Jeg har fået en ny extern harddisk. Men den vises ikke i Denne pc. Når jeg går ind i diskhåndtering står der: Disk 2 ukendt. Ikke initialiseret. Når jeg så højreklikker på denne meddelelse, og trykker på initialiser får jeg en boks hvor der står: Du skal initialisere en disk, før logical disk manager kan få adgang til den. Og så kan jeg vælge disk 2, og der er to partitionstyper. Men ligegyldig hvilken af de to jeg vælger, og siger ok, får jeg en boks der siger: Virtuel diskstyring. Enheden er ikke klar.
Så nu er jeg på herrens mark. Jeg vil jo så gerne have adgang til den, formatere den og bruge den
Under egenskaber står der USB3,0 high speed USB device. Og under egenskaber kan jeg læse en masse om driverdetaljer m.v.
Håber på hjælp.
Vedhæftede filer:
Ja, det er der. At den heller ikke viser sig der, understreger at den er defekt.
Det er muligt, at harddisken kan afmonteres og flyttes til en ny boks.
Hej Barth623247
Unægtelig interessant.
Den letteste og bedste metode til at få løst dette interessante spørgsmål på, er at bestille en ekstern harddisk, fra den adresse du har angivet.
Jeg har derfor bestilt en 2TB ekstern harddisk i Silver (der er 4 farver), utroligt billigt, prisen er omkring 20øre/GB med levering til døren, så der er ikke noget forgjort i det😊😊
Og ikke at forglemme, er der 30 dages returret.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Hej Kaj-Emil.
jeg er enig. Det har jeg også gjort.
venlig hilsen
Hans
Hej Hans
Du vil naturligvis blive informeret hen ad vejen, der vil “nok” gå mere end en uge.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj-Emil.
Tusind tak. Det vil jeg være MEGET glad for.
Med venlig hilsen
Hans
Hej igen Kaj-Emil.
Jeg er jo meget interesseret i at vide, om den harddisk – som min – du har bestilt virker. Det har du heldigvis sagt du vil fortælle mig, men jeg ved jo ikke om vi kan skrive sammen her.
Men kan vi på en eller anden måde udveksle e-mail / telefonoplysninger?
Hej Hans
Vi kan da sagtens skrive sammen her, så kan andre (der evt. har interesse i spørgsmålet) også følge med.
Jeg fik forøvrigt mail i dag, at jeg kunne forvente, at modtage min pakke torsdag eller fredag.
Du hører nærmere.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj-Emil.
Det lyder rigtig godt – og hurtigt. Hvor har du bestilt den?
Jeg var bange for, at denne “tråd” måske blev lukket, så vi ikke kan skrive mere.
Men det er fint.
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Hans
Hej igen Kaj-Emil.
Jeg vil være glad for, om du vil give mig linket hvor du har købt din nye harddisk. Med den hurtige levering tror jeg, at det er bedre end der hvor min defekte kommer fra.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Hans
Hej Hans
Vi har begge handlet ved Wish, det er jeg temmelig sikker på, du skulle gerne via dette link komme ind på din side under eksterne (portable) harddiske, her vil du også kunne se din ordre, og hvordan du returnerer den, der er 30 dages returret, det kommer vi til.
Måske har vi været for optimistiske med hensyn til levering?
Denne meddelelse modtog jeg i går mandag 2020-08-31 på mail, og som jeg forstår den, vil min pakke blive afsendt indenfor 3 dage.
Men ved at gå ind på min side befinder min pakke sig i Kina og kan forvendtes modtaget 2.nov.2020, men nu får vi se.
Angående din harddisk (der er en bytter).
Venstreklik på Klokken øverst til højre og vælg Your Orders og den øverste An item…..
Du får dette billede og under Returns and Refunds vil du kunne finde, hvad du skal gøre.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Hej Kaj- Emil.
Tusind tak for en meget grundig vejledning.
Du har ret: Jeg har også handlet med Wish. Men jeg synes de har en meget lang leveringstid. Så da du skrev, du ville få din harddisk inden for ca. en uge, antog jeg det var en anden leverandør.
Endnu en gang tak. Jeg glæder mig til at høre, om du får en harddisk der virker.
Med venlig hilsen
Hans
Hej Kaj-Emil.
Nu har jeg modtaget min anden harddisk. Der er nøjagtig de samme problemer som med den første.
Vises ikke i denne pc men vises i disk- og enhedsorientering. I diskhåndtering er den offline og kan ikke initialiseres. Enhedsorientering siger driver ok og at den fungerer.
jeg glæder mig til du får din. Hvis du har samme problemer kan du måske løse det. Du virker mere teknisk minded end jeg. 😄
Med venlig hilsen
Hans
Hej igen Kaj-Emil.
Nu har jeg været inde i Kommandopromt, Og er det ikke underligt. Der står, at alle mine diske er online. Se vedhæftede. Det er disk 1, der er problemet.
Med venlig hilsen
Hans
Hej Hans
Først tillykke med at du har modtaget din harddisk, var det en bytter fra Wish?
Det er ærgerligt, at du har det samme problem?
Jeg har hentet en beskrivelse af din computer Acer Aspire V5-573G fra Acer’s side, se her bort fra, at Operativ-systemet er Linux, den kunne også leveres med Windows 8, det drejer sig om dens bestykning, hvilket vi ser på senere.
https://www.acer.com/ac/en/LA/content/model/NX.MCCST.001
Spørgsmålet er, hvor langt du er nået i opdateringen, er det version 2004, og er der sket fejl undervejs?
Mine 2 computerer en Medion bærbar og en Acer stationær, de er begge fra 2012 og født med Win.8.
De er begge korrekt opdateret til Win.10 version 2004, og her er alle driverer opdateret, og det hele kører perfekt.
Det bliver spændende, når jeg modtager min harddisk, den er sendt, og befinder sig på en station i Kina.
Du hører nærmere.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj-Emil.
Min Acer er med Win10 helt opdateret til 2004 og drivere også.
Nej det er ikke en bytter det er en ekstra jeg købte.
Nu venter jeg i spænding på, m du, når du får din, får de samme problemer som jeg har. For så løser du dem forhåbentlig
Med venlig hilsen
Hans