3000GB ekstern harddisk

Løst
Dette emne indeholder 9 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  seniorproppen 10 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
aage
Registreret bruger

Jeg har købt en ekstern harddisk på 3000GB, jeg ville dele den op i to partitioner, mit Paragon program kunne ikke finde harddisken, windows har fundet den og viser den som aktiv. Jeg tænkte at det måske var fordi den stod som aktiv at Paragon programmet ikke kunne finde drevet, så jeg formaterede det, nu har jeg kun ca. 2000GB, de sidste små 1000GB står som ikke allokeret nu og jeg kan intet gøre for at give det et drevbogstav eller på nogen måde få det til at virke. Mit spørgsmål er nu, hvad skal jeg gøre for at få det til at virke, er det et andet program jeg skal bruge.


seniorproppen
Abonnent

    Til Aage Larsen

    Til lykke med købet af din 3 TB (TeraByte) store eksterne harddisk.

    Med alt muligt forbehold vil jeg foreslå, at du gør følgende i den nævnte rækkefølge.

    1) Tilslut din ekstene hardisk til computeren og find diskhåndteringen i Windows operativsystemet.

    2) Hvis computerens diskhåndtering kan vise, at du har tilsluttet en ekstern harddisk, så har du dermed også fået bekræftet, at computeren kan se din eksterne harddisk.

    3) Læs de givne oplysninger i egenskaberne for den eksterne harddisk, og noter dig, hvorvidt computeren kan bekræfte, at den tilsluttede eksterne harddisk rent fysisk også har en størrelse på de 3 TB.

    4) Under forudsætning af, at der endnu ikke er nogen programmer eller filer på den eksterne harddisk, højre-klikker du på den eksterne harddisk og vælger funktionen ‘Slet partition’.

    Gentag ovennævnte for alle diskdrev og partitioner – indtil den eksterne harddisk er helt tom.

    5) Start forfra med at partitionere og NTFS-formattere den eksterne harddisk som et stort diskdrev, der formodentlig og forhåbentlig nu vil vise, at du har et ca. 3 TB stort NTFS-formatteret diskdrev på den eksterne harddisk.

    6) Gentag punkt 4) og punkt 5) – men nu med nogen mindre partitioner som udgangspunkt.

    Bemærk – at der under normale omstændigheder kun kan oprettes 3 – 4 lokale diskdrev på en og samme harrdisk.

    Oprettes der flere diskdrev på den samme harddisk, vil disse normalt blive opretttet som logiske diskdrev.

    Held og lykke med projektet.

    M. v. h. ~ “Seniorproppen”

     


    aage
    Registreret bruger

      Til seniorproppen

      Alt det du skriver har jeg gjort inden jeg indsendte spørgsmålet, det ser ud til at windows ikke kan klare mere end 2000GB og hvorfor mit paragon harddisk manager program ikke kan finde den eksterne harddisk ved jeg ikke.


      seniorproppen
      Abonnent

        Ti Aage Larsen

        Go’ dag igen ~

        Ifølge internettets oplysninger skyldes dine problemer,  at Windows og din Paragon Disk Manager ikke kan se harddiske, der er større end ca. 2,13 TB.

        Gå ind på internettet og skriv følgende:   formatting 3 tb harddisks.

        Med lidt god vilje og lidt tålmodighed kan du finde mange sider, der giver mulige løsninger på problemerne med de ultra store harddiske. 

        M. v. h.  ~  “Seniorproppen”   🙂

         


        aage
        Registreret bruger

          Jeg har fundet et program på seagate`s hjemmeside som kunne formatere min harddisk, men det løser ikke problemet med at dele den op i flere drev.

          Windows kan heller ikke lave systembackup på harddisken.


          seniorproppen
          Abonnent

            Yil Aage Larsen

            Gø’ dag igen ~

            Du bliver nødt til at acceptere, at din Windows 7 computer kun under særlige omstændigheder er i stand til at se harddiske, der rent fysisk er større end ca. 2 TB.

            Windows Vista / 7 / 8 er under normale omstændigheder kun gearet til at kunne se harddiske, der er formatteret ifølge MBR standarden

            (MBR = Master Boot Record)

            De nye 3 TB harddiske relaterer sig til GPT-standarden.

            Som sagt tidligere –

            Gå ind på internettet og skriv følgende:   formatting 3 tb harddisks.

            Med lidt god vilje og lidt tålmodighed kan du finde mange sider, der giver mulige løsninger på problemerne med de ultra store harddiske. 

            M. v. h.  ~  “Seniorproppen”   🙂


            aage
            Registreret bruger

              Hej igen.

              Som skrevet tidligere så har jeg fået formateret harddisken så den igen har 3TB og windows kan se den, men problemet er stadig at jeg ikke kan dele den op i flere drev og windows vil heller ikke tage backup af hele systemet.


              seniorproppen
              Abonnent

                Til Aage Larsen.

                Beklager – men på det foreliggende grundlag kan jeg desværre ikke hjælpe dig mere.

                Du må finde en løsning på dine problemer et andet sted.

                M. v. h.  ~  “Seniorproppen”   🙂

                 

                Er denne ældre sag stadig aktuel?


                aage
                Registreret bruger

                  Jeg har købt den nyeste Paragon harddisk manager og den kunne klare det. Windows kan stadig ikke finde den externe harddisk på 3Tb ved backup selvom jeg har delt den op i 2 drev på 1,5Tb

                  Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.