Efter opgradering til W10 er der problemer med ASUS X53B-series, årg.2014

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
ejgild
Registreret bruger

Efter en vellykket opgradering fra W7 til W10 for nogle dage siden, kørte pc-en udmærket, indtil jeg slukkede for den.

Da den skulle starte igen, var der laaange opstartstider, og efter – ca. 5 minutter – kom skrivebordet frem, men den var ikke klar til at klare at gå igang, kom der en bemærkning om at “RPC-serveren er ikke tilgængelig”, og umiddelbart derefter kom der en meddelelse om at PC-en havde fundet en fejl, og at den automatisk lukkede ned efter 1 minut, gem dine igangværende filer. Så lukkede den ned.

Herefter har jeg slukket/startet pc-en mange gange, men aldrig fået lov til at komme ind længere end op til 1 minut. Der har pc-en været meget træg i opstarten. Jeg har ikke lykkedes med at få den til at nød-opstarte i fejlsikret tilstand, så jeg ville have nogle muligheder for at kunne lave undersøgelser.

Opgraderingen må altså have haft alvorlige fejl, som jeg ikke har fået besked på undervejs, konkluderer jeg, eller hvad?

Venlig hilsen

Ejgild Lund

PS. Jeg kan ikke vedlægge skærmskud, fordi pc-en lukker ned før jeg får lov til at lave dem.

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    ASUS X53B findes i tre varianter:

    https://www.asus.com/searchresult?searchType=support&searchKey=x53b&page=1

    Men det ser ikke godt ud – ingen af dem har drivere til Windows 10, og de vil med sikkerhed ikke blive udviklet nu. Og da Windows 7 virkelig er udgået, vil jeg foreslå at du tager Ubuntu Linux i stedet:

    https://ubuntu.com/download/desktop

    Den kan køre Firefox og andre webbrowsere, og LibreOffice som kontorpakke. Lidt tilvænning er nødvendig, fordi brugerfladen er anderledes, men når det er på plads, er det en god måde at give ekstra liv til en computer, der ikke fejler noget.

    Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.