Fejl 0x800f0831

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
egon.nyby
Abonnent

Windows vil ikke opdatere får følgende besked

2020-01 Samlet opdatering til Windows 10 Version 1909 til x64-baserede systemer (KB4528760) – Fejl 0x800f0831

 

Jeg har ikke fundet noget på nettet, der har kunnet løse problemet.

Hvordan kan man løse dette problem?

m.v.h. Egon

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Egon

    Microsoft har et fejlfindingsværktøj her:

    https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027322/windows-update-troubleshooter

    Det er en fil, du skal hente og køre. Det løser de mest almindelige problemer i Windows Update.


    egon.nyby
    Abonnent

      Jeg har afprøvet overstående fejlfindingsværktøj – virker ikke.

      Det er den specifikke opdatering, jeg nævner oven for i spørgsmålet – der er installeret opdatering efter fejlen ved denne opdatering er opstået

      Egon

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Der findes faktisk en overvældende mængde vejledninger, men de små FixIt, Microsoft plejede at udgive, kommer der ikke flere af. Her er en stribe kommandoer, der bruges til at nulstille status for Windows Update. De skal køres i Kommandoprompt eller PowerShell med administrator rettigheder:

        net stop bits
        net stop cryptsvc
        net stop wuauserv
        net stop msiserver
        Ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
        Ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old
        net start bits
        net start cryptsvc
        net start wuauserv
        net start msiserver

        De fleste kommanoder handler faktisk om at få adgang til kaloget over opdateringer.

        Microsoft har en detaljeret guide til fejlfinding her:

        https://support.microsoft.com/da-dk/help/4089834/windows-10-troubleshoot-problems-updating?ocid=20SMC10164Windows10

        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.