Efter Windows opdatering 1803 starter min pc ikke.

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
susse-8128296aa3
Registreret bruger

I komputer for alle nr. 15 s.71 beskrives en løsning på problemet i 6 punkter.  Men jeg savner lidt mere info. Hvad sker der, når jeg starter i fejlsikret tilstand?  Mister jeg noget?

Og hvis der laves systemgendannelse i Windows ( vel til et tidligere sted), vil min automatiske opdatering af Windows så ikke blot endnu engang lave 1803 opdatering ( rummer vel også sikkerhedsting)?

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Fejlsikret tilstand er blot en “ForsigtigPer” opstart af Windows, hvor ikke-essentielle drivere, programmer og andet ikke bliver aktiveret, skærmkortet sættes til en forsigtig opløsning mm. Det kan man bruge til at finde og løse fejl, man ellers ikke kan få ram på. Og når du genstarter computeren, kan den startes normalt igen med alle drivere, programmer og udvidelser.

    Og så den kære Windows Update. I det lange løb er det ikke muligt at undgå opdateringerne, men der findes faktisk muligheder for at udskyde dem, så du ikke står i første linje for nye fejl. Gå ind i Windows Update og vælg Avancerede Indstillinger for at få  den skærm, jeg viser nedenfor.

    Her vil jeg anbefale at skifte fra Halvårlig kanal (Målrettet) til Halvårlig kanal. Så vil din PC ikke blive opdateret i første runde, men afvente at Microsoft har haft tid til at rette uventede fejl (som der desværre har vist sig en del af). Der er jo ikke nogen grund til at netop din PC er udsat for den første version af opdateringerne.

    Men: Vi ser ældre PC’er (omkring 10 år), der ikke længere fungerer fuldt ud med de nyeste opdateringer. For dem kan det blive nødvendigt at standse alle opdateringer – og af sikkerhedgrunde bør de gamle PC’er faktisk udskiftes.

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Tilføjelse: Den metode, jeg gav ovenfor, fungerer kun i Pro-udgaven af Windows. Beklager.

      Her er et Microsoft-program, der kan bruges til at bremse opdateringer:

      https://support.microsoft.com/en-us/help/3073930/how-to-temporarily-prevent-a-driver-update-from-reinstalling-in-window

      Når du installerer det, skal du i første vindue klikke på Avanceret, og fjerne fluebenet ved Anvend reparationer automatisk. Lad programmet køre (det tager tid!), og derefter kan du slå opdateringer fra.

      Endelig er der Win Update Stop, men vi har været ude for, at det ikke var effektivt:

      https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/win-update-stop

      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.