WIN 10 scan funktion forsvinder

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  ibsch 5 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
ibsch
Abonnent

Efter en opdatering af WIN 10, kan jeg ikke længere scanne på begge mine Brother printere., som er en MFC-J625DW og en DCP-L2540DN. Begg kører trådløst.  Der er ingen problemer med at printe, så der må jo være forbindelse, og PC´en genkender fint dem begge. En forespørgsel hos Brother betød, at de foreslog en total afinstallering af printerne, og derefter installere på ny. Men hvorfor, når jeg kan printe. Jeg har WIN10 mistænkt for at være årsagen. Er der andre, der har haft denne oplevelse.

Kan også lige nævne, at jeg i sidste uge startede en helt ny PC op, som også fik tilsluttet en Brother printer trådløst. Denne printer perfekt, men sender samme fejlmeddelelse, når man vil scanne.

Vedjhæftet

Hilsen

Ib Schønning

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Der er sket nogle dybtgående ændringer i Windows’ printerteknik, så lad os se på det.

    Først vil jeg spørge til, hvilket program du prøver at skanne med, og hvilken fejlmelding, du får?

    Jeg vil foreslå at prøve igen med et ganske enkelt skannerprogram, f.eks. dette fra Microsoft:

    https://www.microsoft.com/da-dk/p/windows-scan/9wzdncrfj3pv

    Rådet fra Brother vil jeg bakke op om. Ved at installere igen fra bunden får Windows mulighed for at få alt på plads, og bruge sine tricks i forhold til at få ældre udstyr til at fungere.

    Lad os tage dem en ad gangen. MFC-J625DW har de seneste opdateringer her:

    http://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=as_ot&lang=en&prod=mfcj625dw_all&os=7

    Der er også en firmware opgradering til printeren, den vil jeg anbefale at installere. Når det er sagt, er der jo også tale om en noget ældre model (2012), så det er desværre muligt, at Brother og Microsoft ikke længere sikrer, at den er kompatibel med de seneste opdateringer.

    Den anden er en netværksprinter, og den er noget nyere. Opdateringer til den ligger her:

    http://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=dk&lang=da&prod=dcpl2540dn_eu&os=10013

    Her vil jeg også anbefale at opdatere dens firmware, og derefter lave en komplet nyinstallation af driverpakken.

    Prøv disse ting – og fungerer det stadig ikke, vil jeg gerne have flere detaljer om problemet.


    ibsch
    Abonnent

      Super, jep perfekt. Alt kører igen 🙂 Tak!

       

      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.