Windows 10 version 2004 opdatering

Løst
Dette emne indeholder 15 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  HansBarth 3 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
kaj-emil
Abonnent

Hej Forum

Min bærbare Medion computer fra 2012 blev opdateret til Win.10 ver.2004 sidste søndag (19.juli 2020), det tog 6 timer 42 min..
Den har nu kørt upåklageligt i en uge, jeg viser her med tider og billeder, hvad jeg gjorde.
Jeg gør opmærksom på, at det vil være en god idé, at sætte Slumre til Aldrig.

Billedet her stod et par måneder i Opdatering.
Pludselig var det væk, men der skete intet, andet end at ver.1909 stadig blev opdateret i en uges tid.

Efter en uges tid kom et billede søndag den 19.juli 2020 kl.12:16, om at der var opdatering til version 2004 (jeg havde ellers opgivet).
2 min. efter tog jeg dette billede:

Kl. 17:21 (5t5m) var computeren klar til Genstart:

Kl. 18:58 (6t42m) var installationen helt færdig, og computeren har kørt upåklageligt siden.

Med venlig hilsen

Kaj-Emil

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Tak for det – 6 timer og 42 minutter er meget!

    Hvis pc’en stadig har den originale mekaniske harddisk, vil jeg i øvrigt anbefale at opgradere til SSD…


    kaj-emil
    Abonnent

      Tak for svar HenrikClausen

      Når det går helt vildt for sig her i udkants-Danmark, kan der downloades med 10Mbps og uploades med 1Mbps, så de 6t42m overrasker mig ikke.

      Jeg har udskiftet den originale harddisk med en SSD, og den 8 år “gamle” computer arbejder vildt hurtigt.
      Forøvrigt er den blevet hurtigere efter opdatering til Win.10 version 2004.

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil


      HansBarth
      Abonnent

        Hej Kaj-Emil.

        Tusind tak. Jeg har en Acer Aspire V5-573G compute med 1.000 GB HDD. Den er købt 29.07.2018, så den er præcis 2 år gammel. Så det burde vel ikke være noget problem?

        Den har jo nok ikke SSD? Hvordan opgraderer man? Er det så en helt ny harddisk hvor man skal installere programmer på ny? Jeg synes jo min kører fint.

        Det billede du viser om funktionsopdatering til Windows 10, version 2004 er præcis det jeg har. Så jeg må vel håbe, at den selv på et tidspunkt opdaterer. Tror du ikke?

        Jeg har min slumre på aldrig.

        Jeg vedlægger min enhedsspecifikation.

        Jeg vil være meget taknemmelig for råd på det jeg skriver her.

        Med venlig hilsen

        Hans

        Vedhæftede filer:

        kaj-emil
        Abonnent

          Tak og i lige måde Hans.

          Jeg har tidligere i dette udmærkede Forum skrevet om udskiftning af harddisk til SSD, du kan læse det her:
          (Da det er en kloning, jeg foretager vil alt som Data og Programmer være intakte).

          https://forum.komputer.dk/forum/din-pc/emne/ssd-installation-paa-stationaer-computer/

          Den stationære computer er en ACER, og det er den, jeg venter på skal blive opgraderet til Windows 10 version 2004. (Den er 8 år gammel og er lynhurtig med SSD’en).

          Min kone har også en ACER stationær, den er opgraderet til Windows 10 version 2004 uden problemer (computeren er 3-4 år gammel)).

          Har du problemer, må du endelig spørge Hans.

          Med venlig hilsen

          Kaj-Emil


          HansBarth
          Abonnent

            Hej Kaj-Emil.

            Tak for en meget fin og god artikel.

            Jeg vil være meget glad for, om du vil give mig dine kommentarer til mine spørgsmål i indlægget før.

            På forhånd tak.

            Med venlig hilsen

            Hans


            kaj-emil
            Abonnent

              Hej Hans

              Jeg vil prøve at besvarer dine spørgsmål.

              Du er i tvivl om om din 2 år gamle bærbare ACER pc nu også indeholder en SSD?
              Det ser du ved at åbne Enhedshåndtering (højreklik på Start og venstreklik på Enhedshåndtering).
              Her ser du under Diskdrev, hvilke drev du har på computeren.

              Jeg har her Googlet CT1000MX500SSD1, og ser at det er en Crusial SSD på 1TB.

              Billedet af Funktionsopdateringen til Windows 10 version 2004 vil på et tidspunkt forsvinde, og så er din computer klar til opdateringen.
              På så ny en computer vil jeg mene, at det må komme inden for meget kort tid, jeg er dog lidt bekymret for, at du ikke kan kører de fejlcheck i systemet, som HenrikClausen nævnte.
              https://forum.komputer.dk/forum/windows-10/emne/kan-ikke-opdatere-windows-10-5/

              Jeg anbefaler, at du når den store opdatering foretages, at Slumre er sat til Aldrig, ellers sæt funktionen som du synes.

