Opdatering af Windows 10 version 1511

Ikke løst
Dette emne indeholder 16 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  christov01 6 år, 1 måned siden.
Oprettet af
christov01
Registreret bruger

Hejsa!

Jeg har prøvet at opdatere min gamle MSI-pc fra 2010 med win 10 / 32 bit PRO efter jeres brugsanvisning i blad 3 2018.

Det virkede ikke; maskinen genoprettede til ver. 1511 efter 12 timers arbejde.Opdateringsassisteten gav følgende besked (se vedhæftede pdf fil) “Din disk er komprimeret” Jeg har aldrig været i gang med at komprimere disken.

Denne besked er skrevet på min nye 64 bit maskine, som i øvrigt er opgraderet til ver 1709.

 

Med håb om hjælp

Christian Bak Petersen

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej Christian,

    Den vedhæftede fil er ikke kommet med. Kan du prøve igen?


    christov01
    Registreret bruger

      Vi prøver igen.

      Vedhæftede filer:
      1. Opdateringsfejl-gl-pc.pdf
      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej igen,

        Lad os lige prøve at kontrollere, om partitionen er komprimeret:

        1. Åbn Stifinder.

        2. Højklik på C-drevet under Denne pc, og klik Egenskaber.

        3. Er der flueben ved Komprimer dette drev for at spare diskpladsKan du fjerne fluebenet?

        Vedhæftede filer:

        christov01
        Registreret bruger

          Hejsa Christian!

           

          Der er IKKE noget flueben i  den komprimeringsboks, og har aldrig været der – det har jeg haft undersøgt flere gange side efteråret 2017.

          Så iflg. selve partitionen er den IKKE komprimeret.

          Venlig hilsen

          Christian Bak Petersen

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Prøv at gennemgå guiden her: https://www.groovypost.com/howto/what-to-do-windows-10-upgrade-fails/

            Vend tilbage, hvis du har spørgsmål.


            christov01
            Registreret bruger

              Det virkede heller ikke.

               

              Jeg afventer, at I evt. skriver en artikel om dette problem på dansk, eller også skrotter jeg maskinen (det er min gamle maskine, som jeg bruger til reserve / backup af billeder m.m.)

               

              Tak for hjælpen, så langt

               

              Christian Bak Petersen

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Hej igen,

                Jeg vender tilbage med en guide på dansk. Hvillket operativsystem er i øjeblikket installeret på maskinen?


                christov01
                Registreret bruger

                  Jeg sender lige et Word dokument med screendump fra den gamle maskine

                  Vedhæftede filer:
                  1. Win10-gl.-pc.docx
                  Christian Bugge
                  Christian Bugge
                  Registreret bruger

                    Hej igen,

                    Start med at foretage en scanning af systemfiler og disk:

                    1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik Windows PowerShell (Admin) eller Kommandoprompt (administrator), og bekræft.

                    2. Skriv kommandoen sfc /scannow og tryk Enter.

                    3. Hvis kommandoen afslutter med fejl, kør da kommandoen dism /online /cleanup-image /restorehealth, og gentag trin 2.

                    4. Skriv chkdsk c: /f og tryk Enter.

                    5. Bekræft at kontrollen skal foretages ved genstart.

                    Indstil herefter Windows til at foretage en ren start:

                    1. Åbn startmenuen, skriv msconfig og tryk Enter.

                    2. På fanebladet Tjenester, sæt flueben ved Skjul alle Microsoft-tjenester.

                    3. Klik Deaktiver alle.

                    4. Klik OK, og klik på Genstart.


                    christov01
                    Registreret bruger

                      Hej igen.

                       

                      Nu har jeg prøvet den nye vejledning, som jeg i øvrigt også prøvede iflg. jeres artikel i bladet.

                      Det hjalp heller ikke.

