Store problemer med at opdatere til vers. 1903 i Windows 10

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  user-590648 4 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
user-590648
Registreret bruger

Hvordan får jeg installeret opdatering 1903 til Windows. – Nu har jeg 4 gange forgæves prøvet at installere med hjælp af Windows Update-assistent og Panda Antivirus slået fra, og hver gang er opdateringen gået i stå ca. 77% inde i klargøringen af Windows efter genstarten. Der skrives: er fejl på Pc’en, opdateringen stopper og der køres tilbage til vers. 1809.

Jeg har prøvet Windows Repair (fra Tweaking.com) på update-området uden resultat. Jeg har kørt sfc/scannow og forskellige DISM-kørsler og alle viser 0 fejl i systemet. Og jeg har kørt Windows update-fejlfindingsprogrammet og alt var i orden.
Den eneste mislyd er under registreringsoplysninger for Background Intelligent Transfer Service. Her skrives: “Der er et problem med BITS-tjenesten: Den anmodede tjeneste er allerede blevet startet. Der er mere hjælp til rådighed, hvis du taster NET HELPMSG 2182”. – Men hvor pokker skal man taste det ????
Pc’ er en Lenovo Stationær og der er kørt Lenovo-tjek og alt er fundet OK. – Hvad kan der være galt – er det igen Microsoft der har lavet en dårlig update ??
Med venlig hilsen

Erik Jensen

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Erik

    Ja, det er endnu en kikset opdatering… Problemet er ikke så meget den enkelte opdatering, det ligger i en kombination af, hvordan Windows og Windows Update er bygget. Det giver et væld af fejlmuligheder – også fordi Windows er forsigtig med at gennemføre opdateringen, hvis der viser sig problemer undervejs. For alt andet lige er det bedre at have en ikke-opdateret computer, der fungerer end at have den spoleret af fejl i opdateringen.

    Tilbage til det konkrete, hvor du jo allerede har gjort meget af det rigtige.

    Problemet med BITS-tjenesten er interessant, for den bruges til at hente opdateringer. Mon du har Norton installeret? Den har haft problemer med BITS.

    Og: Kør en fuld virusskanning – det kan være et virus, der giver BITS-problemet.

    Det kan være Update-systemet, der er i stykker. Det kan repareres med programmet her:

    https://www.catalog.update.microsoft.com/search.aspx?q=kb4456655

    Der er en guide til at reparere Windows Update her:

    https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164

    Men det kan være nødvendigt at geninstallere Windows. Det kan gøres uden at dine dokumenter slettes, men det bliver nødvendigt at geninstallere alle programmer.


    pallegrath
    Abonnent

      hej har prøvet det samme, men har nu afinstalleret panda og brugt opdaterings assistenten og har nu fået opdateret mine 2 bærbare pc.er uden problemer.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Tak for tilbagemeldingen. Jeg noterer (igen) at Panda var et problem, og at løsningen var at slippe helt af med det. Det er stærkt medvirkende til, at vi har smidt Panda ud af vores Sikkerhedspakke.


        user-590648
        Registreret bruger

          Så lykkedes det. – Efter at have afinstalleret Panda + 2 andre programmer, der kørte i baggrunden, Acronis og Advanced System Care 12, og fjernet programresterne med IO Uninstaller. – Derefter tjek i joblisten, at der kun kørte Windows-relaterede processer på Pc’en og så brug af Opdaterings-assistenten.

          Håber ikke der skal være sådant et bøvl ved hver større opdatering fremover.

           

          Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.