Extern hardisk kan ikke ses, og kan ikke initialiseres

Ikke løst
Dette emne indeholder 41 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  kaj-emil 3 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
HansBarth
Abonnent

Jeg har fået en ny extern harddisk. Men den vises ikke i Denne pc. Når jeg går ind i diskhåndtering står der: Disk 2 ukendt. Ikke initialiseret. Når jeg så højreklikker på denne meddelelse, og trykker på initialiser får jeg en boks hvor der står: Du skal initialisere en disk, før logical disk manager kan få adgang til den. Og så kan jeg vælge disk 2, og der er to partitionstyper. Men ligegyldig hvilken af de to jeg vælger, og siger ok, får jeg en boks der siger: Virtuel diskstyring. Enheden er ikke klar.

Så nu er jeg på herrens mark. Jeg vil jo så gerne have adgang til den, formatere den og bruge den

Under egenskaber står der USB3,0 high speed USB device. Og under egenskaber kan jeg læse en masse om driverdetaljer m.v.

Håber på hjælp.

Vedhæftede filer:
HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Ja, det er der. At den heller ikke viser sig der, understreger at den er defekt.

    Det er muligt, at harddisken kan afmonteres og flyttes til en ny boks.


    kaj-emil
    Abonnent

      Hej Barth623247

      Unægtelig interessant.

      Den letteste og bedste metode til at få løst dette interessante spørgsmål på, er at bestille en ekstern harddisk, fra den adresse du har angivet.

      Jeg har derfor bestilt en 2TB ekstern harddisk i Silver (der er 4 farver), utroligt billigt, prisen er omkring 20øre/GB med levering til døren, så der er ikke noget forgjort i det😊😊

      Og ikke at forglemme, er der 30 dages returret.

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil


      HansBarth
      Abonnent

        Hej Kaj-Emil.

        jeg er enig. Det har jeg også gjort.

        venlig hilsen

        Hans


        kaj-emil
        Abonnent

          Hej Hans

          Du vil naturligvis blive informeret hen ad vejen, der vil “nok” gå mere end en uge.

          Med venlig hilsen

          Kaj-Emil


          HansBarth
          Abonnent

            Hej Kaj-Emil.

            Tusind tak. Det vil jeg være MEGET glad for.

            Med venlig hilsen

            Hans


            HansBarth
            Abonnent

              Hej igen Kaj-Emil.

              Jeg er jo meget interesseret i at vide, om den harddisk – som min – du har bestilt virker. Det har du heldigvis sagt du vil fortælle mig, men jeg ved jo ikke om vi kan skrive sammen her.

              Men kan vi på en eller anden måde udveksle e-mail / telefonoplysninger?


              kaj-emil
              Abonnent

                Hej Hans

                Vi kan da sagtens skrive sammen her, så kan andre (der evt. har interesse i spørgsmålet) også følge med.

                Jeg fik forøvrigt mail i dag, at jeg kunne forvente, at modtage min pakke torsdag eller fredag.

                Du hører nærmere.

                Med venlig hilsen

                Kaj-Emil


                HansBarth
                Abonnent

                  Hej Kaj-Emil.

                  Det lyder rigtig godt – og hurtigt. Hvor har du bestilt den?

                  Jeg var bange for, at denne “tråd” måske blev lukket, så vi ikke kan skrive mere.

                  Men det er fint.

                  Jeg glæder mig til at høre fra dig.

                  Med venlig hilsen

                  Hans


                  HansBarth
                  Abonnent

                    Hej igen Kaj-Emil.

                    Jeg vil være glad for, om du vil give mig linket hvor du har købt din nye harddisk. Med den hurtige levering tror jeg, at det er bedre end der hvor min defekte kommer fra.

                    På forhånd tak.

