"an error occurred while loading library" – ALVORLIG fejl?

Ikke løst
Dette emne indeholder 14 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 1 måned, 1 uge siden.
Oprettet af
jørgenkristiansen
Registreret bruger

Denne fejl dukkede op i går morges. PC gav en blå skærm og besked om at lukke ned. Har ikke kopi af skærmbeskederne!

Når jeg googler fejlen, kan jeg se diverse, som ikke lyder lige til.

Har 2 anti-malware programmer – kan det være årsagen. Mener skulle jeg KUN have eet.

Har “Malwarebytes\Anti-Malware”… – OG (anbefalet på K-Komputer): “SUPERAntiSpyware Free Edition”

Vedlægger skærmdump af fejlen.

HÅBER på løsningsforslag!

TAK fra Jørgen i Køge!

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Den fil hører til Auslogics BoostSpeed, men blå skærm er bestemt en alvorlig sag, uanset den konkrete anledning. Det kan skyldes fejl på harddisken, så det bør du undersøge:

    https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/harddisk/checkdrive

    Fejlen kan også skyldes, at BoostSpeed er afinstalleret på en forkert måde. Hvis det er tilfældet, skal du installere det igen, og så afinstallere det, for at få det fjernet korrekt.

    Og med hensyn til de to sikkerhedsprogrammer: Ét er nok, medmindre du har meget risikable vaner med at hente og køre programmer fra ukendte websider. Begge programmerne er udmærkede – Malwarebytes mistede vores anbefaling, fordi den gav for mange falske alarmer, men det er stadig et meget effektivt program mod de egentlige trusler. Jeg synes, du skal beholde det, du synes bedst om.


    jørgenkristiansen
    Registreret bruger

      TAK.. for godt svar!

      Har NU downloadet “harddisk/checkdrive”. Heldigvis ingen fejl, men TAK for god opmærksomhed/HJÆLP.

      Mener ikke, at jeg har/har haft Auslogics BoostSpeed.

      Derimod har jeg med faglige-GLÆDER “Auslogics Duplicate Finder”… RIGTIG godt og nemt program. Som har skabt muligheder for at på en del mere plads på harddiskene!

      (men) skal jeg (gen)installere og så af-installere igen… fordi fejlen fortsætter!

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja, jeg vil også tro at Duplicate Finder bruger den fil. Så en geninstallation burde få fejlen til at gå væk. Så er det op til dig, om du vil beholde det udmærkede program.


        jørgenkristiansen
        Registreret bruger

          Det er bestemt mig som TAKKER… for god faglig hjælp…

          MEN – jeg har idag downloadet “Auslogics BoostSpeed” – og jeg bliver ved med at få fejl ved genopstart.

          Har prøvet at lukke helt ned – og genstarte.

          Vedhæfter fejlen, som den er p.t.

          Håber at I/du.. kan hjælpe med alternative muligheder for at slippe for fejl-boksen.                                                                             Glad for, at det øjensynligt ikke er noget værre end.. en kendt manglende fil.. (.dll)!

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Der må være et program, der prøver at indlæse den DLL-fil. Prøv dette:

            • Åbn Windows’ Jobliste ved at taste Ctrl+Shift+Esc
            • Klik på fanebladet start
            • Deaktivér programmer, der kunne indlæse filen, eventuelt alle programmer.
            • Genstart computeren og se at fejlen (forhåbentlig) er væk.
            • Genaktiver de programmer, du har brug for, og følg med i om fejlen kommer tilbage.


            jørgenkristiansen
            Registreret bruger

              Kære “K-Komputer” – Først STOR TAK for nye svar og tålmodighed med mig.

              Er tæt på at nå mine tekniske grænser, men spørger lidt videre!

              To ting:

               

              1) Fejlen kommer ved opstart.

              Jeg forstår derfor ikke, hvad og hvordan jeg kan afhjælpe via “Jobliste” og deaktiveringer der kunne indlæse filen”.

              Spørger også fordi fejlteksten siger: “at modulet ikke blev fundet”.

