Canon scannerdriver fejler

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Tips3 11 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
nejdullus
Abonnent

Jeg har en Canon Pixma MG8150 printer og scanner som fungerer OK med det medfølgende software, MP Navigator EX 4.0, på min bærbare ACER laptop/Windows 7. 🙂

Når jeg starter scanneren på min stationære pc/Windows 7, får jeg fejl. 🙂Printerdelen er OK, jeg kan skrive ud; men scanneren fejler med fejlmeddelelsen:

Der opstod en intern fejl. Scannerdriveren lukkes. Code:5,202,52

Canon support beder mig geninstallere softwaren med Avast!, Zonealarm og anden sikkerhed slået fra :). Det er forsøgt, men uden positivt resultat.

Hvad er galt?


Tips3
Medlem

                   Så vidt at jeg kan se er det Canon programmer du bruger.

     

    Men virker Windows scanner programmer ???????????????????????

    Klik på start og skriv i søgefeldtet  =   WIAACMGR og kør pilen op til do og højreklik og send genvej til skrivebord.

    Så har du jo Windows scanner program klar, og hvis at den virker er det jo en fremskridt for dig.

     

     

     


    nejdullus
    Abonnent

      Jeg kan finde og starte WIAACMGR men der sker intet. Så mit problem blev ikke løst.


      Tips3
      Medlem

               Er det Windows 7 32 bit eller 64 bit maskine at du bruger ??????????

        Hvis at det er 64 bit bør du undersøge meget nøje om din printer kan fungerer sammen med 64 bit på hjemmesiden hos Microsoft, de har en lang liste om mange forskellige printer modeller……………

        Canon foreslår dig at slå din firewall fra, hvilket muligvis løser problemet – men chancen er, ret beset, ikke stor.

        Først og fremmest vil jeg foreslå at hente nyeste driver og software her:

        http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG8150.aspx?type=download&page=1

        Løser det ikke problemerne, synes jeg du skal følge Canons’ forslag og slå firewallen fra, den kan blokere adgang til scanneren.


        nejdullus
        Abonnent

          Tak til alle, som har givet sig tid til at skrive.
          🙂 Henriks råd hjalp på mit problem.

          Jeg troede virkelig, at en virksomhed som Canon kunne give passende oplysning om opdateringer, eller automatisk opdatere, når man installerede drivere, som fulgte med købet.
          Fy, Canon!

          Venlig hilsen

          Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.