Opdatering til version 1803.

Ikke løst
Dette emne indeholder 15 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  henning sunn 5 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
henning sunn
Registreret bruger

Jeg kan ikke afslutte installationen af ver. 1803, down loading og installation går fint, men konfigurationen stopper ved 42% en enkelt gang ved 77% hvor PC en genstarter og går over til startskærm, har kun installeret nye programmer fra  fordelszonen siden senest store opdatering. Har også slået virus og firewall fra (bullguard).

Har nogen en problemløsning?

Sunn

0720237072

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Henning

    Windows’ Opdateringsoversigt bør have en præcis kode for den fejl, der er sket. Kan du tage et skærmskud af det og vedlægge her?

    Jeg vil også anbefale at hente og køre værktøjet til fejlfinding af Windows Update:

    https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027322/windows-update-troubleshooter


    henning sunn
    Registreret bruger

      Hermed  skærmbilleder af fejlkoder og windows update

      som fungerer udmærket med andre opdateringer af Windows

      Vedhæftede filer:
      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Aha. Det første skærmskud foreslår genstart af computeren. Fejler installationen, når du gør det?

        Jeg har et forslag til at reparere den databasefejl, der er angivet i det andet skærmskud. Start et Kommandoprompt med Administrator rettigheder, og indtast denne kommando:

        DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

        Den kan tage nogle minutter at udføre.


        henning sunn
        Registreret bruger

          Hej Henrik.

          Har kørt reparation – resultat OK – men når jeg kører reparationsværktøjet får jeg samme

          skærmbillede  som fremsendt.

          Når jeg genstarter computeren kører konfigurationen til 42% (enkelte gange til 77%) derefter

          genstarter computeren og vender tilbage til  startskærm

           

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Hmm, det er en hård nød at knække. Jeg har to forslag, et nemt og et meget teknisk:

            1) Fjern de senest installerede Windows-opdateringer, og lad dem så installere igen.

            2) Følg Method 3 i denne artikel (1 og 2 har du gjort):

            https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update-insiderplat_pc/windows-update-database-corruption/7d4a68e8-cad3-422b-a54b-d5c17e397319

            Det kan virke overvældende med alle de detaljer, men vejledningen er logisk skrevet og lige til at følge. Kommandoerne skal indtastes i et Kommandoprompt med Administrator rettigheder.


            henning sunn
            Registreret bruger

              Hej Henrik.

              Tak for din interesse for mit problem – har fjernet seneste opdateringer

              og de er blevet installeret igen  uden problem af Windows update.

              Har kørt den tekniske løsning, men er ikke i stand til at gennemføre den

              se vedlagte skærmklip, der også viser mulig fejl i update database, dette bliver

              ikke repareret ved at køre Restorehealth


              henning sunn
              Registreret bruger

                Flere filer

                Vedhæftede filer:
                HenrikClausen
                HenrikClausen
                Komputer for alle

                  Tak for de mange instruktive skærmskud – og du gør faktisk det rigtige, med en finte: Du er kommet til at stå i mappen System32, hvor du burde stå et niveau højere oppe, i Windows.

                  Og så den gode finte: Du kan finde disse to mapper fra Stifinder, og omdøbe dem der. Prøv det, og husk at genstarte inden du prøver at hente den genstridige opdatering igen.

                  HenrikClausen
                  HenrikClausen
                  Komputer for alle

                    Og her er en mulighed mere – denne opdatering fra Microsoft:

                    https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4090914

                    Der er fire i listen. Du har sandsynligvis brug for den fjerde version.


                    henning sunn
                    Registreret bruger

                      Hej Henrik.

                      Tak for din fortsatte interesse for mit problem.

                      Det lette først  – den anden mulighed – filen var allerede installeret på min pc. Din bemærkning om at jeg står i system 32

                      hvor jeg vel skulle stå i 64, jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg skifter., har ikke kunnet finde de 2 mapper i stifinder, men prøver igen.

                       

                      HenrikClausen
                      HenrikClausen
                      Komputer for alle

                        Jeg sagde ikke noget om at stå i 64. Jeg sagde “Et niveau højere end System32”, og det er Windows-mappen. Der finder du mappen C:\Windows\SoftwareDistribution – omdøb den til C:\Windows\SoftwareDistribution.gammel. Så er der mappen C:\Windows\System32\catroot2 – omdøb den til C:\Windows\System32\catroot2.gammel.

                        Det vil gøre de to mapper usynlige for Windows, som derfor vil hente friske udgaver af opdateringsfilerne.


                        henning sunn
                        Registreret bruger

                          Hej Henrik.

                          Min Windows ser ud som vedhæftede fil. De mange kopier kan vel slettes og den ældste benævnes “gammel” ?

                          Med venlig hilsen og fortsat tak for din hjælp – i seneste forsøg kom konfigurationen op på 77%

                          HenrikClausen
                          HenrikClausen
                          Komputer for alle

                            Der er ikke nogen vedhæftet fil..?

                            HenrikClausen
                            HenrikClausen
                            Komputer for alle

                              Angående gamle Windows-filer har jeg stor glæde af dette program:

                              https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/optimeringsprogrammer/auslogics-windows-slimmer

                              Især hvis du sørger for ikke at installere de andre programmer, den foreslår. Klikker du bare Next-Next-Next, kommer der to ret komplicerede oprydningsprogrammer oveni…


                              henning sunn
                              Registreret bruger

                                Warning: strpos(): Empty needle in /home/forge/forum.komputer.dk/public/content/plugins/amazon-s3-and-cloudfront/classes/as3cf-plugin-compatibility.php on line 906

                                Hermed en manglende fil.

                                Jeg kører Windows slimmer.

                                Vedhæftede filer:
                                Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.