Samsung 970 PRO 512GB M.2 SSD

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  hansalpr696803 3 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
evse
Abonnent

Hej!

Kan jeg skifte en mekanisk hdd på, 750 GB ud med Samsung 970 PRO 512GB M.2 SSD i min Toshiba Satellite 750 med en core i7 , og hvis, hvordan, som jeg ser det er den smallere og tyndere end en ” alm.” ssd disk. kræves der en enden ramme m.m.?

Mvh.

ES

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det kan du som udgangspunkt godt.

    At den kan være tyndere betyder ikke ret meget. Det konkrete kommer an på, hvordan den er monteret. Hvis den fastholdes med fire tapper eller skruer i siderne, er der intet at komme efter. Klemmes den fast i en ramme, kan tykkelsen betyde lidt – men mange SSD’er leveres med en ekstra ramme, der kan kompensere for at selve drevet er tyndere. Om det er tilfældet for Samsung 970 ved jeg så ikke.

    Hvis det skulle vise sig at være vigtigt, kan du lægge et stykke skumplast el. lign. ind i mellemrummet.

    Jeg har én gang været ude for det modsatte: At SSD-drevet var tykkere end det mekaniske drev, det skulle erstatte. Det gik lige akkurat at få det klemt ind 🙂

    Og så er der lige det med størrelsen… Den nye SSD har mindre kapacitet end det mekaniske drev. Hvis du har tænkt dig at installere Windows helt fra bunden, betyder det ikke noget. Hvis du vil kopiere den eksisterende installation over, skal du formindske partitionerne, enten på forhånd eller under kopieringen. Hvis det er nødvendigt, ser jeg gerne nærmere på detaljerne.


    hansalpr696803
    Registreret bruger

      Hej

      Jeg har installeret Paragon Disk Manager som beskrevet i blad nr. 7/20

      når jeg klikker på disk-ikonet og derefter på partitionen mangler Move or Resize i sidebaren den starter med Wipe data

      jeg har prøvet at afinstallere programmet og geninstallerer fra linket fra Paragon men det hjælper ikke – hvad gør jeg forkert?

       

      Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.