Sikkerhedskopiering

Løst
Dette emne indeholder 23 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
nielsmj
Medlem

Jeg har Windows7 og en extern harddisk WD på 1T og kan ikke lave en sikkerhedskopi via Windows sikkerhedssystem. Den giver denne besked efter nogle minutter: Den seneste sikkerhedskopi blev ikke fuldført. Og det gør den hver gang. Harddisken har 838,41 GB ledig af 931,51 så der burde være plads nok. 

Er det Windows der er noget i vejen med? jeg har søgt under SIKKERHED og der er tilsyneladnende ingen hjælp at hente.

Hilsen Niels

Der kan være forskellige årsager til at Windows’ sikkerhedskopiering fejler. Mon der er flere detaljer, f.eks. en numerisk kode, i fejlmeldingen?

Alternativt er der andre gode og gratis programmer til sikkerhedskopiering, fx Macrium Reflect:

http://www.macrium.com/reflectfree.aspx


nielsmj
Medlem

    Du har ret der er er flere oplysninger:

    En handling med tjenesten Øjebliksbillede af diskenheden mislykkedes. Se programhændelsesloggene “VVS” og “SPP” for at få flere oplysninger. (0x807800A1)

    Flere oplysninger:

    Der opstod en midlertidig fejl i skriveren. Hvis der gøres et nyt forsøg på sikkerhedskopiering, opstår fejlen måske ikke igen. (0x800423F3)

    Det hjalp ikke med et nyt forsøg.

     

    Jeg har nu down loaded Macrium Reflect og prøvet med den, men den kan heller ikke den giver flg. svar: Backup aborted! – Failed To Create Volume Snapshot. Result Code: 0x8000ffff:)

    Venlig  hilsen 

    Niels Møller Jensen

    Noget helt andet, hvorledes laves et skærmskud?

     

    tips
    tips
    Registreret bruger

                        Skærmskud

      Måske at det er lettest med en digitalkamera.

                            Hvis at computeren skal gøre det, skal man trykke på så mange knapper.

       

      Du tager et skærmskud ved at trykke på knappen Print Screen, ofte forkortet Prt Sc, der sidder øverst til højre på tastaturet.

      Derefter åbner du dit favorit grafikprogram (til nød Word el. lign.), indsætter skærmskuddet fra Udklipsholder (tast Crtl-V) og gemmer filen.

      tips
      tips
      Registreret bruger

        Du har jo efterhånden prøvet lidt af hvert, og normalt skal det jo fungerer helt automatisk og helt uden fejl.

         

        Måske at vi skal tænke på om der enten er noget galt med filsystemet i din Windows installation som driller, eller kan der hverer noget galt med harddisken ????????????????????

         

        Men er du frisk til et forsøg ???????? nu hvor at der er kage i din PC ??????????

         

        Ja nogle læser har jo haft problemer med Comodo Time Machine, men det er jo vanskeligt at vide hvor at problemet ligger, om det skyldes fejl i den enkle computer, eller hvor at fejlen ligger ???????????????????

         

        Måske at Comodo Time Machine vil fungerer fint i din computer ???????????

         

        Du kan jo også finde en beskrivelse her i bladet om de mulige problemer som måske er med programmet, eller som måske skyltes fejl i den enkle computer eller hvor ?????????????????????????????

         

        Men du kan studerer emnet grundigt i blad nr. 15 // 2011 K.F.A.

        Og her på hjemmesiden……………………………

         

         


        nielsmj
        Medlem

          Jeg har nu lavet kontrol af SFC og det siger OK. System File Checker (SFC) kontrollerer, at alle Windows 7 system filer er hvor de skal være som de var som standard og ikke er beskadiget, ændret eller beskadiget.

          Og så et billed af fejl meddelsen, for fejlen er der stadig?????

           

          Med venlig hilsen

           

          Niels

           


          Jeg har undersøgt fejlen nærmere, og det må være denne:

          support.microsoft.com/kb/983425

          Der findes et ‘Hotfix’ til problemet her. Det er til Vista, men skulle også virke på Windows 7:

          http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotfix.aspx?kbnum=983425&kbln=en-us

          Der findes en mere detaljeret beskrivelse af problemet her:

          http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-system/backup-error-0x800423f3/71129d60-e6e8-4d3e-a0a9-bf240db5250c

          Så:

          1) Prøv det Hotfix, der linkes til ovenfor.

