NY HARDDISK. Opstart problemer

Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 1 måned, 3 uger siden.
Oprettet af
snuby2
Registreret bruger

Jeg har købt en ny harddisk, men jeg kan ikke få min pc til at starte den op. Når jeg bruger Easeus patition Manager kan jeg gå ind og formatere disken, men det er væk når jeg har lukket pc og genstarter. Den skal bruges som løs disk med USB tilslutning, men det har jeg gjort mange gange før, men det er ældre diske så det er måske derfor. de plejer at komme op på skrivebordet, som et program. Det er en Barracuda 1 TB. Har i en løsning på problemet, så hører jeg gerne fra jer. Arne.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Arne

    Har du den tilsluttet via USB, når du formaterer den? Det vil jeg anbefale.

    Og hvad siger Windows’ Diskhåndtering (den kan du finde med et højreklik på Start-knappen) om disken? Det er muligt, at den egentlig er køreklar, men blot mangler at få tildelt et drevbogstav.


    snuby2
    Registreret bruger

      Hej Henrig! Jeg kan ikke få den ind på windows med (ikon på skrivebord

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      Hej henrik! Jeg kan ikke få den ind på windows med (ikon på skrivebord) og derfor kan jeg ikke skrive start bogstav. Jeg går ind på Partition Manager, men der kan jeg godt partitionnere men den sletter det hele når jeg lukker programmet, grundet fejl. MVH. Arne.

       

       

       

       

       

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Der er en finte i EaseUs og tilsvarende programmer, nemlig at man først beder om, hvad der skal gøres, og derefter beder om at få det udført. Mon det er det, der driller?

        Efter at du har bedt om at formatere harddisken, skal du klikke på Anvend ændringer for at det faktisk sker. Jeg vedlægger et skærmskud, hvor jeg har markeret den ret diskrete knap.


        snuby2
        Registreret bruger

          Hej Henrik! Så er vi her igen. Aller først vil jeg lige gøre opmærksom på at det er Windows 8,1 jeg kører med og det lidt ældre Easeus patition manager 9.2. Jeg har nu prøvet at installere ny 12, men det hjælper ikke. Den skriver (Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en i/o-enhedsfejl). Samt der også står at der er (skrivebeskyttet). Den reager heller ikke på intaliser disk og den er offline, og når jeg trykker online, så er der også fejl. Kan denne disk overhovedet formateres? Arne

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            En I/O-enhedsfejl..?

            Så er der noget alvorligt galt i USB-forbindelsen eller harddisken. Det kan jeg ikke sige så meget præcist om, men mon du har mulighed for at prøve harddisken med en anden computer?

            Men det ligner desværre et kompatibilitetsproblem. Og det kan vi ikke løse med programmer.

            Du skal være abonnent for at skrive et indlæg