Forum-svar oprettet


mogenslj
Abonnent

    Jeg vil ikke gå i banken for kræve pengene tilbage, da jeg ikke mener, jeg er udsat for et bedrageri. Ved nærmere eftertanke betaler jeg i 3 år 100,- kr./md. Det er vel ikke så galt, hvis man får noget ud af det.

    Efter mit indslag her, har jeg haft en god oplevelse med NorthGuard. Jeg blev ringet op af en supporter, som var meget behagelig at snakke med og brugte mange timer på at tage backup og geninstallere Windows. Resultatet var udmærket. PC’en kører hurtigere nu, selvom det godt kunne være bedre; men det skyldes måske PC’ens levealder. Alene det, at supporteren brugte så meget tid på det, gør, at pengene er givet godt ud. Hvis jeg ikke indenfor de kommende 3 år får udnyttet mit medlemsskab yderligere, kan jeg jo melde mig ud. Nu skal jeg jo selv have installeret en masse apps, som var der før. I øjeblikket er der kun BullGuard installeret, men jeg regner med, at følge Komputers anbefalinger om diverse sikkerhedsprogrammer.

    Venlig hilsen mogenslj


    mogenslj
    Abonnent

      Hej, Henrik m.fl.

      Tak for jeres svar! Det er beroligende! Emnet virker så kriminelt, så jeg har tænkt på, om det evt. skulle meldes til politiet. Men de kan vel ikke finde forbryderen? Så hvis I kan acceptere dette svar, vil jeg ikke gøre mere.

      God week-end!


      mogenslj
      Abonnent

        Jeg har lige modtaget en mail, der ligner dette temmelig nøjagtigt. Her er mailen:

        Hi!

        As you may have noticed, I sent you an email from your account.
        This means that I have full access to your account: At the time of hacking your account([email protected]) had this password: lefkas

        You can say: this is my, but old password!
        Or: I can change my password at any time!

        Of course! You will be right,
        but the fact is that when you change the password, my malicious code every time saved a new one!

        I’ve been watching you for a few months now.
        But the fact is that you were infected with malware through an adult site that you visited.

        If you are not familiar with this, I will explain.
        Trojan Virus gives me full access and control over a computer or other device.
        This means that I can see everything on your screen, turn on the camera and microphone, but you do not know about it.

        I also have access to all your contacts and all your correspondence from e-mail and messangers.

        Why your antivirus did not detect my malware?
        Answer: My malware uses the driver, I update its signatures every 4 hours so that your antivirus is silent.

        I made a video showing how you satisfy yourself in the left half of the screen, and in the right half you see the video that you watched.
        With one click of the mouse, I can send this video to all your emails and contacts on social networks. I can also post access to all your e-mail correspondence and messengers that you use.

        If you want to prevent this, transfer the amount of $789 to my bitcoin address (if you do not know how to do this, write to Google: “Buy Bitcoin”).

        My bitcoin address (BTC Wallet) is: 1GB22WpNfFPcAYnad1Sd3qWoVJeDbtN72M

        After receiving the payment, I will delete the video and you will never hear me again.
        I give you 48 hours to pay.
        I have a notice reading this letter, and the timer will work when you see this letter.

        Filing a complaint somewhere does not make sense because this email cannot be tracked like my bitcoin address.
        I do not make any mistakes.

        If I find that you have shared this message with someone else, the video will be immediately distributed.
        Bye!

        Er der noget, jeg bør gøre?

        Venlig hilsen mogenslj


        mogenslj
        Abonnent

          Jeg kan ikke bruge din anvisning til Bitdefender, da min startside slet ikke ligner den fra dit link. Betyder det noget, at min version er “Bitdefender Free Edition”? Jeg kan klikke på tandhjulet øverst til højre og derefter “Protection”; men da kommer der blot noget tekst, hvor jeg kan skifte fra On til Off. Er det det, jeg skal gøre?


          mogenslj
          Abonnent

            Jeg bruger Bitdefender.


            mogenslj
            Abonnent

              Tak for dit svar!

              Jeg kan se, at jeg mangler følgende: System Volume Information, BOOTEX.LOG og Idlinux.sys

              Hvad kan jeg gøre?

               


              mogenslj
              Abonnent

                Hej! Så er der gået næsten 4 uger, uden at jeg har fået en løsning på problemet. Jeg har lige læst artiklen i Komputer 4/2018: “Få filen til at åbne i det rigtige program”. Jeg fulgte vejledningen, men fik ikke løst problemet!! Jeg har derefter forsøgt at ændre navn på en XLS-fil til XLSX. Når jeg så klikker på filen åbner den ganske vist Excel 2016, men det er et blankt skema, der viser sig.

                Skal jeg virkelig manuelt åbne Excel og derefter finde frem til aktuelle XLS-fil?

                Mvh. mogenslj


                mogenslj
                Abonnent

                  Hej, Kaj-Emil!

                  Tak for dit svar! Dog kendte jeg denne løsning, og det er årsagen til, at jeg stiller spørgsmålet. Det virkede fint med Office 2000, men ikke med Office 365 (Excel 2016). Word åbner også fint, når jeg skal læse doc- eller pdf-filer.

                  Mvh. mogenslj


                  mogenslj
                  Abonnent

                    Hej!