              Efter din Enhedsspecifikation skulle der ikke være problemer.

              Min “partner” (Lisbet) har også en ACER bærbar, der er 2 år gammel, hun har købt den til, når hun skal ud til slægtsforskning.
              Vi tog den frem i går, for at se, om den havde version 2004, og det havde den ikke, men den var klar til opdateringen.

              Se her forløbet.

              Start kl.20:17

              Download slut kl.21:30

              Installation slut kl.22:30

              Billedet her kl.22:45

              Med venlig hilsen

              Kaj-Emil


              HansBarth
              Abonnent

                Hej Kaj-Emil.

                Tusind tak for dit fine svar. Jeg kan godt køre fejlfindingsværktøjet. Men det hjælper ikke. Jeg har slumre på aldrig.

                jeg har ikke SSD. På computeren står der HDD 1000 gb.

                Så jeg må nok vente, og håbe på, at jeg får opdateringen snart.

                Med venlig hilsen

                Hans


                HansBarth
                Abonnent

                  Hej Kaj-Emil.

                  Endnu en gang tusind tak for din hjælp. Jeg er imponeret over din evne til at dokumentere dine forslag. Meget flot.

                  God weekend og mange hilsener

                  Hans


                  kaj-emil
                  Abonnent

                    Hej Hans

                    Tak for de pæne ord.

                    I går tog jeg en HP computer, jeg har fra 2015 frem (Windows 10 ver.1903).

                    Den er i dag ved at opdaterer til version 2004, jeg har tænkt mig at skrive om projektet i et nyt spørgsmål på mandag.

                    Også en rigtig God Weekend til dig i det gode vejr.

                    Med venlig hilsen

                    Kaj-Emil


                    HansBarth
                    Abonnent

                      Hej Kaj-Emil.

                      Det lyder spændende. Jeg glæder mig til st læse. Også om det lykkes at opdatere en computer der er noget ældre end min. Det er ikke lykkedes for mig endnu.

                      også god sommer weekend til dig.

                      Hilsen Hans


                      kaj-emil
                      Abonnent

                        Hej Hans

                        Min opdatering til version 2004 lykkedes.

                        https://forum.komputer.dk/forum/windows-10/emne/opdatering-af-hp-computer-fra-2015-windows-10-version-1603-til-2004/

                        Med venlig hilsen

                        Kaj-Emil


                        HansBarth
                        Abonnent

                          Hej Kaj-Emil.

                          Tillykke med det. Det var dejligt.

                          Jeg kan desværre fortsat ikke. Får stadig meddelelsen om, at jeg vil få besked. + Der er et par andre der heller ikke vil.

                          Jeg har faktisk prøvet at nulstille. Men da den var færdig, gendannede den som før.

                          Se vedh.

                          Mvh Hans

                          Vedhæftede filer:

                          HansBarth
                          Abonnent

                            Hej igen Kaj-Emil.

                            Nu ville jer prøve at nulstille igen, men det ser da ud til, at selv om jeg vil gemme mine filer, så sletter den alle mine programmer. Og det vil jeg jo ikke. ???

                            Mvh Hans


                            kaj-emil
                            Abonnent

                              Hej Hans

                              Det er rigtigt, at ved Nulstilling af computeren har vi valget imellem,

                              • at fjerne alle apps (programmer) og beholde sine egne filer (data)
                              • eller fjerne alt.

                              For mit vedkommende ville det kun være en fordel, at få fjernet alt “skrammel” (min HP fra 2015) og begynde på en frisk.
                              De programmer jeg evt. vil geninstallerer, har jeg filerne til, ellers kan de hentes på nettet.
                              Der er dog én undtagelse for mit vedkommende, det er en computer, der venter på opdatering til ver.2004 på 3 måned med det velkendte opgraderingsbillede (en ACER fra 2012), den har gamle programmer, jeg ville være meget ked af at miste. 😒
                              Måske det er derfor den ikke bliver opdateret til ver. 2004?.

                              Jeg føler med dig Hans, med så ny en computer, skulle Microsoft forlængst, være gået i gang med opdateringen til ver.2004.

                              Jeg tror vi forsætter på dit oprindelige spørgsmål, hvis andre vil give et “indspark” på dette interessante spørgsmål, håber virkelig at det lykkes.

                              Med venlig hilsen

                              Kaj-Emil


                              HansBarth
                              Abonnent

                                Hej Kaj-Emil.

                                Ja det ville være dejligt, om jeg kunne få hjælp til opdatering. Det ER underligt, at den ikke opdaterer.

                                Det er ikke så forfærdelig lang tid siden, at jeg geninstallerede min computer med alle programmer. Jeg ynes det var temmelig omfattende, så jeg vil helst undgå det.

                                Men det er klart, at hvis jeg om et par måneder ikke har fået opdateringen, er jeg nok nødt til det.

                                Med venlig hilsen

                                Hans

                                Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.