Driveropdateringer i Windows 10 version 2004

Ikke løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
user-333392
Abonnent

Min computer bliver ved med at installere/forsøge på — den samme driver fra Intel Corporation Display, og det har den gjort, siden jeg den 17/6-2020 installerede version 2004 af W 10.
I samme omgang holdt min netværksprinter også op med at fungere, men den kom på plads, da jeg primo august installerede opdatering (KB 4568831) som beskrevet i et nyhedsbrev fra Komputer For Alle.

Hvordan får jeg mon standset denne uendelige række af opdateringen – eller forsøg på…
Til illustration vedhæftet uddrag af de 50 nu registrerede opdateringer af samme driver + den besked, som computeren giver efter hver opdatering/forsøg på…
Med venlig hilsen / havdrup

NB: billede 2 sendes i separat besked.

Vedhæftede filer:

user-333392
Abonnent

    Her kommer så billede 2 (hvorfor kan man mon kun vedhæfte et??)

    / havdrup

    Vedhæftede filer:
    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Det er en fejl i Windows Update, der som regel kan rettes med det indbyggede fejlfindingsværktøj. I Windows’ søgefelt skriver du Indstillinger for fejlfinding og trykker Enter. Klik på Flere opdateringsværktøjer, så på Windows Update, og på Kør fejlfindingsværktøjet. Det starter en guide, der reparerer Windows Update. De første trin ser sådan ud:


      user-333392
      Abonnent

        Hej Henrik Clauseu.

        Det hjalp ikke. Har lige kørt fejlfindingen, men det fandt ingen fejl???

        Venlig hilsen / havdrup

         

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Nu fik jeg kigget nærmere på dette problem. Sagen er, at der er gået rod i versionsnumrene: Der er udkommet en udgave med versionsnummer 27., men Windows Update forsøger så at installere en lidt ældre version 26.. Her skal du skjule denne opdatering, som beskrevet her:

          https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026726/windows-10-hide-updates-or-driver-updates


          user-333392
          Abonnent

            Hej Henrik Clausen.

            Har via dit ovenstående link været inde og kigge. Det virker da som en gammel nyhed? Nederst ses anført: “senest opdateret  12. juli 2019”.
            Mit problem er startet i sommeren 2020, meget vel svarende til installation af version 2004 (den 17. juni), idet første drivere var fra dette tidspunkt (medens antallet var under 50 forsøg).

            Med venlig hilsen / havdrup

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Jaeh, problemet er netop, at en ældre version er kommet ind i opdateringerne…

              Hvis du vil have den endegyldige forklaring på, at det er sket, må du henvende dig til Microsoft. Vi har ikke adgang til at se og analysere, hvordan deres opdateringer bliver godkendt og udsendt.

              Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.