håber, der er een som kan hjælpe med at sætte mail op på min android.
min udbyder er Gigahost – og nu har jeg skrevet sammen med dem i 4 uger, og jeg kan stadig ikke sætte min mail op – som er på mit eget domæne.
er der mon een der har samme telefon, der kan sige mig, hvad jeg gør galt. Jeg har forsøgt på 4-5 forskellige måder Gigahost foreslår mig, men hver gang får jeg Timeout.
seneste input er:
[email protected]
password
sætter X pushbesked
næste (så henter den kontopolysninger)
vælger pop3-konto
pop3.gigahost.dk
port 995
sætter x “Brug SSL”
næste
smtp.gigahost.dk
port 587
sætter x Brug SSL
sætter x Kræver smtp-godkend
sætter x samme som indgående server
og jeg får stadig TIMEOUT (105) hver gang
(tidligere har jeg også forsøgt med udgående 465)
vh
Grethe
Du har sikkert fulgt denne guide:
http://support.gigahost.dk/?p=487
Guiden er til IMAP, men du vælger POP3. Her er standardporten 110, ikke 995. Prøv at bruge 110, og se om det får tingene til at falde på plads.
Men jeg vil også lige spørge: Hvorfor POP3? Både Android og Gigahost understøtter IMAP, der er en nyere og mere fleksibel protokol.
hej Henrik
jeg har haft prøvet 110. uden resultat.
jamen, jeg brugte bare pop3, fordi det er den jeg bruger i outlook.
kan jeg bruge pop3 i outlook og imap på telefonen
vh
grethe
Hov, du bruger også Outlook på den samme postkonto?
I så fald vil jeg anbefale dig at skifte til IMAP, ellers vil du få det ret besværlige problem, at din post bliver hentet skiftevis af telefonen og af computeren, og derfor vil ingen af dem have al posten. IMAP lader posten ligge på serveren, så du altid har al posten tilgængelig på begge enheder.
Outlook kan dog ikke skifte direkte til at bruge IMAP – du skal først deaktivere din eksisterende POP3 postkonto, og derefter oprette den igen og vælge IMAP under servertypen. Så vil posten fremover blive liggende på serveren, og være fuldt tilgængelig på begge enheder.
ok – men det er ikke så smart for mig. for jeg har tonsvis af forretningsmails. så hvis jeg deaktiverer forsvinder det – og kommer sikkert ikke ind igen på den nyoprettede?
nu har jeg lavet en imap – og fulgt guiden – og prøvet udgående på 465 og 587 – men med samme resultat. “Timeout – fejl 105”
det må jo være telefonen?
Den kommer åbenlyst ikke igennem til serveren. Hvilken forbindelse bruger du – mobil eller tilkoblet trådløst netværk derhjemme?
WiFi er slået til – og pakkedata og roaming
går over mit trådløse internet hos Fulrate
vh Grethe
Hej Grethe
Jeg kan se, at jeg ikke har fulgt denne sag til dørs – er den stadig aktuel?