Plextor PX-AV200U

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 1 måned siden.
Oprettet af
Jørgen Jørgensen
Medlem

Jeg har netop converteret 1000 VHS bånd til DVD med ovenstående converter, men de er stort ubrugelige, lyden er alt alt for høj og overstyret, selv om jeg har stillet alle volumenkontrollerne til lydkortet på minimum, er der et fif til at få lyden ned.

Når først optagelserne er i kassen, er skaden sket. Du må enten have indstillet Plextor-enheden forkert eller sat lydstyrken fra VHS-afstpilleren for højt op. Overstyring er et problem, der ikke kan korrigeres meningsfuldt efterfølgende. Der ligger nogle matematiske grunde bag, men det vil føre lidt for vidt at forklare detaljerne her.

Det er ærgerligt, men du må starte forfra. Og det naturlige sted at starte er at få lyden under kontrol, hvad enten det er det ene eller det andet sted. Nu kender jeg ikke enheden, men hvis den har en indstilling til at behandle lyden som kom den fra en mikrofon skal det slås fra, for mikrofoner skal forstærkes langt mere end VHS-afspillere. 

Det vil være naturligt at eksperimentere med Windows’ Lydoptager eller et andet program, der lader dig teste lydkvaliteten, før du går i gang med de tusinde bånd igen.

Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.