OneDrive virker ikke længere

Ikke løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 5 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
lhoexbroe
Abonnent

 

Jeg kan pludselig ikke får OneDrive til at virke. Der er en mappe i stifinder, der hedder OneDrive, men når jeg trækker filer her over til, kan jeg ikke se dem på min anden computer. Det virker som om det blot er en mappe på min harddisk. Jeg kan også åbne app’en OneDrive (jeg har lige installeret Windows 10), men med samme resultat. Hvis jeg derimod går ind på OneDrive.com, kan jeg up-loade filer, men det jeg up-loader, kan jeg ikke se i stifinder. Tidligere var mappeikonerne i stifinder også markeret specielt, når det var i OneDrive. Nu er de magen til alle andre mappeikoner.

 

Før jeg installerede Windows 10, havde jeg en lille sky forneden til højre. Den er der også, når jeg tænder for min computer, men forsvinder lige så snart, jeg fører musen hen over den.

 

På Microsofts hjemmeside fandt jeg en oplysning om synkronisering af OneDrive med ens computer. Men her stod, at man skulle højreklikke på skyen nederst til højre, men lige så snart musen rammer skyen, forsvinder den. Hvordan får jeg OneDrive tilbage? Hvad har jeg gjort galt? Problemet er der både på min stationære computer og min bærbare. Begge steder kører jeg Windows 10.

 

Mvh

Leif Høxbroe

 

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Kære Leif

    Prøv følgende:

    1. Åbn startmenuen, skriv one, og klik på OneDrive.

    2. Hvis du ser et vindue med overskriften Velkommen til OneDrive, er computeren ikke sat op til at bruge din OneDrive-konto. 

    3. Klik på Kom godt i gang, indtast login-oplysningerne til din Microsoft-konto, og klik Log på.

    4. Klik Næste, vælg hvilke mapper, du ønsker at synkronisere.

    5. Klik Næste og Udført.


    lhoexbroe
    Abonnent

      Tak for svar, men det hjalp ikke. Når jeg åbner startmenuen og skriver one får jeg billede 1. Uanset om jeg klikker på OneDrive Skrivebordsapp eller Microsoft OneDrive, kommer billede 2 frem. Efter få sekunder skifter billede 2 til billede 3.

      De dokumenter jeg har i “Dokumenter” opfører sig, som om de ligger på min harddisk. Hvis jeg går ind i OneDrive via internettet “OneDrive.com” kan jeg uploade og downloade filer, men der er ingen sammenhæng til de filer, jeg kan se i stifinder. Endvidere kommer der en lille sky frem på proceslinjen, når jeg tænder for min computer, men den forsvinder, hvis jeg bevæger musen henover den. Før jeg fik Windows 10 var skyen der hele tiden.

      Mvh

      Leif Høxbroe


      lhoexbroe
      Abonnent

        Det ser ud som om mine billeder ikke er kommet med. Jeg prøver igen.

        Mvh

        Leif


        lhoexbroe
        Abonnent

          Og her kommer billederne (forhåbentlig!):)


          lhoexbroe
          Abonnent

            Er der slet ikke nogen her i dette forum, der kan hjælpe mig? Det lader til, at jeg mangler at synkronisere med OneDrive. Microsoft skriver på deres hjemmeside, at jeg skal højre klikke på sky-ikonet i proceslinjen, men lige så snart musen kommer hen over skyen forsvinder den. Er der ikke adnre måder at synkronisere på?

            Mvh

            Leif Høxbroe

             

            Christian Bugge
            Christian Bugge
            Registreret bruger

              Problemet skyldes efter al sandsynlighed, at du ikke er logget på OneDrive med den konto, som indeholder dine data. Log af OneDrive og log på med den korrekte konto.

              Nulstil eventuelt din adgangskode her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/account-reset-password-forgot-faq


              lhoexbroe
              Abonnent

                Tak for svar, men problemet har efterhånden løst sig selv. Efter flere automatiske opdateringer af Windows 10, kom den lille sky pludselig tilbage igen på min stationære PC og efter et par uger også på min bærbare. Jeg kan sagtens logge på OneDrive både fra min stationære og min bærbare og se det samme (men kun i onedrive.live.com) I stifinderen er de forskellige. Det, jeg trækker op på den ene computer, kan jeg ikke se i stifinderen på den anden og vice versa. Men det er noget, jeg kan leve med. Det vigtigste er, at jeg har back-up i OneDrive.

                Med venlig hilsen

                Leif Høxbroe

                Christian Bugge
                Christian Bugge
                Registreret bruger

                  Godt at høre, det virker nu. Jeg håber, vi kan være til større hjælp en anden gang.

                  Jeg lukker sagen her.

                  Du skal være abonnent for at skrive et indlæg