Når jeg sletter mails på min Samsung Galaxy S III mini (både fra indbakke og fra affald) dukker de op igen i indbakke efter et par dage. Hvordan kan jeg undgå det?
Hej Werner
Hos hvilken mail-udbyder har du den adresse, du bruger på telefonen? Er det GMail?
Men jeg har forøvrigt også en g-mail konto. Jeg har ikke lagt mærke til om de mail, der dukker op igen er fra hover.com eller g-mail eller begge udbydere.
Min mailudbyder er http://www.hover.com som er min primære mail
Hej igen
Jeg vil tro, problemet opstår, fordi telefonen er sat op til at læse Hover-mail via POP3. Brug i stedet IMAP: https://help.hover.com/entries/21248251-How-to-Configure-Hover-email-on-your-Android-device
Sørg for at lave en backup af dine mails på telefonen først.
Jeg skiftede fra POP3 til IMAP i går, men her til morgen var telefonen igen fyldt op med tidligere slettede mails, d.v.s. ændringen havde desværre ingen effekt. Endvidere var der ikke en markering ved mailikonet på skærmen, at der var nye indgåede mails. Det var der ved opsætningen med POP3.
mvh Werner Strauss
Har du slettet POP3-kontoen?
Ja, jeg slettede POP-3 kontoen og oprettede derefter IMAP kontoen.
mvh Werner
Prøv at nulstille telefonen.
Jeg har nu nulstilletr telefonen og genoprettet mailkontoen – desværre igen effekt
mvh
Werner
Kontrollér om din telefon er fuldt opdateret:
Tryk Indstillinger > Generelt > Om enheden > Softwareopdatering > Søg efter opdateringer.
Installér eventuelle opdateringer og prøv igen.
Er mailkontoen i brug på andre enheder, måske en pc?
Jeg har “autoopdatering” på, så den er opdateret. Jeg har opdateret i dag, og de seneste opdateringer er allerede blevet installeret.
mvh
Werner
Hej igen
Jeg har grublet lidt over problemet med de genopstandne mails, og jeg har ikke umiddelbart et fornuftigt bud på, hvad der kan være galt.
Hvad sker der, hvis du sletter mails via Hover’s webmail? Dukker de også op igen? https://mail.hover.com
Mit bedste råd på nuværende tidspunkt, er at skrive til Hover’s support, og høre om de kender til problemet: https://help.hover.com/home
Hej Christian
Det med at slette mails i Hovers Webmail har jeg også haft i tankerne, men så savner jeg jo disse mails. Jeg bruger Hovers Webmail som back-up på mine mails.
Når jeg får tid i løbet af ugen, vil jeg prøve at slette de mail, som jeg ikke har behov for at gemme, og så se, hvad der sker.
Samtidig vil jeg følge dit forslag om at skrive til Hover for at høre, om de kender til problemet og evt. har en løsning.
Med venlig hilsen og fortsat god påske
Werner Strauss
Hej igen
Det er ikke muligt. Indholdet i Hover-mail vil med nødvendighed være det samme uanset om du tilgår det via IMAP, POP3 eller websiden.
Jeg har ikke adgang til Hover-mail, så jeg kan ikke fortælle dig præcis, hvad dine muligheder er, men du kan sandsynligvis arkivere læste mails enten ved at flytte dem til en anden mappe, eller måske ved at bruge en indbygget arkiveringsfunktion i Hover-mail.
Jeg har nok ikke udtrykt mig klart. Jeg tager ikke backup af mine mails i Hover. Det ved jeg godt, at jeg ikke kan, men jeg anvender deres webmail til at bevare mine mails, så jeg altid har dem, og ikke mister dem.
mvh
Werner