Efterår 2018 opdatering til windows 10(1809?)

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
nestor
Abonnent

Der har åbenbart været meget bøvl med efterårsopdateringen- som skulle hedde 1809 – men hos mig er den ikke kommet automatisk. Når jeg søger efter opdateringer, forekommer der ganske vist en mulighed, men jeg er jo blevet lidt bange.

Nu vil jeg gerne høre, om nogen kan kaste lys over sagen.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Ja, der har været et par problemer, der har fået Microsoft til at bremse opdateringen en måneds tid.

    Jeg har læst en del om problemet, der først og fremmest har at gøre med håndtering af ZIP-filer. Det er rigtigt at folk har mistet data på grund af uventet opførsel ved arkivudpakning – men jeg synes også, at problemet har været blæst ud af proportioner i pressen.

    I alle tilfælde er problemet endegyldigt løst, og du kan trygt opgradere til version 1809.


    nestor
    Abonnent

      Joh, men er det “endegyldigt” løst – og hvorfor har jeg ikke modtaget en opfordring fra Windows om opdatering?

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Tjaeh, hvad kan man mere ønske sig? At der aldrig vil vise sig fejl i Windows igen?

        Det konkrete problem er løst, og Microsoft har brug flere uger på ekstra test af opdateringen. Der vil altid være en risiko ved at ændre noget, ligesom der også er en risiko ved ikke at ændre noget, hvis der opdages nye sikkerhedshuller. Pro-udgaven af Windows har flere muligheder for at bremse opdateringer. Mærsk holdt kraftigt igen med opdateringerne – det kostede dem et meget alvorligt cyberangreb.

        Tilbage til det konkrete: Når en ny opdatering kommer ud, tager det et stykke tid, før alle får tilbudt opdateringen. De sætter opdateringerne i en form for kø, blandt andet for at sprede belastningen på serverne. Men søger du selv efter opdateringer, springer du den kø over.

        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.