Windows 10

Løst
Dette emne indeholder 29 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
kai aurbo
Abonnent

Min stationære komputer vil ikke fuldføre en opdatering til 1803 – kun 80%.
Den skriver, at den ikke kan opdatere fordi der er andre opdateringer i gang. Det kan jeg ikke forstå. Jeg har genstartet og forsøgt snart “en million” gange, men den vil kun til 80%

Jeg har samtidig problem med Chrome. Pludselig kan jeg ikke lukke sidene ned på de små kryds i meddelelseslinien og heller ikke lukke Chrome med det røde kryds øverst til højre? Jeg kan godt lukke Chrome fra proceslinien. Jeg har forsøgt at afinstallere og geninstallere – det hjælper ikke?

Har I en løsning?

Venlig hilsen
Kai.


kai aurbo
Abonnent

    Hej Kaj-Emil

    Tak for det, men jeg kan ikke finde de menuer efter “System” og “om”. Se de vedhæftede filer.

    Med venlig hilsen
    Kai.

    Vedhæftede filer:

    kaj-emil
    Abonnent

      Hej Kai

      Når du er inde i dit billede OM_2, kører du længere ned, og du vil støde på Relaterede indstillinger og i den forbindelse, ser du Systemoplysninger, hvilken du vælger og billedet her fremkommer.
      (Billedet kan også hentes via stivejen Kontrolpanel>System og sikkerhed>System).

      Du vælger Systembeskyttelse og går herefter videre fra punkt 4 (mit sidste indlæg).

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil


      kai aurbo
      Abonnent

        Hej Kaj-Emil

        Så har jeg lavet en systemgendannelse, men det ville heller ikke helt lykkedes (se vedhæftet fil). Kan der snart findes på mere? Jeg har så ikke prøvet med antivirusprogrammet (Bitdefender) deaktiveret.

        Venlig hilsen
        Kai.

        Vedhæftede filer:

        kaj-emil
        Abonnent

          Hej Kai

          Systemgendannelse (fra gendannelsespunkt) kom først i 00’erne med styresystemet XP, og virker på den måde, at det kan gendanne Registry (Registreringsdatabasen) fra før en given handling, og har reddet mange “kedelige” installationer.

          Jeg vil anbefale, at du prøver igen, hvor du har deaktiveret Bitdefender.
          Du kan også prøve, at gå tilbage til et gendannelsespunkt umiddelbart før dine opdateringsforsøg. Her skal du være klar over, at er det et program, skal programmet geninstalleres. Dine data vil ikke blive berørt.

          Prøv også at chatte lidt med Microsoft-medarbejder. Hvis du vælger denne mulighed, er jeg meget interesseret i at høre resultatet (ja det er jeg også alligevel).

          https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/

          Med venlig hilsen

          Kaj-Emil


          kai aurbo
          Abonnent

            Hej Kaj-Emil

            Det gendannelsespunkt jeg brugte, var det, som var ældst (af 2).
            Prøv lige at se på den vedhæftede fil (Bitdefender). Hvordan deaktiverer jeg den? Der er jo ikke nogen “Indstillinger” eller??
            De to ting som kører, kan jeg ikke ændre!

            Venlig hilsen
            Kai.

            Vedhæftede filer:

            kaj-emil
            Abonnent

              Hej Kai

              Jo du skal benytte det ældste Gendannelsespunkt af Windows opdate (eller et andet der ligger umiddelbart før dette).

              Jeg kender ikke Bitdefender, benytter Norton.
              Norton beskyttelses-programmet har jeg lagt på proceslinien ved siden af uret. Jeg ville i dette tilfælde højreklikke på ikonet, og vælge Aktiver diskret tilstand og huske at deaktiverer når færdig.
              Har du kontrolleret om der er noget tilsvarende for Bitdefender?

              Med venlig hilsen

              Kaj-Emil


              kai aurbo
              Abonnent

                Hej Kaj-Emil

                Jeg kan ikke finde noget sted på Bitdefender, hvor jeg kan deaktivere det. Ved højreklik kommer den lille menu (vedhæftet) og “show” er bare det billede, som jeg sendte dig sidst. Men mon ikke Henrik vender tilbage på et tidspunkt med et eller andet ellers må jeg jo prøve at kontakte Microsoft, som du foreslår?

                Venlig hilsen
                Kai.

