Forum-svar oprettet
Hej Henrik !!
Tak for din tålmodighed med mig.
Jeg har prøvet at nulstille netværkskortet, men det hjalp ikke.
Jeg har kontrolleret driverne, de er a`jour.
Ud for netværkskortet under enhedshåndtering står,802.11 n/g/b wireless Lan USB Adapter, kan du bruge det til noget .
Ellers ved jeg ikke, hvad jeg kan gøre mere.
Det havde nu været rart, om man kunne løse dette problem eller udfordring.
Enden bliver måske den, som du allerede har skitseret, et nyt netværkskort, men er det ikke lidt af en falliterklæring?
Fortsat god søndag.
Venlig hilsen
Svend Aage
Hej Henrik.
Jeg har spurgt om dette tidligere, men problemet er ikke løst
Net kortet Er trådløst, så det er ikke der, fejlen ligger.
Det har kørt.5gh tidligere, så fejlen må ligge et andet sted.
Når jeg går ind på administrer kendte netværk , er 5 gh slået til og
venter blot på for bimdelse.
Det kan jeg ikke forstå, men det kan du forhåbentligt.
Jeg håber virkelig, at du kan og vil løse denne gåde for mig.
Tak for ulejligheden og god weekend.
Venligst Svend Aage.
Kære Henrik Clausen .
Tak fordi du har taget dig af mit problem, men jeg kan se, at jeg ikke har forklaret det ret godt.
Jeg har en trådløs forbindelse med en Tilgin HGH2301 router, og mit problem er, at der på listen over netværk, blot fremkommer frekvensen 2,4 GH, og ingen 5 gh frekvens, og det er den, jeg ikke kan finde ud af, hvordan man finder frem til.
Jeg håber, at du endnu engang vil forsøge at hjælpe mig.
Jeg kan nævne, at der på min mobil og min bærbar er en 5 gh frekvens, med samme router.
Tak for din ulejlighed.
Med venlig hilsen
Svend Aage
Hej Henrik !
Mange tak for dit svar på mit problem, men det har ikke hjulpet.
Jeg glemte 2 ting i mit indlæg, nemlig at det er en trådløs router, ligesom der også manglede at fortælle, at alle øvrige ting virker med routeren, såsom, f.eks. den bærbare, medens det blot er den stationære pc, der er problemer med.
Jeg går ud fra, at det er en indstilling af en eller anden art, der er fejl i, men jeg synes, jeg har prøvet alt, hvad jeg kender til.
Det skulle glæde mig, om du eventuelt kunne komme på en ting , jeg skal gøre, for at rette op på miseren.
Tak for ulejligheden.
De venligste hilsener
Svend Aage
Når jeg er på nettet bliver jed med mellemrum -korte -smidt af, og der kommer ovennævnte besked.
Jeg har kontrolleret alle forbindelser, så denne side af sagen er fuldt i orden.
Det er virkelig irriterende.
Hvad skal jeg dog gøre, jeg har allerede prøvet mange ting, men uden resultat.
Kan man hjælpe mig, sp jeg igen kan blive en glad mand.
Med hensyn til sletning af adgangskode/pinkode i windows 10, har jeg afprøvet de foreslåede fremgangsmåder, men det har absolut ikke virket.
Findes der virkelig ikke blandt Komputer`s såkaldte eksperter en, der kan give mig den rette måde at slette koden på i windows 10.
Jeg vil erne have, at systemet ved start kører helt igennem til skrivebordest og ikke bliver standset af den “dumme” kode.
Jeg håber, at jeg får et positivt svar fra eksperterne.
Jeg er ellers meget glad for jeres blad.
Venligst Svend Aage
Med hensyn til sletning af adgangskode ved opstart, har jeg som tidligere anført afprøvet måden, som man har besvaret Toxo`s indlæg med, og da det ikke har virket, har jeg tænkt videre.
Kan det skyldes , at jeg kører med en Pinkode og ikke en adgangskode som sådan, at jeg ikke kan anvende den beskrevne fremgangsmåde.
Jeg ser frem til svaret – Tak
Svend Aage Dupont
Jeg har netop læst svaret til Toxo, men desværre virker det ikke hos mig.
Jeg har prøvet et par gange, ligesom jeg har talt med min søn, der har samme problem.
Hos ham virker den fremgangsmåde heller ikke.
Er det muligt, du vil hjælpe os på en anden måde, aom vi “analbeter”måske kan forstå.
Jeg glæder mig til svaret, for hvor er det træls med den aadgangskode ved opstart.
På forhånd tak for hjælpen
Svend Aage
Hej Christian!!!
Vi standser her. Tak for al din ulejlighed.
Jeg vil ikke til at skille tingene ad her, for pcèn er indbygget, og det er noget besværligt, at skulle finde det ønskede modelmærke.
Jeg vil ved lejlighed forsøge at finde kvitteringen for maskinen, hvorpå der må stå de ønskede oplysninger.
Det virker meget besværligt for mig, at det ikke kan gøres på en nemmere måde.
Vel, det er muligt, at jeg vender tilbage på et senere tidspunkt,hvis jeg ikke har fundet ud af det på anden vis.
Med venlig hilsen
Svend Aage Dupont
Jeg har en PaCKARD bELL-
jEG HAr forsøgt den anviste løsning, men den kommer til et felt, hvor den beder om indsættelse af windows XP service pack 3 cd, en sådan har jeg ikke.
Så er der måske ikke mere at gøre.
Med venlig hilsen og tak indtil nu.
Svend Aage Dupont
Jeg sender her et bedre skærmskud, tror jeg nok.
Venligst
Svend Aage Dupont
Hej Christian
Tak fordi, du vil se på mit problem.
Jeg har vedhæftet et skærmskud, som du beder om, og jeg håber, du kan hjælpe mig nu.
Venligst Svend Aage Dupont
Hej Henrik !!!
Nu bliver du fri for mig med hensyn til punktet om de manglende gendannelsespunkter i windows 7, for nu er tingene ok.
Det var en god ide med dette, at køre windows fejlretningsprogram, for efter at det hele var kørt igennem, ja så virkede tingene pludselig. Jeg ved ærlig talt ikke, hvad der er rettet, men det virker altså nu.
Tusind tak for din tålmodighed med mig, og ha en god dag.!!!
Med venlig hilsen
SVEND AAGE DUPONT
NØRRESUNDBY
Kære Henrik !!!
Jeg har nu fundet ud af dette med kommandolinien for administrator, og har kørt Sfc/scannow,, og det meddeler, at der var flere systemfejl, men at alle ikke kunne rettes.
Gendannelsespunkter kan stadig herefter ikke oprettes, så der må være noget andet, der spærrer.
Kan du komme på flere løsninger.
Venlig hilsen
Svend Aage Dupont
Kære Henrik !!!
Jeg har nu fundet ud af dette med kommandolinie for administrator og kørt dette igennem med Sfc/Scannow, og det gik fint, men der meddeles, at der var flere systemfejl, og at de alle ikke kunne rettes.
Herefter fungerer oprettelse af genoprettelsespunkter stadig ikke.
Kan du finde på flere løsninger, så hører jeg gerne,
Med venlig hilsen
Svend Aage Dupont
Kære Henrik !!!
Tak for svar, men jeg er måske ikke dygtig nok, øjebliksbillede af diskenhed har jeg kontrolleret, og dette var ok., men —
hvordan finder jeg en kommandolinie som administrator, som du skriver ???
Venligst
Svend Aage Dupont