"an error occurred while loading library" – ALVORLIG fejl?

Ikke løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 timer, 42 minutter siden.
Oprettet af
jørgenkristiansen
Registreret bruger

Denne fejl dukkede op i går morges. PC gav en blå skærm og besked om at lukke ned. Har ikke kopi af skærmbeskederne!

Når jeg googler fejlen, kan jeg se diverse, som ikke lyder lige til.

Har 2 anti-malware programmer – kan det være årsagen. Mener skulle jeg KUN have eet.

Har “Malwarebytes\Anti-Malware”… – OG (anbefalet på K-Komputer): “SUPERAntiSpyware Free Edition”

Vedlægger skærmdump af fejlen.

HÅBER på løsningsforslag!

TAK fra Jørgen i Køge!

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Den fil hører til Auslogics BoostSpeed, men blå skærm er bestemt en alvorlig sag, uanset den konkrete anledning. Det kan skyldes fejl på harddisken, så det bør du undersøge:

    https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/harddisk/checkdrive

    Fejlen kan også skyldes, at BoostSpeed er afinstalleret på en forkert måde. Hvis det er tilfældet, skal du installere det igen, og så afinstallere det, for at få det fjernet korrekt.

    Og med hensyn til de to sikkerhedsprogrammer: Ét er nok, medmindre du har meget risikable vaner med at hente og køre programmer fra ukendte websider. Begge programmerne er udmærkede – Malwarebytes mistede vores anbefaling, fordi den gav for mange falske alarmer, men det er stadig et meget effektivt program mod de egentlige trusler. Jeg synes, du skal beholde det, du synes bedst om.


    jørgenkristiansen
    Registreret bruger

      TAK.. for godt svar!

      Har NU downloadet “harddisk/checkdrive”. Heldigvis ingen fejl, men TAK for god opmærksomhed/HJÆLP.

      Mener ikke, at jeg har/har haft Auslogics BoostSpeed.

      Derimod har jeg med faglige-GLÆDER “Auslogics Duplicate Finder”… RIGTIG godt og nemt program. Som har skabt muligheder for at på en del mere plads på harddiskene!

      (men) skal jeg (gen)installere og så af-installere igen… fordi fejlen fortsætter!

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja, jeg vil også tro at Duplicate Finder bruger den fil. Så en geninstallation burde få fejlen til at gå væk. Så er det op til dig, om du vil beholde det udmærkede program.


        jørgenkristiansen
        Registreret bruger

          Det er bestemt mig som TAKKER… for god faglig hjælp…

          MEN – jeg har idag downloadet “Auslogics BoostSpeed” – og jeg bliver ved med at få fejl ved genopstart.

          Har prøvet at lukke helt ned – og genstarte.

          Vedhæfter fejlen, som den er p.t.

          Håber at I/du.. kan hjælpe med alternative muligheder for at slippe for fejl-boksen.                                                                             Glad for, at det øjensynligt ikke er noget værre end.. en kendt manglende fil.. (.dll)!

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Der må være et program, der prøver at indlæse den DLL-fil. Prøv dette:

            • Åbn Windows’ Jobliste ved at taste Ctrl+Shift+Esc
            • Klik på fanebladet start
            • Deaktivér programmer, der kunne indlæse filen, eventuelt alle programmer.
            • Genstart computeren og se at fejlen (forhåbentlig) er væk.
            • Genaktiver de programmer, du har brug for, og følg med i om fejlen kommer tilbage.

            Du skal være abonnent for at skrive et indlæg