                Vedhæftede filer:

                kai aurbo
                Abonnent

                  Hej Kaj-Emil

                  Jeg havde fat i Microsoft i går og en ekspert arbejdede med min computer i næste en time uden vi fik løst problemet. Hans konklusion var, at det var mit antivirusprogram (Bitdefender), som var/er årsagen til problemet. Vi blev enige om at slette det, hvilket ikke var sådan lige til, så han gav op og bad mig om selv at arbejde på sagen. Jeg fik det så godt nok slette, men nej! Den skriver stadig, at et antivirusprogram skal deaktiveres. MEN der er ikke noget sådan på computeren mere. Han mente også – inden vi sluttede – at det var bedst at formatere hele computere, så alle partitioner og alt blev slettet, så han sendte mig et link til opstart, så jeg kunne installere Window 10 fra bunden. Men det link kan jeg ikke åbne, så jeg kan få det over på en USB. Den skriver: “Der opstod et problem under start. Luk værktøjet, genstart pc’en, og prøv at køre værktøjet igen”. Det har jeg så prøvet et par gange uden held. Nu har jeg så ikke noget antivirusprogram på computeren. Windows Defender kan jeg ikke få til at virke!?. Når jeg nu skal formatere, er det så nok at formatere C-drevet? Jeg har jo delt harddisken i 4 partitioner. Bliver de slettet, når jeg formatere C? Men jeg skal jo have en opstarts-pen inden.


                  kaj-emil
                  Abonnent

                    Hej Kai

                    Dine andre 3 partitioner vil ikke blive berørt af, at du formaterer C:-drevet, men husk, at tage back-up af dine data- filer såsom billeder og dokumenter, hvis du vælger denne løsning.

                    Men jeg synes, at rådet fra Microsoft’s “ekspert” er for at sige det mildt temmelig tyndbenet f.eks. skulle det være muligt, at deaktiverer Bitdefender i Start og Genstarte computeren, hvis det er dette, der er årsagen til, at du ikke kan gendanne computeren fra et Gendannelsespunkt? som tidligere beskrevet.

                    Jeg havde unægteligt håbet på, at “eksperten” havde gendannet din computer så du i Opdateringsoversigten havde fået noget i retning af det jeg har vist i billede nr.5, og så have kørt Opdateringer fra Microsoft’s side her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4093112/windows-10-update-kb4093112 eller noget i den retning.

                    Håber at Henrik Clausen (eller en anden competent person), vil kigge forbi dette spørgsmål.

                    Med venlig hilsen

                    Kaj-Emil

                    HenrikClausen
                    HenrikClausen
                    Komputer for alle

                      Hej Kai

                      BitDefender (Kaj-Emil: Bemærk lige) er et af de allerbedste antivirus programmer, så det undrer mig at Microsoft skulle erklære det for at være problemet. Hvordan kom du i kontakt med Microsoft om dette – forhåbentlig ikke ved at de selv ringede til dig?

                      Når Windows Update giver problemer, skal du starte med at følge vejledningen her:

                      https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

                      Efter at have valgt operativsystem får du et link til en reparationspakke, som du skal hente og åbne. Jeg vedlægger lige et billede, der viser det første trin i reparationsguiden.

                      Spørgsmålet om Chrome vil jeg meget gerne have i en anden tråd…


                      kai aurbo
                      Abonnent

                        Hej Henrik

                        Jeg har kørt det som beskrevet. Resultat: Se vedhæftede fil.
                        Nu har jeg lavet en opstarts-pen på min bærbare komputer. Kan jeg bruge den på min stationær, for skal jeg så ikke prøve at formatere C-drevet og få geninstalleret Windows 10? I det tilfælde, booter komputeren så selv fra USB’en eller skal jeg ind og ændre, hvor den skal boote fra?

                        Vedhæftede filer:
                        HenrikClausen
                        HenrikClausen
                        Komputer for alle

                          Du skal afbryde computeren i opstarten, så du kan komme ind i BIOS og vælge USB-nøglen fra en  boot-menu. Så vil Windows starte derfra og tilbyde dig forskellige reparationsmuligheder.

                          Du kommer typisk ind i BIOS via en genvejstast, F1, F10, F12 eller Delete. Det er forskelligt fra model til model, men hvis du skriver modelnavnet her, finder jeg ud af det.


                          kai aurbo
                          Abonnent

                            Hej Henrik

                            Jeg ved godt, hvordan jeg kommer ind i BIOS, men jeg er i tvivl om at jeg kan bruge den opstart-USB, som jeg har lavet på min bærbare komputer?

                            HenrikClausen
                            HenrikClausen
                            Komputer for alle

                              Det har jeg ikke prøvet, så jeg må melde Pas, med et forslag: Prøv!

                              Hvis du vil være helt sikker på at USB-nøglen er rigtig, skal du bruge Windows-filen her:

                              https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

                               

                              Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.