Efter opdatering til windows 10 – som beskrevet i blad 2/2020 kan jeg ikke få Firefox og Chrome til at fungere. Har prøvet at afinstallere og geninstallere, men win-10 bliver ved med at melde fejl.
Findes der en løsning?
Svend Feld
Hvilke fejl får du præcist? Vedlæg meget gerne et skærmskud eller to.
Her er de fejlmeldinger jeg får, når programmerne er installeret, og jeg prøver at åbne dem.
Vedhæftede filer:
Hmm, det er ret markante fejl. Lad mig foreslå:
- Afinstallér browserne
- Genstart computeren
- Start en PowerShell og kør sfc /scannow.
Når det er gennemført, installerer du en af browserne igen, og ser om den fungerer.
Hvis det ikke er nok, skal vi se på om der er nogle gemte indstillinger at rydde op i.
Hej Henrik
Kørte Windo0ws PowerShell ISE som administrator.
Det løste ikke problemet. Scanningen viste
W i n d o w s R e s o u r c e P r o t e c t i o n d i d n o t f i n d a n y i n t e g r i t y v i o l a t i
o n s .
Geninstallering af Firefox gav samme fejl. Prøvede at installere Opera; den ville slet ikke køre.
Jeg bruger Thunderbird som Mailprogram (også fra Morzilla)
Det lyder som et generelt netværksproblem. Kør Netværksnulstilling fra Windows’ søgefelt, og prøv så igen.
Desværre gav den foreslåede løsning ikke noget positivt. Firefox og Chrome nægter stadig at starte. Så det ser ud til at jeg må lære at leve med Edge.