Win.10 pro opdate til maj 2020

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
henri.p
Abonnent

jeg får fejlkode (0xc1900209) hvad er denne kode.

[email protected]

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Koden betyder, at der er et program, der blokerer opdateringen.

    Det kan så være lidt udfordrende at finde ud af, præcist hvilket program, der giver problemet. Har du usædvanlige sikkerhedsprogrammer, gamle programmer eller andet, der er lidt eksotisk?

    Du kan finde frem til programmet ved at hente et Windows installationsmedie:

    https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

    I stedet for at starte installationen skal du køre programmet Setup.exe. Det vil analysere din computer og finde frem til problematiske programmer.

    I øvrigt kan du så køre opdateringen fra det medie, du har oprettet. Guiden starter sådan:


    perh775093
    Abonnent

      Hej Henrik.

      Jeg får også den samme meddelelse Oxc1900209 og jeg mener ikke at have gamle programmer på min pc.

      Dit forslag til løsning duer ikke.

      Der er en del prorammer, der praler med at kunne finde det blokerende program – kender du til nogle af disse?

      Mvh Per H

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Jaeh, jeg ved at Windows opdateringsguiden finder blokerende programmer..

        Hvad sker der, der får dig til at mene, at mit forslag ikke duer?


        perh775093
        Abonnent

          Hej Henrik.

          Tak for dit svar.

          Jeg har prøvet at opdatere via dit link.

          Både når jeg bruger “opdater nu” og “download værktøjet nu” og kører setup.exe fra usb-stick, så undersøges pc’en om den er klar til opdatering. I begge tilfælde havner jeg med samme besked, at pc’en ikke er klar til opdatering og at Microsoft arbejder på en løsning. Når jeg klikker på detaljer, ser jeg bare en oversigt over tidligere problemer.

          Så jeg skal måske bare vente????

          Venlig hilsen Per H

           

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Ja, det lyder som om du skal vente. Du kan eventuelt tage et skærmskud og vedlægge det her.


            perh775093
            Abonnent

              Hej Henrik.

              Tak for din kommentar. Jeg vedlægger mit skærmskud.

              Venlig hilsen Per skærmskud

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Tak. Det er en interessant blanding af klar og uklar tale:

                Der er intet om, hvad det konkret er, der blokerer for opdateringen. Men anvisningen om at vente og prøve igen senere er konkret, med et løfte om at det snart kommer i orden.

                Hvis der går en måned eller mere, må vi nok se på detaljerne om, hvad der blokerer.

                Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.