Forum-svar oprettet

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej igen,

    Jeg har ikke været i stand til at finde en løsning på problemet eller genskabe det. Kan du fortælle i hvilken sammenhæng det er opstået?

    Prøv også, om det virker, hvis du vælger Chrome som standardbrowser.

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Hej,

      Hvilket mail program/tjeneste bruger du?

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej Finn,

        Kan du medtage et skærmskud af fejlmeddelelsen?

        En mulig løsning på problemet er at afinstallere Bitdefender, genstarte computere og derefter installere den nyeste version af programmet.

        Med venlig hilsen

        Christian
        KFA

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Hej Steen,

          Gmail plejer at være ret god til at blokere spam mails. Hvis der er alligevel ryger nogen igennem filtret, kan du markere mailen som spam ved at klikke på den ottekantede Rapporter spam knap øverst. Gmail blokerer herefter afsenderen, og forsøger i øvrigt at lære at blokere for lignende mails i fremtiden.

          Med venlig hilsen

          Christian
          KFA

          Vedhæftede filer:
          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Hej Peter,

            Start med at køre en scanning af systemfilerne:

            1. Åbn en kommandoprompt med administrator rettigheder. I Windows 10: Højreklik i nederste venstre hjørne, klik Windows PowerShell (Admin) og bekræft.

            2. Skriv kommandoen sfc /scannow og tryk Enter.

            3. Hvis kommandoen resulterer i fejl, kør da kommandoen dism /online /cleanup-image /restorehealth og kør sfc /scannow igen.

            4. Genstart computeren.

            5. Kør herefter Chrome Cleanup Tool og se om det løser problemet i Chrome: https://www.google.com/chrome/cleanup-tool/

             

            Hvis det stadigvæk ikke virker, så prøv at geninstallere Internet Explorer:

            1. Åbn startmenuen, skriv appwiz.cpl og tryk Enter.

            2. Klik Slå Windows-funktioner til eller fra.

            3. Fjern fluebenet ved Internet Explorer 11 og bekræft.

            4. Klik OK, og Genstart nu.

            5. Gentag trinnene, når computeren er genstartet, og slå Internet Explorer til igen.

             

            Hvis det heller ikke virker i Chrome, så prøv at afinstallere og geninstallere programmet.

            Christian Bugge
            Christian Bugge
            Registreret bruger

              Hej Svend,

              Kan du komme med et par eksempler på websider, hvor du oplever problemet?

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Hej,

                Risikoen for at din Android (eller for den sags skyld Apple IOS) telefon bliver inficeret med malware, herunder keyloggers, er relativt lav, selvom man aldrig kan udelukke noget.

                Med mindre du har ændret på indstillingerne selv, kan du kun installere apps der er godkendt af Google på din telefon, og i alle tilfælde får app’en ikke lov til at se hvad du laver på telefonen (udover i den pågældende app, selvfølgelig), ligesom den ikke kan bruge kamera eller mikrofon, med mindre du har givet tilladelse til det.

                Når det er sagt, så er der altid en risiko for, at ukendte sikkerhedshuller i softwaren kan udnyttes, men risikoen er temmelig lav.

                Du skal imidlertid være opmærksom på kun at installere apps direkte fra Google Play, og selv da kun fra pålidelige kilder. Her er den en god ide at lave en Google søgning efter navnet på app’en du er ved at installere.

                Samtidig skal du forholde dig kritisk til det rettighedsniveau app’en ønsker. Hvis app’en ønsker adgang til kamera, filer, skærmoverlejring, tekstbeskeder eller lignende, skal du være særligt opmærksom på, at app’en er pålidelig, og at den faktisk har en legitim grund til at blive tildelt disse rettigheder.

                Her er et eksempel på en Android app, der har været brugt til at stjæle data og kodeord til brugernes netbanker: https://www.theregister.co.uk/2017/08/02/banking_android_malware_in_uk/

                Christian Bugge
                Christian Bugge
                Registreret bruger

                  Hej igen,

                  Det ser ud til, at det er et forsøg på login via google fra en app på telefonen, der udløser advarslen.

                  Desværre er der ikke meget information at hente i meddelelserne fra Google, så det er ikke til at sige præcist hvilken app, der er tale om.