               

              2)  Oprindelig skrev I: “Den fil hører til Auslogics BoostSpeed, …”

              Nu har jeg installeret det program, men fejlen er der stadig.

               

              Håber at I, du.. forstår mine ord – spørgsmål…

              Har ikke oplevet blå skærme – og ikke oplevet nedlukninger, siden jeg brugte Jeres forslag:

              https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/harddisk/checkdrive

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Start-fanen i Jobliste er vigtig, fordi den viser de programmer, der indlæses automatisk ved opstart af Windows. Der er en god chance for at et af programmerne på listen er årsag til fejlen, og derfor at problemet kan løses ved at deaktivere et af programmerne. Spørgsmålet er så hvilket…


                jørgenkristiansen
                Registreret bruger

                  Kære K-Komputer.

                  Jeg beklager, at jeg forsætter med at spørge.

                  Det er jo egentlig bare et lille irritations moment. Alle blå skærme og luk-ned ER ophørt.

                  Vil først og fremmest spørge:

                  Oprindeligt oplyste I at:

                  ” Den fil hører til Auslogics BoostSpeed,…”

                  Jeg har geninstalleret programmet. Men fejlen er der stadig??

                   

                  Med ”Jobliste” og ”Start” er jeg forbi grænsen for min viden/forståelse for, hvad der ’så’ sker/hvordan fejlemeddelelsen kan rettes!

                  Vedlægger nyt skærmdump fra i dag om min jobliste/start.

                  Håber at I stadig har tålmodighed med mig og kan finde gode råd.


                  jørgenkristiansen
                  Registreret bruger

                    Kære “K-Komputer” … bare en lille reminder!

                    Skulle jeg prøve at afinstallere “Auslogics BoostSpeed”.. ??

                    … det var bare det!

                    Jørgen i Køge

                    HenrikClausen
                    HenrikClausen
                    Komputer for alle

                      Ja, kør afinstallationen. Det kunne få fejlen til at forsvinde.

                      Tak for skærmskud af Jobliste. Der ligger ikke noget der, der virker mistænkeligt. Det må så ligge i Registreringsdatabaesn, det bliver lige en tand mere teknisk at dykke ned i det.

                      HenrikClausen
                      HenrikClausen
                      Komputer for alle

                        I øvrigt er fejlen kun ‘alvorlig’ for programmet selv. Der er ingen følgeskader 🙂


                        jørgenkristiansen
                        Registreret bruger

                          OK… – min PC “skal” på et tidspunkt forbi “min” pc m.m.m. – leverandør… – en “gammel bekendt”

                          SÅ vil bede ham/’dem’ om at se på udfordringen.

                           

                          Jeg har den udfordring, at svarene fra dig/Jer om opdateringer/svar fra Jeres unikke spørgetjeneste ikke kommer på min mail.

                          (men) jeg og I har også generelt haft udfordringer med min “nye” mail, som jeg fik for 1-1½ år siden.

                          Først var det mit ab. som mailen ikke fungere på – det løste I så undervejs

                          SÅ var det ab. på de-der advarsler om alvorlige udfordringer på “Nettet”

                          OG – nu altså svar her fra “Forum”…

                          Ville bare vente med at skrive om det til… denne sag kunne lukkes..

                          HÅBER at du – teknisk support, ab. afd. eller kan løse også denne udfordring!

                          TAK for GOD hjælp – OGSÅ med denne udfordring!

                          Jørgen i Køge

                          HenrikClausen
                          HenrikClausen
                          Komputer for alle

                            Hej Jørgen

                            Ja, der er et problem med besked fra Forum, det er allerede meldt til vores webafdeling. Jeg forventer problemet løst i løbet af den kommende uge.

                            HenrikClausen
                            HenrikClausen
                            Komputer for alle

                              Jeg fik svar fra vores webafdeling: Problemet forventes først løst i forbindelse med en større opgradering af vores hjemmesider. Beklager, vi må undvære den funktion i en periode.

                              Du skal være abonnent for at skrive et indlæg