

                  Har nu gjort alle tre ting og uden positivt resultat.

                  Kort beskrivelse når i Google kalender:

                  – Når trykker på opret kommer en reklame og tilmeldingsside for et program med film. Lukker dette.

                  – Nu kan jeg ikke gøre noget som helst i kalender – ingen knapper kan aktiveres.

                  – Trykker så på apps. øverst til højre for igen at komme ind i kalender.

                  – Trykker igen på opret og der kommer en blank side, altså ingen oprettelse. 

                  – Vender tilbage til kalender og uanset hvilken knap jeg trykke på kommer filmreklamen igen frem.

                  – Sådan kan jeg så køre i ring uden at kunne oprette, og med irriterende reklame og stop i kalender.

                  I browser propper stadig masser af reklamer frem når der trykkes på en knap, så det er næsten umuligt at arbejde. Medens jeg skriver dette er der 4-5 reklamer på vinduet. 

                  PC: Lenovo Z710 – Core i7 – 2,5GHz – 1000 GB – Hybriddrev – 8GB / Windows 8.1 / Chrome browser

                   

                   

                   

                  Christian Bugge
                  Christian Bugge
                  Registreret bruger

                    Det lyder som om du er blevet udsat for en aggressiv browerkapring. 

                    Prøv også at køre en fuld scanning med dit anti-virus program. 

                    Herefter vil jeg anbefale dig at prøve med Windows 8’s optimeringsfunktion. Hvis det ikke hjælper, så prøv at gendanne pc’en til en tidligere tilstand: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc


                    knud-erik aaen
                    Abonnent

                      Nu tror jeg at der er blevet “styr” på pop-up reklamer og jeg kan oprette data i kalender, MEN: synkrionisering af data fra Google-kalender på smartphone til G-k på PC lykkes nu ikke igen. Har vist prøvet alle procedurer, men uden resultat. Modsat vej ok. 

                      Som det kan ses af denne mailkorrespondance er jeg vist røget ind i problemet, at noget løses, andet opstår, så ???????

                      Ja, ja men det største irritationsproblem mht pop-up vinduer er da tilsyneladende løst. Så !!!!

                       

                      Christian Bugge
                      Christian Bugge
                      Registreret bruger

                        Hvilken kalender-app bruger du på telefonen? 

                        Bruger du den samme Google-konto på både telefonen og computeren?


                        knud-erik aaen
                        Abonnent

                          Bruger Google-kalender både på tlf. og PC.

                          Bruger samme Google-konto på telefon og computer.

                          Data oprettet i kalender på computer kan ses i kalender på telefon.

                          Data oprettet i kalender på telefon kan IKKE ses i kalender på Pc.

                          Altså kun “envejskommunikation”.

                          Christian Bugge
                          Christian Bugge
                          Registreret bruger

                            Præcis hvilken telefon har du, og hvilken version af Android bruger du? 


                            knud-erik aaen
                            Abonnent

                              Telefon: LG Optimus L7 II P710  (LG-P710)

                              Android 4.1.2

                              Christian Bugge
                              Christian Bugge
                              Registreret bruger

                                Hej igen

                                Jeg beklager det sene svar.

                                Har du prøvet at nulstille telefonen?

                                Forummet 'SMARTPHONES OG TABLETS' er lukket for nye emner og svar.