CanonScan 5000F

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
ChrNi
Medlem

Har fået ny PC.med win7. Den gl.var xp home.Nu kan jeg ikke få min scanner til at køre. CanonScan 5000F Har prøvet deres hjemmeside men kan ikke finde en driver der passer.Har i en god ide.Ps.Har lagt det gl.Program ind med driver men det kan ikke opdateres ????

      Hjælp. Christian

Jeg har samme problem med min CanoScan 1250 UL 🙁

Den eneste mulighed er at prøve 32-bit driveren til Vista, der kan hentes her:

http://usa.canon.com/cusa/support/consumer/scanners/canoscan_series/canoscan_5000f#DriversAndSoftware

Men chancerne er ikke gode: Din Windows 7 er formodentlig en 64-bit udgave, og Canon har ikke udgivet nogen driver til det operativsystem. Det er desværre et almindeligt problem, fordi det ikke kan betale sig for dem at investere programmørtimer i drivere til ældre scannere, som de ikke længere sælger.

Eneste løsning er at bruge en ældre Windows-udgave sammen med din scanner, enten ved at bruge en anden computer sammen med den, eller ved at installere Windows XP eller WIndows Vista ved siden af den eksisterende Windows 7. Det er ikke nogen triviel opgave.

Da nye scannere ikke er særligt dyre, er udskiftning af den (teknisk set fungerende) scanner en noget nemmere operation end at sætte din computer op med to Windows-udgaver.

Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.