Forum-svar oprettet
Mange tak til Henrik Clausen og finnh
Den foreslåede fremgangsmåde var forsøgt + den med at holde tænd/sluk inde var også afprøvet. Medens jeg nu igen sad og forsøgte mig, kom telefonen selv med løsningen.
Løsning: “sæt samtidigt 3 fingre et tilfældigt sted på skærmen med lille afstand mellem fingrene”.
Sådan: (den viste endda fingerplaceringen for at illustrere afstanden).
At vejledningen ikke passer skyldes måske, at min telefon – født med Android version 7 – blev opdateret til version 8.1.0 kort efter købet i 2018.
Venlig hilsen fra
Havdrup.
Hej Kaj-emil
Lige hvad jeg savnede. Takker mange gange. Det er sat i værk.
Fortsat god weekend
havdrup.
Hej Henrik Clausen
Takker mange gange for svaret.
Har via den midterste knap “Hangauts-samtaler” været inde og “rode lidt rundt” og fandt et sted, hvor jeg øjensynligt kunne afinstallere pgl. app. Ved klik skete ikke umiddelbart noget, men ved næste ind-log synes problemet løst.
Takker for hjælpen/havdrup
Se evt. foto
Vedhæftede filer:
Hej olejonolsen
Takker for dit indlæg. Mit problem er løst for 3 timer siden ved support fra Canon. Viste sig at være forældet/fejl ved driveren. Det viste sig dog at være en kompliceret installation, men nu kører den igen.
Venlig hilsen
Havdrup.
Hej Henrik Clausen.
Takker for et interessant og omfattende “redningsforsøg”, som jeg vil søge gennemført om et par dage, når jeg igen er i vante omgivelser.
Gør det mon nogen forskel, at jeg har deaktiveret OneDrive (ser det aktiveret på et af skærmskuddene). I øvrigt kan jeg sagtens overføre billeder fra USB-kort til billedprogrammet i W 10, bare jeg placerer dem i den senest anvendte mappe (mappe oprettet 13. juli 2019).
Ex tuto: Kunne i bladet godt bruge en detaljeret køreplan for anvendelse af OneDrive, så selv en “edb-mongol som mig) kunne finde ud af det. Forsøgte mig i W 7 tiden, men det gik totalt op i “hat og briller”, og alle dokumenter var pist væk. Efter den oplevelse var jeg kureret indtil videre.
Med venlig hilsen
havdrup/abonnent siden 01/06
Hej Finn.
Mere tak for dit indlæg. Jeg noterer mig dit/dine forslag.
Gennem mange år har vi gået/vandret meget – og gør det fortsat – men under lidt roligere/blidere omstændigheder.
Med venlig hilsen
havdrup
Hej Finn.
Takker for dit indput. Nu er mit ærinde ikke egentlige vandreture – dem har alderen sat en stopper for, men bare guide til at finde rundt under storbyferier. Har plan om at bruge Maps fra Google, hvorfor jeg er i gang med at teste dets funktion, og er stødt på denne pudsighed.
Finder jeg ikke anden løsning vil jeg forsøge mig med at slette pågældende app og installere igen, måske det vil ændre forholdene.
Venligst fra
havdrup
Jamen det er da muligt. Jeg har det på en anden pc., og installerede det helt uden problemer, og uden vrøvl med mit antivirus. Så vidt huskes, var det CCleaner jeg for kort tid siden afinstallerede og geninstallerede i en ny udgave efter en nyhedsmail fra KfA om, at visse dele af programmet (den gamle udgave) kunne være kompromitteret med malware.
Hvordan deaktiverede du/man Panda Antivirus? Jeg kunne ikke finde ud af det, og valgte derfor at fjerne det helt og efterfølgende geninstallerede (efter bøvl med at installere det af KfA roste Bitdefender).
Har selv fundet forklaringen på Microsoft Community.
Forklaringen fås ved at klikke på følgende link.
Med venlig hilsen/havdrup
Hej Knud
Prøv at stille dit spørgsmål her: https://answers.microsoft.com/da-dk . Du vil sikkert få et kvalificeret svar, og de er både flinke og rare – og så ved de en masse om Microsoft-produkter.
Med venlig hilsen
Hej Niels.
Har du løst dit problem? Hvis ja, så opdater det gerne!
Kunne forestille mig, at det skyldes, at du har ladet W 10 sykronisere dine indstillinger for begge computere. Er dette tilfældet, kan du garanteret løse problemet ved at ophæve sykroniseringen.
Havdrup.
Hej SP
Ja, alt synes at være og fungere som før mine eksperimenter. Da jeg åbenbart ikke rigtigt kunne få lov at bestemme “farten” af OneDrive på W 7 computeren (den levede øjensynligt helt sit eget liv), endte jeg med helt at stoppe “samarbejdet” mellem W7 og OneDrive. Appen ryger sikkert også snart ud af maskinen, for den popper jævnligt op og skal klikkes væk.
Ok-ja/havdrup.
Hej Christian Bugge
Takker for svaret og stien. Den er hjemme – så mangler jeg bare at finde ud af brugen . . .
Med venlig hilsen
havdrup
Hej Seniorproppen
Takker for dit råd/forslag. Det lyder som rigtigt fornuftigt og godt. Mine “øvelser” omfattede dokumentmapperne, som jeg inden starten på forsøget (heldigvis) havde kopieret til en ekstern harddisk. I dag blev jeg så træt af bøvlet, at jeg stoppede al sykronisering med W7, hvorefter min dokumentsamling var ikke eksisterende. Efter genindlæsning synes alt nu som før – håber jeg . . .
Med venlig hilsen.
havdrup.