Stifinder og Tweak Power 2019

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  jorngam577301 4 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
jorngam577301
Registreret bruger

Efter at have installeret Tweak Power 2019, fik jeg problemer med stifinder (opdateret W10). Man fik meget små bogstaver under Ikoner og i detalje versionen af filer i stifinder, var det ikke muligt at læse filnavne. Det lykkedes mig ikke at få filnavnene større, det gik godt med ikonerne. Problemet er at jeg skal se i egenskaber før jeg åbner en fil – jo jeg kan godt se man kan åbne en stifinder type i Power Tweak, men den kan ikke bruges til at trække filer fra en mappe til en anden på en nem måde som stifinder.

Jeg fjernede så Tweak Power fra computeren (den er ellers rigtig god). Dette hjalp ikke på stifinder filnavne er stadig mikroskopiske. Hvordan får jeg rimelige størrelser på mine filnavne igen?

Med venlig hilsen Jørn

PS: Skærmdump af Stifinder efter fjernelsen af Tweak Power 2019

Vedhæftede filer:
HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det har jeg ligegodt aldrig været ude for før…

    Den nemmeste måde at rette op på det er at bruge det genoprettelsespunkt, TweakPower oprettede ved installationen. Systemgendannelse er ‘begravet’ lidt i det gamle Kontrolpanel, så jeg vedlægger en stribe skærmskud, der viser hvordan du finder det. Her er de punkter, du skal vælge i vinduerne:

    • System og sikkerhed
    • System
    • Systembeskyttelse
    • Systemgendannelse
    • Vælg et andet gendannelsespunkt, og derefter Næste
    • (vælg et passende gendannelsespunkt)

    Når guiden systemgendannelse starter, foreslår den et gendannelsespunkt. Her skal du sikre dig (sidste skærmskud), at du bruger et, der ligger før installation af TweakPower.


    jorngam577301
    Registreret bruger

      Hej Henrik

      Tak for svaret, der er ingen tvivl om at dit forslag virker, hvis man har et gendannelses punkt. I mellemtiden har jeg selv fundet en anden løsning.

      Man går ind i Windows indstillinger (settings) og vælger øget tilgængelighed (ease of Acces) vælg gør tekst større, flyt skyderen og se teksten i boksen blive større eller mindre. Når man mener at teksten den rigtige størrelse, så går man ud i stifinder eller skrivebordet, hvis det er OK er problemet løst.

      Tak for hjælpen, men hvis I også har prøvet at installere  det udmærkede program Tweak Power og det laver de samme problemer med jeres Windows 10, så har I nu to løsninger – tak og god weekend.

      Mvh Jørn

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Selv tak, ikke mindst for det gode forslag.

        Lad mig lige tilføje, at TweakPower sørger for at skabe et gendannelsespunkt ved installationen. Så hvis man får rodet alt for meget med indstillingerne, kan man altid vende tilbage til udgangspunket.

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Og: Jeg vil gerne bruge din løsning (lidt omskrevet) som et Læsertip i en kommende udgave af Spørg Os. Det betyder også, at vi finder en lille præmie til dig.


          jorngam577301
          Registreret bruger

            Hej Henrik, det er OK med mig, Jørn

            Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.