driver_IRQL_not_less_or_equal Netio.sys

Ikke løst
Dette emne indeholder 17 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  ian.olsen 6 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
ian.olsen
Abonnent

Jeg er begyndt at få denne blue-screen samt sjældnere en “system_service_exception Netio.sys”
Jeg har prøvet at finde løsninger på nettet, uden jeg rigtigt synes at være kommet nogen veje. Et sted står den kan relatere til ZoneAlarm hvor jeg har firewallen, men ikke Antivirus.
Nogle gode råd der IKKE involverer geninstallation af Windows 10?

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej,

    Har du Avast installeret?

    Prøv som det første at installere de nyeste drivere til alle netkort i computeren (både aktive og inaktive).


    ian.olsen
    Abonnent

      Nej, jeg har haft Avast, men afinstallerede da jeg overgik til Bitdefender. Har renset med cclean, og drivere er opdateret via IObit DriverBooster 5.1.0 (free). også renset med IObit Advanced SystemCare 11.
      Har også IObit Malwarefighter og Malwarebytes Anti-Malware og Bitdefender AntiRansomware.

       

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Prøv først at køre System File Checker:

        1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik på Windows PowerShell (Admin), og bekræft.

        2. Indtast kommandoen sfc /scannow og tryk Enter.

        3. Genstart når kommandoen er fuldført.

        4. Hvis fejlen opstår igen, så tag et billede af den blå fejlmeddelelse med dit mobilkamera, og vedhæft billedet i dit svar.


        ian.olsen
        Abonnent

          Scanningen ved PowerShell gav ingen fejl.

          Fejlen opstod næsten med det samme igen efter genstarten.

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

             

            Hej igen,

            Har du tilfældigvis Connectify installeret? Hvis ja, så prøv at afinstallere programmet. Hvis ikke, eller hvis det ikke hjælper, har jeg brug for flere informationer fra event loggen

            Den nemmeste måde at fremskaffe dem på, er ved hjælp af programmet MiniToolBox:

            Hent og installér programmet her: https://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/dl/65/

            Kør programmet, sæt flueben ved Select all, og klik GO.

            Gem tekstdokumentet, der åbner i Notesblok, på skrivebordet, og vedhæft det i dit svar.


            ian.olsen
            Abonnent

              Jeg har ikke det nævnte program installeret, så derfor følger vedhæftede testresultat.
              Hvad jeg derimod har, er jo (godt nok gennem længere tid):
              Bitdefender AntiRansomware
              Bitdefender Antivirus Free

              CCleaner

              IOBit DriverBooster 5.1.0
              IOBit Smart Defrag 5
              IOBit MalwareFighter
              IOBit Uninstaller
              IOBit Advanced System Care 11 Free, som kommer op med 16 filer der er potentielt farlige, når der scannes med:

              Malwarebytes AntiMalware
              Malwarebytes AdwCleaner

              Sandboxie

              ZoneAlarm Firewall.

              Kan der være nogle af den der lægger sig i vejen for hinanden eller sløver PC’en og derfor kan / skal afinstalleres
              Al daglig brug foregår fra brugerkonto uden admin- beføjelser.

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Hej igen,

                Prøv at vedhæfte den nyeste dmp-fil fra c:\windows\minidump 

                Hvis du ikke får lov at vedhæfte en dmp-fil, så omdøb den til .txt

                Det er ikke usandsynligt, at vi kan løse problemet, men når jeg ser på konfigurationen af din computer, vil jeg anbefale dig at geninstallere Windows. Den ser ud til at være gevaldigt sandet til.


                ian.olsen
                Abonnent

                  “C:\windows\minidump” “mappen er tom”. Hvordan kommer jeg videre med den minidump / laver en ny?

                  Frygter du mener geninstallation er det eneste der er at gøre. Har altid haft problemer med at importere mails i Outlook 2010. Ikke så meget handlingen, det er simpelt nok, men jeg får dem altid ud i en lang streng hvor alle mails skal indlægges i respektive mapper 🙁


                  ian.olsen
                  Abonnent

                    Så kom der en i mappen.


                    ian.olsen
                    Abonnent

                      Prøver som *.txt


                      ian.olsen
                      Abonnent

                        Hmm.. hva’så?

                        Christian Bugge
                        Christian Bugge
                        Registreret bruger

                          Hej igen,

                          Jeg har en fornemmelse af, at den sidste fil, du prøver at uploade, stadigvæk hedder .dmp efter .txt.

                          Prøv følgende:

                          1. Åbn mappen.

                          2. Skift til fanen Vis, og sæt flueben ved Filtypenavne.

                          3. Omdøb filen, så den sidste del af navnet er .txt, og prøv igen.

                          Hvis du stadigvæk ikke får lov til at uploade filen, kan du dele den ved hjælpe af Dropbox, OneDrive eller Google Drive.


                          ian.olsen
                          Abonnent

                            Jeg prøver igen.
                            Efter sidste minitooldump har jeg renset med IObit Advanced System Care 10PRO, som rettede “en del” flere filer end 11Free gjorde. Lægger en ny minidump også.


                            ian.olsen
                            Abonnent

                              Ja-ja hvis det ikke lykkes 1. gang så ….


                              ian.olsen
                              Abonnent

                                Lægger den i Dropbox når hvis du har en mail til adgangskode.

                                Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.