                    Mit problem har løst sig selv! Her 2 dage efter, at jeg installerede app’en forekom det i oversigten.

                    Det nye problem er så, at appmgr III kun viser 1 app, Waze, der kan flyttes, og det giver en advarsel om flere ting, f.eks. App Widgets vil blive fjernet fra hovedskærmen. Jeg har flyttet det alligevel og er nu spændt på eftervirkningerne.

                     

                    Venlig hilsen

                    mogenslj


                    mogenslj
                    Abonnent

                      Hej igen!

                      Er der virkelig ingen, der kender til dette problem?

                      Når jeg åbner KeepIt på min iPad kommer der altid “Devices limit reached”. Derefter kan jeg se nogle få billeder; men så bliver skærmen sort. Min egen teori er, for lidt RAM; men kan det passe?

                      Jeg håber, der er nogen, der vil svare på dette.

                       

                      Venlig hilsen

                      Mogenslj


                      mogenslj
                      Abonnent

                        Hej, Christian!
                        Efter dit indlæg forsøgte jeg igen at åbne en jpg-fil, da det udelukkende er fotos, jeg har lagt ud.
                        Uvist af hvilken grund virkede det pludseligt påny. Kan det værenoget magi fra dig, der har virket?
                        Ihvertfald: Tak for dit forslag! Jeg lægger en ny meddelelse ind, hvis problemet opstår igen.

                        Med venlig hilsen
                        Mogens LJ


                        mogenslj
                        Abonnent

                          Så er der gået ca. 8 mdr., siden vi har kommunikeret om dette emne. I mellemtiden har jeg ca. 1 gang om måneden fået dobbeltmails på engelsk med besked om “betaling mislykket”. I oktober blev jeg træt af disse mails, som jeg hidtil blot slettede, men nu sendte jeg dem en påmindelse om, at jeg havde annulleret mit medlemsskab.

                          D. 11. november blev jeg ringet op af Chili Security og blev truet med inkasso og RKI, hvis jeg ikke snarest betalte 3400 kr. for mit medlemsskab. Jeg nægter endnu engang at gøre det, da jeg aldrig har godkendt 3 års medlemsskab, og de har ikke nogen skriftlig godkendelse fra mig om dette. Skal jeg ikke blot overhøre denne trussel? Er der en juridisk instans, som jeg i sidste kan få hjælp af?

                          Venlig hilsen

                          Mogens


                          mogenslj
                          Abonnent

                            Efter at jeg har spærret mit kort, har jeg modtaget en mail på engelsk om en mislykket betaling. Det er snart 14 dage siden, og jeg har ikke hørt yderligere.

                            Hver gang jeg åbner Google Chrome eller Firefox eller vil på nerbank, popper der et vindue op med Chili Security Wallet. Det lukker jeg omgående! Jeg overvejer, om jeg skal prøve at finde ud af, om jeg kan afinstallere disse programmer og så geninstallere min Avast eller Panda. Jeg bør vel ikke installere et nyt, førend et nuværende er slettet?

                            Jeg venter, indtil jeg hører fra dig igen.

                             

                            Med venlig hilsen

                            Mogens


                            mogenslj
                            Abonnent

                              Hej, igen!

                              Siden sidst har jeg været på Bitdefenders hjemmeside og kan der se, at der er 30 dages fortrydelsesret på deres produkter, så jeg kan ikke se, at Chili Security kan have en god sag. Desuden kan jeg ikke få øje på noget spor af, at Bitdefender skulle være installeret på mine computere. Da Chili Sec. via fjernstyring installerede deres porgrammer, slettede de samtidig min Avast. Så jeg har muligvis p.t. ingen antivirus.

                              Jeg har spærret min konto, så beløbet ikke bliver udbetalt og venter nu spændt på deres reaktion.

                              Med venlig hilsen

                              Mogens L. Jønson


                              mogenslj
                              Abonnent

                                Hej!

                                Så er der nyheder!

                                Jeg blev skærtorsdag kl. 9:24 ringet op af Marco Søholm fra Chili Security, som reaktion af min afbestilling af mit 3-års medlemsskab. Marco fortalte mig, at loven siger, at fortrydelsesret ikke eksisterer for installation af software, hvor man har fået en kode til at åbne programmet.

                                Min protest er, at selvom jeg måske er tvunget til at bruge Bitdefender i 3 år, kan jeg vel nøjes med det og ikke bruge ret til ubegrænset online support i 3 år.

                                Marco ville tale med sin chef om dette var muligt og har just ringet tilbage og sagt, at det er det ikke!! Så jeg hænger på regningen på ca. 3400 kr.! Jeg foreslog at nøjes med 1 år; men dette er ikke muligt. Jeg bliver gang på gang gjort opmærksom på, hvor meget jeg kan spare ved 3 års medlemsskab.

                                Jeg er ligeglad med, hvor meget jeg kan spare. Jeg er interesseret i ikke at betale for noget, jeg ikke har brug for. Om jeg så evt. kan nøjes med at betale for 1 års medlemsskab, så er det det, jeg vil.

                                Hvad kan jeg gøre? Skal jeg henvende mig til forbrugerrådet, eller er der andre instancer, jeg kan benytte?