Overfører billeder mv. fra Nokia 6230 til PC

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 2 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
Asolo
Abonnent

Producent/mærke: Nokia
Modelnummer: 6230
Styresystem: ?
Evt. versionsnummer på styresystemet:
Dit spørgsmål:

Jeg har nogle billeder, telefonnumre mv. som ønskes overført fra en gammel Nokia 6230 telefon til PC.

PC er en Lenovo E531 med Windows 10 Pro.

Hvordan løses det bedst mulig?

Mvh. Asolo

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det må være denne telefon:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_6230#Media

    Jeg bemærker, at der findes en USB-port som tilbehør. Hvis du skulle være så heldig at have det, kan den tilsluttes direkte til din PC, og fungere som USB-lager, med billederne.

    Ellers bliver det svært. Uden en moderne browser kan du ikke bruge WeTransfor.

    Men jeg ser en mulighed: Vedhæft billederne til en SMS, og send til en moderne telefon. Det konverterer til MMS, og burde fungere. Hvis det ikke er alt for mange billeder, det handler om…


    Asolo
    Abonnent

      Hej Henrik

      Desværre er min kun  en 6230 og ikke en 6230i, så dine forslag var ikke den helt rigtige løsning.

      Til gengæld har jeg forsøgt med Bluetooth og fik “måske” oprettet en forbindelse, men jeg glemte at notere Pinkoden og kan derfor ikke skabe en forbindelse – “måske”.

      Nu var min ide, at slette forbindelsen helt og starte forfra. Men det er ikke lykkes at finde en måde hvormed det kan ske.

      Håber der er en ny løsning på vej.

      Mvh. Asolo

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Det er desværre ret begrænset, hvad vi kan gøre for disse gamle telefoner. Jeg tænkte også straks ‘Nedlæg Bluetooth-forbindelsen og prøv igen’, men har ikke adgang til en manual, der viser, hvordan man gør det.

        Har du overvejet at sende de vigtigste billeder med SMS, så de bliver til MMS?

        Forummet 'SMARTPHONES OG TABLETS' er lukket for nye emner og svar.