          2) Hvis det ikke løser problemet, skal du udføre disse trin:

          1. Klik på Start -knappen, skriv cmd og tast Enter.

          2. Skriv regsvr32 wmiutils.dll og tast Enter. Det skulle give et lille vindue, der bekræfter at registreringen er gennemført.

          3. Skriv net stop winmgmt, tast Enter, og bekræft ved at taste J.

          4. Skriv net start winmgmt og tast Enter.

          Endelig skal du sikre, at servicen “Shadow Copy” kører. Det kan vi vende tilbage til, hvis det bliver nødvendigt.


          nielsmj
          Medlem

            Hotfix virkede ikke. og i næste trin får jeg Adgang nægtet hver gang jeg bekræfter med J og taster Enter?

            Systemfejlen 5 opstod

            Hvad gør jeg efter J

             

            Venlig hilsen

            Niels

            Du har brug for et Kommandoprompt med Administrator rettigheder. Find frem til det i Tilbehør, højreklik på det, og vælg Kør som administrator. Prøv så ovenstående kommandoer igen.


            nielsmj
            Medlem

              Tak!

              Jeg kom ind som administrator, men det lykkedes ikke at sikkerhedskopiere. 

              Hvad er “SHADOW COPY”?

              Med venlig hilsen

              Niels

              Shadow Copy er en avanceret funktion i filsystemet, der gemmer tidligere udgaver af både dokumenter og systemfiler. Den bruges både af Windows selv og af programmer til sikkerhedskopiering.

              At det er en ‘Tjeneste’ betyder, at det er et baggrundsprogram uden egentlig brugerflade, der står til rådighed for andre programmer, når de har brug for det.

              Jeg vedlægger to skærmskud, der viser hvordan man kommer ind til styring af Window’s Tjenester:

              1) Højreklik på Computer og vælg Administrer

              2) Klik på punktet Tjenester og programmer, og derefter på Tjenester. Det giver en temmelig lang liste, hvor du ruller ned til Microsoft-øjebliksbilledeprovider. Start den med et klik på Start tjenesten.

              Prøv så sikkerhedskopieringen igen.


              nielsmj
              Medlem

                Den vil stadig ikke kopiere, dette er et billed af Logen der måske siger dig noget.

                Det er åbenbart en lang og sej kamp, men også spændende. 🙂

                 


                nielsmj
                Medlem

                  Endnu et billed af sikkerhedskopieringens opstart, der går vel 3 – 4 min. hvorefter der kommer samme information som tideligere?

                  Med venlig hilsen

                  Niels

                  Ja, den er interessant, og sjælden. Jeg var kommet væk fra den fejlkode, du havde skrevet tidligere, den er en væsentlig oplysning. Her er en lang sag fra Microsoft om denne fejlkode, med et forslag til en rettelse i Registreringsdatabasen, der skulle løse sagen:

                  http://support.microsoft.com/kb/826936

                  Artiklen handler om Windows Server 2003, men rettelsen er forholdsvis lille, så giv det et skud.

                  Her er en anden mulig årsag, nemlig at din systempartition ikke er markeret ‘Aktiv’ – det er muligt, hvis du starter fra en anden partition, og derefter vælger en Windows-partition, der ikke er på det aktive drev. Min stationære computer er faktisk sat op på den måde. Væsentlig advarsel: Hvis der ikke er Windows-startfiler på partitionen, må den ikke sættes som Aktiv.

                  http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itproinstall/thread/10da6181-21ba-45f5-bd8e-28e515d187b9

                  Du kan sætte en partition aktiv fra Windows’ Administration, under Diskhåndtering.

                  Jeg bliver stadig mere nysgerrig om, hvad årsagen her er.


                  nielsmj
                  Medlem

                     

                    Har i nogen ideer med min sikkerhedskopieringen?

                     

                    Venlig hilsen

                    Niels

                     

                    Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.