Forum-svar oprettet


Axel16208
Registreret bruger

    Oops! Billedet kom med 2 gange fordi jeg redigerede teksten og kunne ikke se om billedet var der i forvejen.

    Sorry

    Cheers

    Axel

     


    Axel16208
    Registreret bruger

      Hver gang jeg starter Edge kommer siden frem – se vedlagt skærmskud. Jeg behøver ikke engang at have internetforbindelse. Forbindelsen var slukket da jeg tog skærmskuddet.

      Cheers

      Axel

       


      Axel16208
      Registreret bruger

        Man kan osse søge i den viste ren tekst ramme (uden at evt links aktiveres) og f.eks finde og kopierer afsender ip-adressen. På den måde kan man kontrollerer om mailen virkelig kommer fra f.eks Kommune Data ved at gå ind på en Whois.

        F.eks

        https://www.dnsinfo.dk/whois/

        Cheers

        Axel

         


        Axel16208
        Registreret bruger

          Nej, Thunderbird viser kun oversigt over mails i indboksen. Når man så (kun) markerer en mail åbnes den ikke. Vælger man så “view message source” åbnes mailen som en ren tekst fil. Evt link i mailen ses som “http://adresse.osv . . . “. Evt links, “scripts” osv med muligt skadeligt indhold aktiveres ikke.

          Cheers

          Axel

           


          Axel16208
          Registreret bruger

            Jeg bruger Thunderbird til e-mail. Programmet har en meget nyttig funktion, så man ser indholdet uden at noget aktiveres.

            Søg på nettet med: thunderbird view message source

            Cheers

            Axel

             


            Axel16208
            Registreret bruger

              Min MacBook 12-inch fra 2017 – ligeledes med SSD – bruger 54 sekunder til at nå til logon.

              Til gengæld har den ikke problemer med at “slumre” – gå i dvale. Der bruger den ca et sekund til at “vågne op” igen.

              Så det kunne Lenovo godt se at fikse.

              Cheers

              Axel

               


              Axel16208
              Registreret bruger

                Det er muligvis fordi PC’en nu oplader, men 15 sekunder til log-ind skærm.

                Cheers

                Axel

                 


                Axel16208
                Registreret bruger

                  Ved ikke, men jeg tror det er et Lenovo “problem” Jeg brugte noget Lenovo software til at vende tilbage til normaltilstanden.

                  Noget helt andet er, om der overhoved er brug for det (at slumre) på en moderne PC.

                  Jeg har en ældre MacBook (13-inch, Early 2009) som jeg brugte for første gang siden oktober sidste år. Det tager sin tid at indlæse OS’et. Den har (selvfølgelig) mekanisk HDD.

                  Jeg tog lige tid for opstart på min Lenovo med SSD. Det tog kun 28 sekunder! Så der er sådan set slet ikke brug for slumre funktionen længere.

                  Cheers

                  Axel

                   


                  Axel16208
                  Registreret bruger

                    Mange tak Henrik.

                    Det var lige det (Fn tasten) der skulle til.

                    Cheers

                    Axel

                     


                    Axel16208
                    Registreret bruger

                      Hov! Nu kom der ingen fejl efter jeg havde deaktiveret “Giv besked om opfølgende svar via e-mail” forneden.

                      Gad vide hvorfor . . . ?

                      Cheers

                      Axel

                       

                       


                      Axel16208
                      Registreret bruger

                        Ændrede ikke noget.

                        Men hvorfor fik jeg en”FEJL: Dit svar kan ikke være tomt.” . . . ?

                        Det sker sommetider, når et ny indlæg som jeg skriver ikke automatisk får “Dobbelt linieafstand” mens jeg skriver.

                        https://da.wikipedia.org/wiki/Linjeafstand

                        Hvad i alverden er der galt?

                        Cheers

                        Axel

                         


                        Axel16208
                        Registreret bruger

                          Virkede ikke. Har skiftet udbyder.

                          Cheers

                          Axel

                           


                          Axel16208
                          Registreret bruger

                            Prøver med Safari til MacOS . . .

                            Cheers

                            Axel

                             


                            Axel16208
                            Registreret bruger

                              Prøver med en anden “bruser” . . .

                              Cheers

                              Axel

                              P.S.


                              Axel16208
                              Registreret bruger

                                Igen . . .

                                Cheers

                                Axel