                  Mange Android apps bruger Google som login-tjeneste. Hvis du har en app installeret, som prøver at logge på, men enten er fjernet fra Googles Play Store, eller er en gammel version, kan det udløse advarslen.

                  Prøv via din computer at åbne https://myaccount.google.com/notifications og gå tilbage til d. 18. februar.

                  Klik på det “suspekte” logonforsøg, og tag et skærmskud til dit svar. Måske kan vi blive klogere på præcis hvad, der foregår.

                  Christian Bugge
                  Christian Bugge
                  Registreret bruger

                    Hej,

                    Hvis du gemmer dine filer i Dropbox er du godt sikret mod både harddisknedbrud, ransomware og utilsigtede sletninger af filer. I modsætning til en lokal backup på fx en ekstern harddisk, sikrer backup til en cloud-tjeneste som Dropbox dig også imod brand, tyveri, vandskader og lignende.

                    Dropbox giver dig mulighed for at gendanne dine filer til tidligere versioner og fortryde sletning af filer. Dog skal du være opmærksom på, at du kun kan gå 30 dage tilbage, så hvis du vil have mulighed for at gendanne filer der er slettet eller ændret længere tilbage, er en løbende, lokal backup på NAS eller en ekstern harddisk et god supplement.

                    Med venlig hilsen

                    Christian
                    KFA

                    Christian Bugge
                    Christian Bugge
                    Registreret bruger

                      Hej igen,

                      Åbn kategorien Tastaturer og højreklik på tastaturet (se skærmskud). Klik derefter på Fjern og følg vejledningen fra tidligere.

                      Vedhæftede filer:
                      Christian Bugge
                      Christian Bugge
                      Registreret bruger

                        Hej,

                        Sådan opretter du en genvej til lukning af Windows:

                        1. Højreklik på skrivebordet, og klik Ny Genvej.

                        2. I feltet Angiv, hvor elementet er placeret, skriv kommandoen shutdown /s og klik Næste.

                        3. Angiv et navn til genvejen og klik Udfør.

                         

                        Hvis du vil ændre ikonet for genvejen, foregår det sådan:

                        1. Højreklik på Genvejen og klik Egenskaber.

                        2. Klik Skift ikon… og OK.

                        3. Vælg det ønskede ikon og klik OK og OK igen.

                         

                        For at placere genvejen i proceslinjen, kan du placere den i mappen Dokumenter, og herfra trække ned ned i proceslinjen.

                         

                        Med venlig hilsen

                        Christian
                        KFA

                        Christian Bugge
                        Christian Bugge
                        Registreret bruger

                          Hej,

                          Hvis du bruger IObit Advanced SystemCare Pro, er der tale om betalingsversionen af programmet. Hvis du ikke har købt programmet, fungerer det kun i 15 dage, hvorefter prøveversionen udløber.

                          Med venlig hilsen

                          Christian
                          KFA

                          Christian Bugge
                          Christian Bugge
                          Registreret bruger

                            Hej igen,

                            Hvad sker der, hvis du formindsker C-partitionen, og derefter vælger Generel Anvend Ændringer?

                            Det burde kunne lade sig gøre, men det kan ikke udelukkes, at vi skal have gang i en anden metode.

                            Christian Bugge
                            Christian Bugge
                            Registreret bruger

                              Hej igen,

                              Når du har fået den gratis opgradering til Windows 10, har du en gyldig licens. Når du installerer Windows 10 på ny, vil Microsoft genkende den og sammenkæde den med din eksisterende licens, så det burde ikke give problemer.

                              Christian Bugge
                              Christian Bugge
                              Registreret bruger

                                Hej igen,

                                Jeg har kigget lidt nærmere på mulighederne, og det ser ud til, at du ved hjælp af 3. parts apps kan oprette “gestures”, som blandt andet kan bruges til at åbne skærmtastaturet.

                                Ved hjælp af TouchMe Gesture Studio kan du oprette gestures, altså bestemte bevægelser på skærmen, som udfører en kommando/handling, fx at vise og skjule skærmtastaturet.

                                Du kan hente TouchMe Gesture Studio her: https://www.microsoft.com/da-dk/store/p/touchme-gesture-studio/9wzdncrdg0l8

                                Du skal imidlertid også bruge TouchMe Engine, som koster kr. 38,-. Programmet kan købes via Gesture Studio app’en.