Gendannelse virker ikke – Windows 10 Pro – 64 bit – version 1909

Løst
Dette emne indeholder 10 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
Asolo
Abonnent

Jeg har netop opdaget, at Gendannelsespunkt (Systemgendannelse) under Systembeskyttelse i dialogboks “Egenskaber for system” ikke virker. Hvornår fejlen er opstået kan ikke fastslås, idet det ikke har været behov for gendannelser i lang tid.

Der kommer en dialogboks op med teksten:

Der opstod en uventet fejl på egenskabssiden:

Der opstod en fejl i Systemgendannelse. Kør Systemgendannelse igen. (0x81000203)

Luk egenskabssiden, og prøv igen.

Se vedhæftet dokument med dialogbokse.

Jeg har forsøgt med afinstallering af  de seneste programmer der er installeret og seneste Windows opdatering (KB4517245) uden resultat for gendannelse. KB4517245 er installeret igen.

Umiddelbart fungerer alt andet på PC’en

Søger et Fix-program eller vejledning (skåret ud i pap) til løsning af problemet.

Mit udstyr er følgende: Bærbar PC Lenovo E531, Windows 10 Pro – 64 bit – version 1909

Med venlig hilsen

Asolo

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Mon du har TuneUp Utilities installeret? Dens “Turbo Mode” kan slå tjenester fra, der skal bruges af Systemgendannelse.


    Asolo
    Abonnent

      Hej Henrik

      Hvis  programmet skal ligge under programmer (App) findes TuneUp Utilities ikke på PC’en.

      Såfremt det kan ligge et andet sted, så hvor?

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Fair nok, det var den simplest mulige årsag til problemet.

        Næste skridt er at køre Windows’ egenreparation, med disse to kommandoer i et Kommandoprompt:

        DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

        sfc /scannow

        Det går i dybden i Windows og reparerer mange obskure fejl.


        Asolo
        Abonnent

          Hej Henrik

          Desværre blev problemet ikke løst ved at kører de anbefalede reparationer i kommandopromten.

          Umiddelbart blev der ikke fundet systemfejl!

          Hvilke andre muligheder kan du så foreslå?

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Det kan være tjenesten til at danne øjebliksbilleder, der er slået fra. Gør sådan for at starte den:

            • Skriv Tjenester i søgefeltet og taste Enter.
            • Find tjenesten Microsoft Software-øjebliksbillederprovider, og dobbeltklik på den.
            • Skift Starttype til Automatisk, klik på knappen Start, og derefter på OK.

            Så skal du se efter, om systemgendannelse er slået til, som vist på sidste skærmskud:


            Asolo
            Abonnent

              Hej Henrik

              Problemet blev desværre ikke løst med dit sidste forslag/vejledning.

              I billede 2 under Starttype var indstillingen ganske rigtig sat til Manuelt.

              Dette ændrede jeg til Automatisk – valgte Start og OK – efterfulgt af en Genstart.

              I billede 3 Systembeskyttelse under Indstillinger for beskyttelse står der fortsat kun Søger…

              Har du et andet forslag? – Findes der f.eks. et Fix-program?

              Med venlig hilsen

              Asolo


              Asolo
              Abonnent

                Hej Henrik

                Du fik ikke svaret på min sidste spørgsmål om, du har et andet forslag eller om der findes et Fix-program til reparation af fejlen omkring “Opret et gendannelsespunkt” – der fortsat ikke virker.

                Kan det være en løsning at installerer TuneUp Utilities og sørge for, at dens “Turbo Mode” ikke er slå tjenester fra?

                Med venlig hilsen

                Asolo


                soriver756137
                Abonnent

                  Hej Henrik

                  Jeg har præcis samme problem som Asolo. Det opstod ved årsskiftet 19/20, og jeg har først opdaget det for et par uger siden.

                  Har prøvet alle jeres reparationsværktøer, og har nu fulgt alle dine råd til Asolo. Intet har endnu hjulpet.

                  Mit udstyr er: ASUS PRIME H110-P bundkort  og SSD i kabinet (Cooler Master Silencio) fra Føniks. x64-baseret PC, Processor Intel(R) Core(TM) i5-7400 CPU @ 3.00GHz, 3001 Mhz, 4 Kerne(r), 4 Logisk(e) processor(er)

                  OS-navn Microsoft Windows 10 Home
                  Version 10.0.18363 Build 18363

                  Venter spændt på dit næste forslag til løsning af denne fejl i Win10.

                  Mvh – Søren


                  Asolo
                  Abonnent

                    Hej Henrik

                    Jeg søger fortsat en løsning på, at Gendannelsespunkt (Systemgendannelse) under Systembeskyttelse i dialogboks “Egenskaber for system” ikke virker.

                    Nu skriver KFA om blå skærm og vi bør installere KB4579311 for at imødegå fejlen, men det har givet problemer for nogle og da mit Gendannelsespunkt ikke fungerer er det nok en dårlig ide. For øvrigt kommer KB4579311 ikke frem når der søges på  Windows Update.

                    Mit udstyr er følgende: Bærbar PC Lenovo E531, Windows 10 Pro – 64 bit – version 1909

                    Et andet spørgsmål er: Jeg afventer fortsat på Funktionsopdatering til Windows, version 2004.

                    Håber du kan hjælpe med løsning og svar – da jeg ikke den store teknikker på PC området.

                    Med venlig hilsen

                    Asolo

                    HenrikClausen
                    HenrikClausen
                    Komputer for alle

                      Hej Asolo

                      I stedet for Gendannelsespunkt, der er ved at blive forældet, vil jeg foreslå at du geninstallere Windows, som beskrevet af Microsoft her:

                      https://support.microsoft.com/da-dk/windows/geninstaller-windows-10-d8369486-3e33-7d9c-dccc-859e2b022fc7

                      Der er flere udmærkede valgmuligheder – det mest interessante er, om du vil beholde dine programmer eller ej. Det er mest effektivt at lade programmerne forsvinde, for de kan medvirke til problemer. Dokumenterne er du naturligvis interesseret i at beholde – men det er godt lige at tage en sikkerhedskopi.

                      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.