Fejl 0x00000643 i Vista

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
signesfar
Abonnent

Min gode gamle Vista-maskine er genopstået, om ikke fra de døde, så dog fra et alvorligt sygeleje. Det er jo skønt.

Helt rask er den dog ikke, for fejlmeldingen 0x00000643 kommer, når jeg forsøger at installere en printer trådløst (med USB-kabel fungerer printeren, som den skal, og den fungerer også trådløst med husets andre computere). Når jeg prøver at hente hjælp hos Microsoft, får jeg at vide, at supporten til Vista er standset, som sandt er. Der henvises godt nok til sider, hvor der kan findes hjælp, men siderne eksisterer ikke.

Hvordan kan jeg undgå denne fejlmelding og installere printeren trådløst?

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Windows Vista..? Og hvilken printer, i øvrigt?

    Det bliver lidt ufordrende. Blandt andet ved jeg ikke, om dette fejlfindingsværktøj fungerer i Vista:

    https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027397/windows-10-fix-printer-problems

    Men jeg tror, det bliver nødvendigt at løse problemet på en anden måde. Ville det være muligt at tilslutte den med USB til en anden computer, og så dele den printer over netværket?

    Det er også muligt, at printeren kan tilsluttes din routers USB-port, og derefter deles fra routeren.

    Forslagene er lidt spekulative, for artikler om Windows Vista bliver i stort omfang arkiveret lodret – Vista bliver ikke opdateret og har sikkerhedshuller. Jeg vil opfordre til at opgradere til Windows 10 (eller Linux), så den gamle PC ikke bliver offer for et hackerangreb.


    signesfar
    Abonnent

      Tak for et godt svar som sædvanlig. Jeg fik ikke gjort printeren trådløs, men har endnu et skud i bøssen.

      Men Linux? Hvordan får jeg det installeret? Og kan det køre alle de programmer, jeg har liggende? Det er selvfølgelig især vigtigt med Microsoft Office.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja, Linux. Som vi nævner i det nyeste blad, er det en god løsning for gamle PC’er. Og det er gratis.

        I tidens løb har jeg prøvet en del ‘nemme’ versioner af Linux, men er hver gang landet det samme sted, som jeg startede: RedHat / Fedora:

        https://getfedora.org/da/workstation/download/

        Her kan du hente en ISO-fil, som du kan lægge ind på en USB-nøgle, og prøvekøre Linux uden at installere noget på din PC. Brugerfladen er anderledes, men ikke vanskelig.

        Og så til det vigtige spørgsmål om at køre Windows-programmer. Svaret er som udgangspunkt ‘Nej’, der skal andre programmer til. En del kendte programmer eksisterer i Linux-udgaver, først og fremmest LibreOffice, og gamle kendinge som Audacity og VLC, Firefox og Chrome. En bestemt programtype eksisterer stort set ikke: Antivirus. Behovet eksisterer ikke. Microsoft Office: Du kan faktisk bruge online udgaven.

        Så en Linux-PC er ikke en direkte kopi af en Windows-PC. Jeg har selv to, der løser en stribe almindelige opgaver for mig, roligt og stabilt.

        Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.