                    Med venlig hilsen

                    Hans

                     


                    kaj-emil
                    Abonnent

                      Hej Hans

                      Vi har begge handlet ved Wish, det er jeg temmelig sikker på, du skulle gerne via dette link komme ind på din side under eksterne (portable) harddiske, her vil du også kunne se din ordre, og hvordan du returnerer den, der er 30 dages returret, det kommer vi til.

                      https://www.wish.com/product/5de4eb4d3cd14ecdaee995a3?from_ad=goog_shopping&_display_country_code=DK&_force_currency_code=DKK&pid=googleadwords_int&c=%7BcampaignId%7D&ad_cid=5de4eb4d3cd14ecdaee995a3&ad_cc=DK&ad_lang=EN&ad_curr=DKK&ad_price=122.00&campaign_id=9527731167&gclid=CjwKCAjwnK36BRBVEiwAsMT8WN2SQsdqX-xB1rfRoGIYB-pO3wcqU7R2vxhuKYh7smm89naoHkh6UxoCt6YQAvD_BwE&share=web

                      Måske har vi været for optimistiske med hensyn til levering?
                      Denne meddelelse modtog jeg i går mandag 2020-08-31 på mail, og som jeg forstår den, vil min pakke blive afsendt indenfor 3 dage.

                      Men ved at gå ind på min side befinder min pakke sig i Kina og kan forvendtes modtaget 2.nov.2020, men nu får vi se.

                      Angående din harddisk (der er en bytter).
                      Venstreklik på Klokken øverst til højre og vælg Your Orders og den øverste An item…..

                      Du får dette billede og under Returns and Refunds vil du kunne finde, hvad du skal gøre.

                      Med venlig hilsen

                      Kaj-Emil


                      HansBarth
                      Abonnent

                        Hej Kaj- Emil.

                        Tusind tak for en meget grundig vejledning.

                        Du har ret: Jeg har også handlet med Wish. Men jeg synes de har en meget lang leveringstid. Så da du skrev, du ville få din harddisk inden for ca. en uge, antog jeg det var en anden leverandør.

                        Endnu en gang tak. Jeg glæder mig til at høre, om du får en harddisk der virker.

                        Med venlig hilsen

                        Hans


                        HansBarth
                        Abonnent

                          Hej Kaj-Emil.

                          Nu har jeg modtaget min anden harddisk. Der er nøjagtig de samme problemer som med den første.

                          Vises ikke i denne pc men vises i disk- og enhedsorientering. I diskhåndtering er den offline og kan ikke initialiseres. Enhedsorientering siger driver ok og at den fungerer.

                          jeg glæder mig til du får din. Hvis du har samme problemer kan du måske løse det. Du virker mere teknisk minded end jeg. 😄

                          Med venlig hilsen

                          Hans


                          HansBarth
                          Abonnent

                            Hej igen Kaj-Emil.

                            Nu har jeg været inde i Kommandopromt, Og er det ikke underligt. Der står, at alle mine diske er online. Se vedhæftede. Det er disk 1, der er problemet.

                            Med venlig hilsen

                            Hans


                            kaj-emil
                            Abonnent

                              Hej Hans

                              Først tillykke med at du har modtaget din harddisk, var det en bytter fra Wish?
                              Det er ærgerligt, at du har det samme problem?

                              Jeg har hentet en beskrivelse af din computer Acer Aspire V5-573G fra Acer’s side, se her bort fra, at Operativ-systemet er Linux, den kunne også leveres med Windows 8, det drejer sig om dens bestykning, hvilket vi ser på senere.
                              https://www.acer.com/ac/en/LA/content/model/NX.MCCST.001

                              Spørgsmålet er, hvor langt du er nået i opdateringen, er det version 2004, og er der sket fejl undervejs?
                              Mine 2 computerer en Medion bærbar og en Acer stationær, de er begge fra 2012 og født med Win.8.
                              De er begge korrekt opdateret til Win.10 version 2004, og her er alle driverer opdateret, og det hele kører perfekt.

                              Det bliver spændende, når jeg modtager min harddisk, den er sendt, og befinder sig på en station i Kina.

                              Du hører nærmere.

                              Med venlig hilsen

                              Kaj-Emil


                              HansBarth
                              Abonnent

                                Hej Kaj-Emil.

                                Min Acer er med Win10 helt opdateret til 2004 og drivere også.

                                Nej det er ikke en bytter det er en ekstra jeg købte.

                                Nu venter jeg i spænding på, m du, når du får din, får de samme problemer som jeg har. For så løser du dem forhåbentlig

                                Med venlig hilsen

                                Hans

                                Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.