Mystik i updates 13.11.2019

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  nederbyen 4 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
nederbyen
Abonnent

Nogen, der kan forklare det – og skal jeg være bekymret ???

Se vedhæftede Word dok.

 

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Jaeh, Windows har det med at rydde op i listen. Det er jo ikke pænt, hvis den bliver alt for lang 🙂

    Spøg til side. Den liste er ikke den egentlige liste, det er blot en oversigt over, hvad Windows mener er væsentligt. Ind imellem bliver den liste tømt, men det har ingen betydning.

    Den rigtige liste kan du få med dette lidt avancerede trick. Dermed sikrer du, at PC’en med den tomme liste også er i orden:

    • Start PowerShell (eller Kommandoprompt)
    • Sørg for at stå i en passende mappe (jeg bruger D:\Dokumenter)
    • Indtast denne kommando: wmic qfe list brief /format:htable > “Opdateringer.html”
    • Brug browseren til at åbne filen. Så får du en fin liste over de installerede opdateringer:


    nederbyen
    Abonnent

      Tak, Henrik. Det forklarer noget af det, men ikke hvorfor samme opdatering har forskellige betegnelser og optræder med forskellige datoer på forskellige maskiner.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ah: Datoen fra maj er installationsdatoen for Windows som sådan, ikke opdateringen.


        nederbyen
        Abonnent

          OK, så gi’r det mening. Har checket med andre PC’er, og så hænger det sammen.

          Tak til Henrik Clausen.


          nederbyen
          Abonnent

            Hej igen Henrik Clausen. Noget mudder er er dog tilsyneladende tilbage. Windows Opdateringsoversigt er forskellig på maskinerne. På to maskiner får jeg oversigt om updates til version 1903, mens jeg på den tredje maskine for oversigt om updates til version 1909. I den står for øvrigt, at 1903 og 1909 har et identisk sæt af systemfiler, så der ligger måske en del af forklaringen (eller også er det lidt sjusk fra Micosofts side ???) Jeg vælger at tro på, at alt er korrekt, idet alle 3 maskiner står til version 1909, build 18363.476 .

            Blot for fuldstændighedens skyld. Listen over installerede updates i dit første svar ses også i det gode gamle kontrolpanel, hvilket er noget nemmere end via kommandoprompten.

            Hvad p…. fik vi tiden til at gå med, før vi fik PC ?????

            Kaare

            Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.