                       

                      Venlig hilsen

                      Christian Bak Petersen

                      (abonnent siden det allerførste nummer)

                       

                       

                      Christian Bugge
                      Christian Bugge
                      Registreret bruger

                        Hej igen,

                        Når du kører sfc kommandoen, resulterer det så i fejl? Hvis ja må du meget gerne medtage et skærmskud af fejlene.

                        Prøv følgende:

                        Sørg for at Windows fortsat foretager en ren opstart (alle ikke-Microsoft tjenester slået fra i msconfig). Slå alle antivirus og anti-malware programmer fra. Kør derefter fejlfindingsværktøjet til Windows Update (uanset om du tidligere har prøvet det): https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027322/windows-update-troubleshooter

                        Prøv derefter at opdatere igen: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10


                        christov01
                        Registreret bruger

                          Hejsa igen!

                          Nej, sfc resulterede ikke i fejlmeddelelser.

                          Jeg har lige prøvet at køre https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027322/windows-update-troubleshooter igen, men jeg fik den samme fejl, at drevet er komprimeret, se tidligere sendte medd. http://wp-uploads.interactives.dk/forum.komputer.dk/uploads/2018/02/08164545/Opdateringsfejl-gl-pc.pdf

                          (kommer også her)

                          Vedhæftede filer:
                          1. Opdateringsfejl-gl-pc1.pdf
                          Christian Bugge
                          Christian Bugge
                          Registreret bruger

                            Hej igen,

                            Hvis du har 3. parts sikkerhedssoftware installeret, så prøv at afinstallere det.

                            Kontrollér også, at der er mindst 20 GB ledig plads på den partition, hvor Windows er installeret.

                            Undersøg herefter, om der er fejl i Enhedshåndtering:

                            1. Højreklik i nederste venstre hjørne, og klik Enhedshåndtering.

                            2. Hvis der er fejl ved en enhed, så prøv at opdatere driversoftware ved at højreklikke og vælge Opdater driver.

                            3. Hvis det ikke hjælper, tag et skærmskud af Enhedshåndtering og medtag det i dit svar.

                             

                            Prøv også at kontrollere systemets kompressionsstatus på følgende måde:

                            1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik Windows PowerShell (Admin) eller Kommandoprompt (administrator), og bekræft.

                            2. Skriv compact /compactos:query og tryk Enter.

                            3. Medtag resultatet af kommandoen i dit svar.

                            4. Hvis svaret er, at systemet er komprimeret, kør kommandoen compact /compactos:never

                             

                            Prøv også at undersøge hvilken partition er aktiv via Diskhåndtering:

                            1. Højreklik i nederste venstre hjørne, og klik Diskhåndtering.

                            2. Hvis den aktive partition ikke har et drevbogstav, så prøv at tildele den et ved at højreklikke på partitionen, og klikke Skift drevbogstav og sti…

                            Medtag også gerne et skærmskud af Diskhåndtering, hvor alle partitioner og informationer om partitionerne (Boot, sidefil, Crashdump etc.) er synlige.

                             

                            Du kan lave skærmskud som billeder (i stedet for PDF-filer) ved hjælp af Klippeværktøjet: Åbn startmenuen, skriv klip og klik på Klippeværktøj.

                            Klik på Ny, marker området, og klik Filer Gem som… for at gemme som en PNG-fil.


                            christov01
                            Registreret bruger

                              Hejsa igen!

                               

                              Nu har jeg prøvet at gøre som du skrev her søndag eftermiddag.

                              Der var ikke fejl på “Compact”, “enhedshåndtering”eller “diskhåndtering”.

                              Jeg vedhæfter udklip af de 3 ting.

                               

                              Mit næste step bliver sandsynligvis en skrotning af maskinen.

                              God søndag

                              Christian Bak Petersen

                              Christian Bugge
                              Christian Bugge
                              Registreret bruger

                                Prøv lige at se, om du kan tildele et drevbogstav til den aktive partition i Diskhåndtering. Hvis det ikke hjælper, så prøv at krympe C-partitionen med 400 MB og forstør den aktive partition med det samme.

                                Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.